سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تامین آب سیستان و بلوچستان

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای تامین آب سیستان و بلوچستان

سخنگوی صنعت آب گفت: در کنار پیگیری‌های وزارت خارجه درباره حق آبه ایران از رودخانه هیرمند، دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب استان سیستان و بلوچستان تخصیص داده است.

عیسی بزرگ زاده‏، سخنگوی صنعت آب درباره تامین آب استان سیستان و بلوچستان گفت : دولت با اختصاص بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار، طرح‌های مختلفی را در کنار پیگیری حق آبه ایران از رودخانه هیرمند توسط وزارت خارجه برنامه ریزی کرده است،

وی ادامه داد : یکی از آن طرح  های ، طرح‌های اضطراری یا کوتاه مدت است که در این طرح قرار است تامین آب شرب از منابع محلی آب‌های زیرزمینی با حفر ۱۱۵ حلقه چاه انجام شود که بیش از ۸۰ درصد  از این طرح با موفقیت صورت گرفته است.

بزرگ زاده در توضیحاتی بیشتر درباره طرح‌های اضطراری وزارت نیرو طی یک سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه این مناطق به چاه نیمه‌ها وابسته بودند ، با این طرح در منطقه زاهدان ۴۱ حلقه چاه و در منطقه سیستان ۷۴ حلقه چاه آب احیا خواهند شد

وی افزود: در طرح‌های میان مدت نیز طرح خط انتقال از آب خوان‌های شرقی به زاهدان و منطقه سیستان با ۲۷۰ کیلومتر خط انتقال و چندین سیستم پمپاژ در دستور کار قرار گرفته است که بعد از طرح‌های اضطراری به تامین پایدار آب شرب کمک می‌کند.

در ادامه سخنگوی صنعت آب از پیشرفت ۱۲ درصدی طرح انتقال آب از دریای عمان خبر داد و گفت: این پروژه جز طرح‌های بلند مدت حساب است که با پیشرفت‌های حاصل شده از برنامه خود جلوتر است.

بزرگ زاده در پایان خاطر نشان کرد : تهیه ۱۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین کن نیز در دست اجرا است که به زودی تحویل مردم منطقه خواهد شد.

دانلود

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اقدامات این نیرو در کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.