سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش دویچه‌وله از بلایی که جنگ اوکراین بر سر معیشت 15 میلیون انگلیسی آورده است
جنگ

گزارش دویچه‌وله از بلایی که جنگ اوکراین بر سر معیشت 15 میلیون انگلیسی آورده است

شبکه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی از بلایی که بحران اقتصادی به دنبال جنگ اوکراین بر سر انگلیس آورده اعلام کرد بیش از 15 میلیون نفر در این کشور زیر خطر فقر هستند.

شرایط اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی از جمله جنگ اوکراین در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد و کشور به گفته رئیس ‌بانک مرکزی دوره طولانی رکود اقتصادی را تجربه می‌کند. از سویی بهای انرژی طی یک سال گذشته دو برابر شده و قیمت مواد غذایی طبق آمارهای رسمی ۸۰ درصد افزایش یافته است. مقامات دولت انگلیس وعده‌هایی را برای کاهش نرخ تورم و مهار اوضاع اقتصادی مطرح کرده‌اند اما «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به صراحت اعلام کرده است که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آنها باشد؛ ضمن آنکه چالش‌های اقتصادی نیز امسال از بین نخواهد رفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی «دویچه وله‌ آلمان» نیز در گزارشی ۴۰ دقیقه‌ای به افزایش سطح فقر در انگلیس و مشکلات اجتماعی در این کشور پرداخت و گفت هزینه‌های روزافزون انرژی و رقم بالای تورم منجر به تنش‌های اجتماعی در این کشور شده است. بر اساس این گزارش در انگلیس، هزینه‌های روزافزون انرژی و رقم بالای تورم منجر به تنش‌های اجتماعی شده است این اوضاع رو به وخامت در حال ضربه زدن به طبقه میانی جامعه است.

دویچه وله می‌افزاید: اکنون هر روز افراد بیشتری توان تحمل مشکلات ناشی از قطع بودجه خدمات ضروری را از دست می‌دهند. در انگلیس، تقریبا از هر چهار نفر یعنی جمعیتی بیش از ۱۵ میلیون نفر از جمعیت 60 میلیون نفری این کشور زیر خط فقر هستند. میلیون‌ها نفر نمی‌توانند قبوض خود را پرداخت کنند هرچند به سختی کار می‌کنند. فقرای شاغل صرفا برای اینکه از گذران معیشت در نمانند به بیگاری می‌روند. نظام رفاهی در انگلیس در حال فروپاشی است و مزایای خانوادگی در طول دهه گذشته تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز دیروز به نقل از انجمن پزشکی انگلیس اعلام کرد: پزشکان مشاور و دندانپزشکان مستقر در بیمارستان در انگلیس، از روز پنجشنبه به مدت ۴۸ ساعت وارد اعتصاب شده‌اند. این تصمیم به دنبال امتناع دولت لندن از افزایش دستمزدها گرفته شده است. کارکنان راه‌آهن هم به اعتراضات پیوسته‌اند. به گفته این اتحادیه، حقوق واقعی پزشکان مشاور طی ۱۴ سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است. به گزارش ایسنا روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که این اتحادیه قصد دارد در ماه اوت بار دیگر یک اعتصاب دو روزه را سازماندهی کند و آن در صورتی است که دولت پیشنهاد حقوق بهتری نداشته باشد. اگر دو سری اعتصاب اجرایی شود به معنای آن است که طی ۹۶ ساعت، جراحی ده‌ها هزار بیمار لغو می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

گزارش شورای آتلانتیک از سرسپردگی شاه اردن و نارضایتی مردم

عبدالله دوم شاه اردن نشان داده که حاضر است خواست مردم را قربانی کند تا بتواند همچنان متحد واشنگتن بماند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.