سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پزشکان، متخصصان و دانشمندان هسته‌ای به دنبال مهاجرت از اسرائیل

پزشکان، متخصصان و دانشمندان هسته‌ای به دنبال مهاجرت از اسرائیل

سرويس خارجي-

مهاجرت معکوس از سرزمین‌های ‌اشغالی اين روزها فقط محدود به پزشكان متخصص و ماهر اين رژيم نيست، بلكه مهم‌ترين و برجسته‌ترين دانشمندان هسته‌اي رژيم صهيونيستي به دليل اقدامات نتانياهو در حال فرار از این سرزمین ‌اشغال شده‌اند.

«اکنون، رهبران سیاسی قدرتمندتر و قضات ضعيف‌تر خواهند بود.» اين تيتر روزنامه نيويورك تايمز در زماني بود كه تل‌آويو، مركز رژيم صهيونيستي به‌دليل تصويب طرح نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي در آشوب و هرج و مرج فرو رفته بود. از تصويب طرح جنجالي نتانياهو در كنست(پارلمان رژيم صهيونيستي) طي كمتر از يك ماه گذشته، بحران داخلي همچنان ادامه دارد و هيچ نشانه‌اي در دست نيست كه نشان دهد اوضاع بهتر شده، بلكه همه نشانه‌ها حاكي از آن است كه اسرائيل در حال فروپاشي است.

نشانه‌هاي فروپاشي اسرائيل را در موج استعفاها و مهاجرت‌هاي دائمي از مناطق‌اشغالي مي‌توان ديد. بعد از رسوايي جدايي و كناره‌گيري بيش از 10 هزار افسر نظامي از بدنه ارتش رژيم صهيونيستي و تضعيف بازدارندگي‌اشغالگران، اكنون رژيم صهيونيستي با موج ديگري از بحران رو‌به‌روست كه اين بحران خود را در مهاجرت معكوس نشان داده است. آن‌گونه كه تايمز اسرائيل به نقل از اتحادیه پزشکان تل‌آويو در نشست اضطراری با مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهيونيستي گزارش داده است، پيش‌بيني شده كه دست کم 500 پزشک به دلیل طرح تغییرات قضایی نتانیاهو در تدارك مهاجرت هميشگي به خارج هستند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در خبری که آن را به ‌تازگی منتشر کرده، با تایيد مهاجرت پزشكان گفته است كه تعداد پزشکانی که در حال بررسی خروج از اسرائیل به علت اقدامات نتانياهو هستند، در حال افزایش است. ابعاد اين بحران احتمالا براي صهيونيست‌ها بسيار پيچيده خواهد بود، چرا که صحبت از پزشکانی با تخصص‌های نادر است. بر این اساس مسئولان وزارت بهداشت تل‌آويو تصمیم دارند با انجام یک‌سری دیدارها با این پزشکان، آنها را از مهاجرت منصرف کنند. همزمان، دولت امارات متحده عربي نيز فرصت را غنيمت شمرده و با اعلام تمايل پزشكان براي فرار از اراضي‌اشغالي در تلاش براي خنجر زدن از پشت به صهيونيست‌هاست، چون برخی مقامات اماراتی پیشنهادهای وسوسه‌کننده‌ای را برای جذب پزشکان فراري از اسرائيل ارائه کرده‌اند. فرار از رژيم صهيونيستي اين روزها فقط محدود به پزشكان متخصص و ماهر اين رژيم نيست، بلكه سايت روس زبان زاویسیمایا گازتا  در گزارشي اعلام كرده است كه بیش از یک‌چهارم صهيونيست‌ها پس از تصویب طرح نتانياهو كه اختيارات دادگاه‌ها را محدود مي‌كند، به مهاجرت فکر مي‌كنند. براساس اين گزارش همچنين بیش از نیمی از اسرائيلي‌ها نگران يك جنگ داخلي به‌دليل شكاف عميق اجتماعي هستند. در اين گزارش به نقل از كانال 13 اسرائيل گفته شده حتي چند دانشمند بزرگ هسته‌ای به فکر خروج دائمي از اسرائیل هستند. کانال 13 اسرائيل تاکید می‌کند که پتانسیل هسته‌ای اين رژيم به این متخصصان وابسته است و برخی از آنها اعضای کمیسیون ملی انرژی اتمی هستند. لذا خروج اين متخصصان ضربه‌اي بزرگ به توان هسته‌اي تل‌آويو خواهد زد. در اين گزارش حتي با توجه به تهديدات ايران درباره پاسخ به اقدامات تروريستي اسرائيل عليه دانشمندان هسته‌اي ايراني ابراز نگراني شده و به نوعي تاكيد گرديده است كه خروج دانشمندان هسته‌اي از اسرائيل امنيت آنها را نيز با خطر جدي رو‌به‌رو خواهد كرد.

از سوي ديگر، همزمان با تضعيف ارتش رژيم صهيونيستي بدليل موج استعفاي افسران نظامي، روزنامه عبری زبان ‌هاآرتص در گزارشي به خطر جنگ خارجي عليه رژیم اسرائيل‌اشاره كرد و نوشت  با توجه به تضعیف بازدارندگی ارتش و عدم حمایت بین‌المللی از اقدامات نتانياهو فرصت تاریخی برای حماس و حزب‌الله برای ضربه زدن به تل‌آويو فراهم شده و حمله مشترک موشکی از لبنان، غزه و ایران یک احتمال واقعی است.

همزمان روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم نيز به نقل از يك فرمانده ارتش در كرانه باختري اعلام كرد كه تعداد عملیات‌هاي فلسطيني‌ها افزایش یافته و بیش از ۷۵۰ قبضه سلاح از ابتدای سال جاری در کرانه باختری کشف و ضبط شده است. این روزنامه عبری مدعی شده است که اخیراً ۱۰۰ فلسطینی به دلیل انجام یا برنامه‌ریزی عملیات دستگیر شده‌اند. نكته قابل توجه آن است كه افزايش تعداد سلاح در ميان فلسطيني‌ها همزمان با گزارش‌هاي متعدد از موج سرقت از پادگان‌هاي رژيم صهيونيستي است و اين دو موضوع همزمان ضعف ساختاري ديگري را در بدنه ارتش رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روایت وحید شمسایی از شب عملیات وعده صادق

پاسخ ایران به اسرائیل

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.