سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فاجعه تازه در یمن که جان 2 میلیون نفر را تهدید می کند

فاجعه تازه در یمن که جان 2 میلیون نفر را تهدید می کند

کاهش شدید كمك كشورهاي پرمدعای غربي به سازمان ملل باعث شده تا برنامه جهاني غذا با بحران جدی مواجه شود تا این سازمان نتواند به کشوری مثل یمن که همین غربی‌ها به چنین روزی‌انداخته‌اند کمک‌رسانی کند.

برنامه جهانی غذا در یمن اعلام کرده است که، فعالیت‌های خود در زمینه جلوگیری از سوء تغذیه را از اول ماه آینده میلادی (امروز) متوقف می‌کند. این سازمان بین‌المللی در گزارش خود اعلام کرده است، به دلیل کاهش شدید بودجه، در کنار قطع مستمر کمک‌ها، فعالیت‌های خود در پیشگیری از سوء تغذیه در یمن را از اول اوت (همین امروز)متوقف خواهد کرد.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که بیش از 2.4 میلیون نفر از مردم یمن که اکثرا زن و کودک هستند به دلیل محاصره از سوی همین کشورهای غربی و آل‌سعود در معرض سوء تغذیه قرار دارند. برنامه جهانی غذا در یمن تاکید می‌کند، توقف فعالیت‌های پیشگیری‌اش با هدف ادامه اختصاص بودجه باقی‌مانده‌ برای تقدیم بسته‌های غذایی به 900 هزار نفری است که در این کشور به شدت در معرض گرسنگی قرار دارند. در گزارش مذکور تاکید شده است برنامه‌های این سازمان برای شش ماه آینده (از اوت 2023 تا ژانویه 2024) فقط موفق به تامین 28 درصد از بودجه مورد نیاز 1.05 میلیارددلاری خود شده است، و طی ماه ژوئن گذشته صرفا 139 میلیون دلار از استرالیا، اتحادیه اروپا، نروژ و ایالات متحده دریافت کرده است.

يك ماه پيش نيز، دیوید گرسلی، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن اعلام كرده بود که ۱۷ میلیون نفر در یمن همچنان در ناامنی غذایی به سر می‌برند. به گزارش وبسایت سازمان ملل، در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، سطح افراد مبتلا به سوء تغذیه حاد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته که نشان‌دهنده نیاز به بودجه بیشتر برای جلوگیری از گرسنگی شدید است. بر اساس گزارش فائو، برنامه جهانی غذا و یونیسف، یمن یکی از ناامن‌ترین کشور‌های جهان در زمینه غذاست. گزارش این سه سازمان نشان می‌دهد اگر کاری برای رسیدگی به دلایل اصلی ناامنی غذایی انجام نشود، وضعیت ممکن است بدتر شود. هشت سال جنگ و محاصره در یمن سبب گسترش فقر و گرسنگی شده است. سازمان ملل تخمین می‌زند جنگ یمن تا دسامبر ۲۰۲۰ جان ۱۳۰ هزار نفر را به دلیل کمبود غذا، خدمات بهداشتی و زیرساخت‌های لازم گرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.