سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آتش‌سوزی کانادا؛ ۲۰ هزار نفر تخلیه می‌شوند

آتش‌سوزی کانادا؛ ۲۰ هزار نفر تخلیه می‌شوند

دولت کانادا از ساکنان شهر یلونایف در شمال این کشور خواسته با توجه به آتش‌سوزی‌های جنگلی این منطقه را ترک کنند.

تلاش گروه‌های آتش‌نشانی در کانادا برای مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی یلونایف در شمال کانادا ادامه دارد. در این شهر دستور تخلیه صادر شده و ساکنان با خودرو و هواپیما در حال ترک خانه و کاشانه هستند.

در حالی که دود غلیظ پایتخت سرزمین‌های پهناور و کم جمعیت شمال غربی را فراگرفته هواپیماهای آب‌پاش بر فراز یلونایف پرواز کردند. مقامات می‌گویند که آتش سوزی با حرکتی کند در حال حرکت است و در حال حاضر در 15 کیلومتری شمال غربی شهر قرار دارد و در صورت عدم بارش باران می تواند تا شنبه به حومه شهر برسد.

شهر یلونایف 20 هزار سکنه دارد و دولت کانادا در یک نشست ا​ضطراری به اهالی مهلت داده است تا ظهر روز جمعه 18 اوت (27 مرداد) محل زندگی خود را ترک کنند.

مقامات درباره وخیم‌شدن اوضاع مناطق آتش‌سوزی در روزهای اخیر هشدار دادند. شعله‌های آتش منطقه‌ای به مساحت تقریبی 150 هزار کیلومتر مربع را در معرض تهدید و نابودی قرار داده است.

شین تامپسون، وزیر محیط زیست سرزمین‌های شمال‌غربی در یک کنفرانس خبری ضمن نزدیک شدن آتش‌سوزی از سمت غرب به یولنایف گفت: «من می‌خواهم تأکید کنم که شهر در معرض خطر فوری نیست اما بدون باران، ممکن است شعله‌های آتش تا آخر هفته به حومه شهر برسد و اگر خواستید بمانید خود و دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهید.»

سرویس نظارت بر جو کوپرنیک اتحادیه اروپا هفته گذشته تخمین زد که آتش‌سوزی‌های جنگلی کانادا 290 میلیون تن کربن منتشر کرده که بیش از 25 درصد کل جهان برای سال 2023 تا به امروز است و انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار است با شعله‌ور شدن صدها شعله آتش افزایش یابد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر، عرض پل دو متر و طول آن ۳۶۵ متر

روایت ارژنگ امیرفضلی از وضعیت بغرنج زندگی در کانادا

رانندگی تاکسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.