سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بی حجابی خلاف فطرت است

بی حجابی خلاف فطرت است

عفاف و حیا یک امر فطری و نشانه عقل است در نتیجه خانم‌هایی که بی حجاب در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند خلاف فطرت شان رفتار می‌کنند.

خیلی از افراد هستند که بخاطر همرنگ شدن با جماعت فریب تبلیغات دروغین دشمنان را می‌خورند و خلاف فطرت خود دست به اعمالی همچون بی حجابی می‌زنند.

بی حجابی برای یک خانم خیلی سخت است، چون با فطرت او همخوانی ندارد و حیا یک امر فطری و نشانه عقل است در نتیجه خانم‌هایی که بی حجاب در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند در ابتدا ناراحت هستند و می‌دانند که کار اشتباهی می‌کنند، اما چون شیطان برای آن‌ها زینت می‌کند به این کار عادت می‌کنند

حیا و ادب دو صفت همراه عقل

وضعیت حجاب در جامعه یک مسئله بسیار مهمی است. زمانی که خداوند حضرت آدم (ع) را خلق کرد جبرئیل از جانب خداوند سه صفت: عقل، حیا و ادب را آورد. جبرئیل به حضرت آدم گفت یکی از این سه صفت را انتخاب کن. ایشان هم عقل را انتخاب می‌کنند و جبرئیل به آن دو صفت می‌گوید حضرت آدم عقل را انتخاب کرد شما دو صفت بروید، اما آن دو صفت هم می‌گویند ما مأمور هستیم که همراه عقل باشیم!

از این روایت متوجه می‌شویم که بین صفات انسان، سه صفت عقل، حیا و ادب سرخوشه هستند و بین این سه، عقل اصلی‌تر است و حیا و ادب زیرشاخه و زیرمجموعه عقل محسوب می‌شوند.

حیا را به فرزندانتان اموزش دهید حجاب همراه با حیا رعایت میشود

حجاب، میوه حیاست اگر زیرساخت تربیتی فرزندان در جامعه و خانواده‌ها موضوع حیا باشد دیگر لازم نیست که حجاب را به آن‌ها آموزش دهیم و حجاب به صورت خود به خود در آن‌ها نهادینه می‌شود. در روایت داریم که حضرت آدم (ع) حدود ۷ ساعت در بهشت برزخی قرار داشت، اما عاملی که باعث هبوط ایشان از بهشت شد این بود که حرف شیطان را گوش داد و به درخت ممنوعه نزدیک شد. وقتی هم که از درخت میل کرد عریان شد.

عریانی، تبعیت از شیطان است

اگر در جامعه ما عریانی رواج پیدا کند یعنی از شیطان تبعیت کردیم و شیطان جولان خواهد داد کمااینکه خداوند در آیات قرآن کریم نیز اشاره می‌کند که لباس تقوا، بهترین لباس برای شماست. عاقل کسی است که خودش را می‌پوشاند، چون عریانی کار شیطان است و شیطان است که موجب می‌شود حیا و پوشش فطری به عریانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید :

زن، زندگی، آزادی از شعار تا عمل

مکتب اومانیسم بی حجابی را یک آزادی می‌داند، اما آیه قرآن بی حجابی را بی تقوایی و رفتار شیطانی می‌داند و اگر بتوانیم این آیه را فرهنگ سازی کنیم که عریانی یک رفتار شیطانی است خیلی‌ها متوجه خواهند شد و دیگر رفتار شیطانی از خود بروز نمی‌دهند.

بی حجابی برای یک خانم خیلی سخت است، چون با فطرت او همخوانی ندارد و حیا یک امر فطری و نشانه عقل است در نتیجه خانم‌هایی که بی حجاب در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند در ابتدا ناراحت هستند و می‌دانند که کار اشتباهی می‌کنند، اما چون شیطان برای آن‌ها زینت می‌کند به این کار عادت می‌کنند.

منبع: برنا

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«جریان ترویج بی‌حجابی» توسط دشمن هدایت می‌‍‌شود

مسئولین اسیر روزمرگی و دنیاطلبی و نگاهشان معطوف به تکلیف نیست.

خودزنی عجیب هم‌میهن به خاطر عقده‌گشایی علیه نظام

استرداد و بازداشت امیرحسین مقصودلو(تتلو)، نماد عصیان یک نسل است و باید بررسی کرد

7 دیدگاه

  1. سلام
    در گروه پژوهشی آرتا در ایتا توضیح مفصلی در مورد تصاویر شما برای حجاب زن داده شده و عنوان شده که این نقش برجسته ها تصاویر زنان نیست بلکه تصاویر خواجه گان و یا خدمتگزاران مرد است.

    به نقل ازسایت آرتا

    عزیزان این مطلب کتاب هفتم که در مورد تخت جمشید گفته شده صحیح نیست(این اشخاص خانم نیستند و یا خواجه هستند یا خدمتگزار مرد )

    https://eitaa.com/Anti_Archaism/4670

    • سلام علیکم

      اینکه این نقش ونگار مربوط به خانمها باشد یا نباشد دراصل بحث عفاف وحجاب ایرانیان باستان و رونق داشتن این پوشش درایران باستان بویژه زنان این مرز و بوم شکی وجود نداشته وندارد

      اگر این افراد زن نباشند تعجبی هم ندارد چون در دربار پادشاهان ساسانی وعهد باستان اصلا زن جایگاه وتشخص واحترامی برخوردارنبوده و به زن همچون عصر حاضر درعهد جاهلیت نوین مانند عصرجاهلیت نخستین آن دوران به زن به نگاه ابزار یا کالا نگریسته میشده بعدازاسلام بود که به زن درجامعه ارزش و بهایی درخور مکتب قران مقرر گشت صرف نظر از انکه دربرخی جوامع هنوز بنام دین همچنان با همان فرهنگ عصر جاهلی با زنان برخورد میشود اینگونه رفتارهی غیر دینی هرگز به امضای اسلام نرسیده ومردتایید اسلام نبوده وغالبا درایام حاکمیت بنی امیه و بنی مروان و بنی عباس و حکام ظالم پس از انها بنام دین تحریف شده ونگاه مردسالارانه را جایگزینش کردند اما درمنطق وسیره رسول الله واهل بیت عصمت وطهارت از ان قبیل رفتارهای ظالمانه خبری نیست

      اما با تمام این موارد وجود واژه چادر که شکل وفرم آن همانطورکه ازنامش پیداست فارسی است و ارتباطی با عرب و قوم عرب نداشته وندارد و واژه ایست کاملا ایرانی که درعهد ایران باستان برای زنان ایرانی بکار برده میشده

      دراوج ظلمت حاکمان غاصب عرب که بدروغ دم ازاسلام میزدند ولی درواقع غاصب خلافت اهل بیت عصمت وطهارت بودند بسیاری ازمفاهیم غیر دینی را با رنگ و.بوی دین بنام دین دربستر مکتب اسلام گنجاندند که با تحقیق و پژوهش میبایست تزکیه شود

      درچنین شرایطی جوامع ایرانی که تازه مسلمان شده بودند علاوه براینکه هم ازسوی حاکمان ایرانیشان مورد ظلم وجور قرار میگرفتند و هم ازسوی حاکمان غاصب بنام اسلام برکرسی خلافت تکیه زده بودند مورد ظلم قرار میگرفتند اما هرگز زنان این جامعه تن به رفتارهای غیراخلاقی رفتارهای غیر اخلاقی نداده و همواره درمسیر نور الهی با تاسی به فرهنگ اهل بیت پیامبر و قران کریم سعی وتلاش کردند تا خود را درمسیر رضایت الهی اهل تقوی و پرهیزکاری قرار گیرند و توانستند در دامان پاکشان انسانهای فرهیخته و بلند نظری تربیت کنند بگونه ایکه امروز منشا تمدن سازی نوینی بنام زمینه سازی ظهور باشند.
      واین همه مدیون تعلیم وتربیت چنین زنانی هستند

  2. برای چه باید خواجه ها مانند بانوان لباس بپوشند و پوشیده باشند؟

    غرب بی دین آن زمان، برهنگی مردان و زنان را امتیاز می شمرد و در فساد خویش غرق بودند!

    در شرق آن زمان، در ایران موحد پیرو انبیا و رسولان ع رعایت حدود الهی از جمله پوشش خدا پسندانه، باب بود!

    این سلوک الهی را پاس بداریم، نه اینکه به هر بهانه ای تمسک بجویید تا پوشش شیطان پسند را تبلیغ کنیم!

    اولین انتقام ابلیس لع از آدم ع، برهنه کردن آدم و همسرش بود که موجب هبوط و خارج شدن از بهشت برزخی شد!

    انسان عاقل باید به گونه ای رفتار کند تا خالقش از او راضی باشد تا بتواند باز به بهشت الهی راه یابد!

    بد حجابی و بی حجابی مورد تمنای شیاطین است و مکافات خودش را دارد…

    ان شاء الله ما هم همواره در پی خدا و رضایتش و حبش باشیم و سعی کنیم تا در دنیا و آخرت منور و با برکت تر باشیم…

  3. بی حجابی / بی عفتی وبی حیایی خیانت است به زن زندگی و ازادی

    • بی عفتی و بی حیایی شاید
      اما بی‌حجابی چرا خیانت است؟

      • سلام علیکم

        بی حجابی زمینه ساز بی عفتی میشود وبی عفتی نیز عواقب خیانت بار خودش را دنبال میکند چه بخواهیم چه نخواهیم. ممکنه شخص بیحجابی باشه که به کانون خانه وخانواده اش بسیار اهمیت داده آن را مهم ومحترم بشمارد حرفی نیست اما وقتی بیحجاب درمنظرعموم ظاهر میشود گام نخست را برای کسانی که این حریم را محترم نمیشمارند را برداشته اجازه حرمت شکنی میدهند و از سوی دیگه بی حجابی مانند خانه بدون در هست که هرکسی را بخ درون حریمش دعوت میکند وصدالبته درهمه امور ازجمله شخصیت افراد بی حجاب هم استثنا وجود داره اما غالبا اینگونه است

        بنده محضر کسی نمیحوام جسارت کرده باشم اما رخدادهای فرهنگی معمولا در درازمدت ظهور وبروز کرده نتیجه میدهد چه در وجه مثبت وچه منفی

        اگر توضیح بیشتر لازم بود تقدیم میشود

  4. اینکه چرا در آن زمان خواجه‌ها اینطور لباس می‌پوشیدند را باید از دانشمندان مربوط پرسید. که البته در کتاب‌ها مطرح شده.

    مهم این است که همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، مبتنی بر قرآن از حجاب دفاع کنیم. نه اینکه از در و دیوار دلیل بتراشیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.