سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کاهش خطر سکته مغزی با مصرف خربزه و هندوانه

کاهش خطر سکته مغزی با مصرف خربزه و هندوانه

مصرف خربزه و هندوانه خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

هندوانه و خربزه ، از جمله میوه های فصل تابستان هستند که خوردن آنها را نباید از دست داد.

خربزه یکی از بهترین میوه‌های تابستانی به شمار می‌رود. طبیعت خربزه از نظر سردی و گرمی معتدل و تر (رطوبتی) است که هرچه شیرین‌تر باشد  گرمی و تری خربزه بیشتر است. خربزه برای تقویت اشتها مفید است و دارای ویتامینهای A و B و C است و دارای کلسیم، پتاسیم، فسفر و ضد سرطان و ضد انعقاد خون و سکته است.

این میوه در درمان سل، سوختگی‌ های روی پوست، عطش، کم خونی، بی اشتهایی، نرم کردن سینه، نقرس، سنگ کلیه، کمبود شیر مادران، خشکی پوست، نفخ و…، مفید است. همچنین خربزه چون دارای قند است اثر مفیدی در اشخاصی که مبتلا به سل ریوی و یا کم خونی‌های مختلف هستند، برجای می‌گذارد.

ویتامین A موجود در آن سلولهای بدن را ترمیم کرده و یکی از عوامل تجدید جوانی می‌ شود. خربزه و طالبی سرشار از آب بوده و برای رفع عطش وتقویت اشتها مفید و مؤثر هستند، بر همین اساس، هندوانه نیز سرشار از مواد مغذی است.

هندوانه غنی از پتاسیم و ویتامینهای A،C و B است، اما آنچه که باعث رنگ قرمز هندوانه شده است، وجود لیکوپن یک آنتی اکسیدان است.

بر اساس مطالعات و تحقیقات متعدد انجام شده لیکوپن یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که باعث کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش فشارخون می ‌شود. اگر چه ممکن است هندوانه فیبر بسیار زیادی نداشته باشد، اما کالری و چربی کمی دارد و حاوی مقدار زیادی آب است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

افرادی که باید در مصرف کافئین احتیاط کنند

اگر شما در طول روز بیش از ۴ فنجان قهوه کافئین دار می‌نوشید

داروی ایرانی روی سکوی افتخار/ اولین تولیدکننده داروهای بیوسیمیلار در منطقه/ دومین تولیدکننده جهانی داروی درمان سکته مغزی/ جایگاه ششم در تولید داروی ام‌اس/ حضور در باشگاه واکسن‌سازان برتر جهان

«تقریبا هیچ دارویی در دنیا وجود ندارد که ما تولید داخل آن را نداشته باشیم و حتی تکنولوژی تولید داروهایی با فرمولاسیون بسیار پیچیده را در اختیار داریم. دلیل آن هم این است که زیرساخت تولید داروهای های‌تک و بیوتک در کشور به ‌شدت گسترش پیدا کرده است.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.