سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تحویل ۱۰ هزار خانه به محرومان در 18 ماه

تحویل ۱۰ هزار خانه به محرومان در 18 ماه

به گفته رئیس ‌بنیاد مستضعفان، این نهاد برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان بدون هیچ پوشش حمایتی در کل کشور، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

پرویز فتاح روز گذشته در آیین بهره‌برداری از ده‌هزارمین واحد مسکن محرومان در روستای «چور» مریوان، از ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در کشور در طول 18ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: با حضور در شهرستان مریوان استان کردستان، واگذاری ۱۰ هزار

واحد مسکونی به خانواده‌های محروم فاقد پوشش حمایتی سراسر کشور را که در قالب تفاهم‌نامه ۲۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن احداث شده اعلام کردیم.

وی با ‌اشاره به بهره‌برداری از هشت واحد مسکن محرومان در روستای چور مریوان، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم برای ساخت این تعداد واحد مسکن محرومان، دو هزار میلیارد تومان هزینه کرد. افرادی که برای آنها مسکن ساخته شد توانایی تامین اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن را نداشتند و به صورت بلاعوض به آنان کمک شد.

رئیس‌بنیاد مستضعفان کشور یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۴۵۰ واحد مسکن توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی در استان کردستان در حال ساخت است که عمده آن به بهره‌برداری رسیده است.

فتاح ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن دیگر هم توسط بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی احداث، تکمیل و تحویل شود.

رئیس‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت: در راستای ساخت مسکن برای اقشار نیازمند، تاکنون تفاهم‌نامه‌های خوبی با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی منعقد شده است.

اکبر نیکزاد، افزود: در قالب تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان، امروز ده‌هزارمین واحد به بهره‌برداری رسید که به هر واحد ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد پایین پرداخت شد.

آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان هم خبر داده، این نهاد برای احداث این واحدها ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به صورت کمک نقدی بلاعوض و ۷۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تامین رایگان ۹۰ هزار تن سیمان و ۱۹ هزار تن میلگرد بوده است.

ضمن این‌که ۹۶ درصد این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و ۴ درصد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مناجات محمود کریمی ، برای ماه رمضان

نماهنگ پرستاره ، مناجات با خدا ویژه ایام ماه مبارک رمضان

۱۰۰هزار فرهنگی ظرف ۲ سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند

تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و مسکن و شهرسازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.