سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / افزایش خطرات جراحی با استفاده از دارو‌های کاهش وزن

افزایش خطرات جراحی با استفاده از دارو‌های کاهش وزن

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند که استفاده ازداروهای کاهش وزن، قبل از عمل جراحی خطرات حین عمل را برای این بیماران افزایش می دهد.

، به نقل از وبگاه مجله بیهوشی کاندا (Canadian Journal of Anesthesia)، پژوهشگران نتایج جراحی را برای کسانی که دارو‌های GLP-۱ از جمله با برند‌های Ozempic و Wegovy مصرف می‌کنند که هضم و تخلیه معده را کند می‌کند، بررسی کرده اند.  این در حالی است که عارضه جانبی این داروها به خاصیت کاهش وزنی آنها بر می گردد.

پژوهشگران می گویند: این دارو‌ها باعث می‌شوند که غذا نخوردن و ناشتا بودن قبل از جراحی به طور موثر عمل نکرده و مواد جامد در معده بیمار باقی بماند، که این مشکل می‌تواند باعث حرکت مواد غذایی از معده به داخل ریه‌ها از طریق استنشاق می‌شود.

دستورالعمل جدیدی که در ماه ژوئن (خرداد) توسط انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا ارائه شده است، این است که از استعمال اشکال خوراکی این دارو‌ها یک روز قبل از عمل جراحی خودداری یا به مدت یک هفته از تزریقات خودداری کنید.

پژوهشگران این مطالعه که شامل دکتر یون هوبای (Ion A. Hobai) از بیمارستان عمومی ماساچوست و دکتر فیلیپ ام جونز (Philip M. Jones) از مایو کلینیک فلوریدا هستند، امیدوارند دوره توصیه شده برای هر دو به سه هفته کاهش یابد، زمانی که بیشتر جنبه‌های سرکوب کننده اشتها وجود دارد. پژوهشگران خاطرنشان می‌کنند که در این مرحله، ۸۸ درصد از دارو از بدن پاک شده است.

نتایج پژوهش های جدید وهمچنین مقالات قبلی در خصوص موارد مختلف گزارش شده، را پوشش می‌دهد، اما هشت مورد دارای مواد جامد باقی مانده در معده خود بودند که ۲۴ درصد از کل گروه است. این امر خطر حرکت ماده به داخل ریه‌ها( آسپیراسیون) را به شدت افزایش می‌دهد که می‌تواند منجر به آسیب ریه یا سایر بیماری‌های ریوی مرتبط شود.

پژوهشگران توصیه می‌کنند که مهم است توجه داشته باشید که نتایج این تحقیقات تجربی و مطالعات مشاهده‌ای قبلی و دستورالعمل‌های پیشنهادی برای بررسی نتیجه آزمایش‌های بالینی دقیق نیستند.

محققان برای بیمارانی که از نوعی ماده‌شیمیایی (آگونیست‌های) گیرنده GLP-۱ برای دیابت نوع ۲ استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنند قبل از انجام اقدامات برنامه ریزی شده با متخصص غدد در مورد خطرات آن مشورت کرده و از مصرف دارو برای حداقل سه نیم دوره خودداری کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران توسط دولت سیزدهم

دو سال فعالیت دولت سیزدهم

مراقب وزن خود باشید/ روش اصلی تشخیص کبد چرب

بیماری سلیاک،اغلب مبتلایان فاقد علامت‌های بالینی هستند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.