سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گزارش تکان‌دهنده تایمز انگلیس از میزان تلفات اوکراین در جنگ با روسیه

گزارش تکان‌دهنده تایمز انگلیس از میزان تلفات اوکراین در جنگ با روسیه

در حالی که «تایمز» انگلیس نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که از تلفات بسیار گسترده اوکراینی‌ها در جنگ حکایت دارد یک افسر سابق اطلاعاتی آمریکا نیز هشدار داد که اوکراین تا همین تابستان شکست می‌خورد.

510روز (یک سال و 4 ماه و 23 روز) از جنگ اوکراین می‌گذرد. جنگی که تاکنون صدها هزار کشته، میلیون‌ها آواره و کشوری ویران و تجزیه شده بر جای گذاشته است که برای باز‌سازی آن به گفته مقامات اوکراینی بیش از 1000 میلیارد دلار سرمایه نیاز هست. آتش جنگ با اقدامات ناتو روز به روز شعله‌ور‌تر می‌شود آمریکا، فرانسه و انگلیس تصمیم گرفته‌اند بمب‌های خوشه‌ای و موشک‌های دوربرد به کیف تحویل دهند مسئله‌ای که روسیه قول داده با آن مقابله به مثل کند. همزمان وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که کشورش باید قانون اساسی خود را اصلاح کند تا امکان استقرار پایگاه‌های ناتو در خاک خود را فراهم کند. «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه در مقاله‌ای که توسط نشریه لیگا منتشر شد، نوشت: واضح است که در صورت لزوم می‌توان یک فرمول قانونی پیدا کرد تا «پایگاه» را «پایگاه» صدا نکنیم، بلکه آنها را نوعی «مرکز تعامل و تبادل تجربه» بنامیم. اما چرا؟ ما باید این محدودیت را که دلیل منطقی خود را از دست داده است، حذف کنیم تا زمینه گمانه‌زنی را از بین ببریم.» در صورت استقرار پایگاه‌های ناتو در خاک اوکراین این پایگاه‌ها می‌تواند هدف حملات روسیه قرار بگیرد که باز از تشدید تنش بین دو طرف حکایت دارد همه این تحولات در حالی است که به گفته رسانه‌ها و مقامات غربی ضدحمله اوکراینی‌ها با شکست کامل مواجه شده و آنها بخش بزرگی از تجهیزات دریافتی از غرب و همچنین هزاران نیروی خود را از دست داده‌اند.

 شکست تا نیمه تابستان

یک افسر اطلاعاتی سابق آمریکا نیز هشدار داد که وضعیت نیروهای مسلح اوکراین تا نیمه‌های فصل تابستان بحرانی می‌شود. «اسکات ریتر» با ‌اشاره به پایان یافتن ذخایر مهمات و تسلیحات اوکراین گفت که نیروهای مسلح اوکراین تا نیمه‌های فصل تابستان متحمل شکستی کامل خواهند شد. به گزارش فارس، «ریتر» که در تحلیل‌هایش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرده در ادامه سخنانش گفت: «همچنان اعتقاد دارم که اوکراین تا پایان تابستان و ابتدای پاییز توانایی خود را برای انجام عملیات نظامی در مقیاس بزرگ از دست خواهد داد.» وی افزود: دلیل اصلی برای این موضوع، اعتراف «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به این موضوع است که ذخایر مهمات کیف پایان یافته به همین دلیل کاخ سفید تصمیم گرفته تا مهمات خوشه‌ای با هدف بهبود وضعیت ارسال کند اما حتی با بمب‌های خوشه‌ای نیز وضعیت خطوط مقدم نبرد تغییر نخواهد کرد. روز دوشنبه نیز مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا گفت که واشنگتن دیر یا زود جنگ اوکراین را با خواسته‌های روسیه به پایان خواهد رساند و منافع «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را نادیده خواهد گرفت. «داگلاس مک‌گریگور» که این سخنان را در جریان مصاحبه‌ای مطرح می‌کرد، گفت: «جنگ در اوکراین زمانی پایان خواهد یافت که رئیس‌جمهور آمریکا پیامی به مسکو ارسال کرده و اعلام کند که تمامی یگان‌های نظامی عقب‌نشینی خواهند کرد و ارسال تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین متوقف خواهد شد.» پیشتر رسانه‌های کشورهای غربی نیز اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم 20 درصد از تسلیحاتی که کیف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است.

اوکراین در حال نابودی

نتیجه یک نظرسنجی در کشور جنگ‌زده اوکراین نیز حاکی است این کشور تقریبا در حال نابودی است، چون ۶۳ درصد از شهروندان آن حداقل یکی از بستگان یا دوستان خود را در این جنگ از دست داده‌اند. یک گزارش «مجمع جهانی سالزبورگ» اتریش از نتیجه یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کیف پایتخت اوکراین از افزایش چشمگیر و فزاینده آمار تلفات جنگ در این کشور خبر می‌دهد، به‌گونه‌ای که تقریبا دو سوم از کسانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند اعلام کردند که حداقل یک نفر و به‌طور متوسط سه نفر را در حلقه نزدیک بستگان و دوستان خود در این جنگ از دست داده‌اند.طبق این نظرسنجی که بین ماه‌های می ‌و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) امسال انجام شد، ۶۳ درصد از اوکراینی‌ها به طور متوسط ۳ نفر از بستگان نزدیک یا دوستان خود را در این جنگ از دست داده‌اند.

 به گزارش ایرنا بر اساس این نظرسنجی 78 درصد از مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که به‌طور متوسط ۷ نفر از بستگان نزدیک یا دوستانشان در این جنگ زخمی یا کشته شده‌اند. یعنی باز هم، ۶۴ درصد اعلام کردند که بستگان نزدیک یا دوستانی دارند که زخمی شده‌اند. این نظرسنجی که نتیجه تکان‌دهنده آن دیروز در روزنامه انگلیسی «تایمز» لندن نیز انعکاس داشته، با انتخاب تصادفی مصاحبه‌شوندگان از راه تلفن انجام شده است. فقط اوکراینی‌ها در سرزمین‌های تحت کنترل کیف مورد سؤال قرار گرفته‌اند. ساکنان کریمه و مناطق تحت کنترل روسیه در این نظرسنجی شرکت نکردند. این گزارش با تاکید براینکه این نظرسنجی قبل از شروع ضدحمله اوکراین در چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) انجام شد نوشت: اگرچه روسیه عمدتا به اهداف نظامی حمله می‌کند و کشته‌ها و زخمی‌های این حملات هم عمدتا نظامیان اوکراینی هستند. با این وجود نتایج این نظرسنجی از این فرض حمایت می‌کند که تلفات اوکراین در این جنگ ممکن است بسیار بیشتر هم باشد.

این گزارش افزود: با وجود اینکه حتی پیش از آغاز ضدحمله وزارت دفاع روسیه روزانه صدها سرباز اوکراینی را کشته بود و شاید اعداد هنوز به طور مستقل قابل تایید نباشند، اما آمار اعلام شده قبلی باز هم با نتایج این نظرسنجی مطابقت دارند. یعنی بعد از این ضدحمله نیز رقم روزانه تلفات و زخمی‌های اوکراینی اعلام شده از سوی وزارت دفاع روسیه بار دیگر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. روزنامه تایمز لندن برای برجسته کردن آمار تلفات این جنگ به نقل از ژنرال «مارک میلی» رئیس ‌ستاد مشترک ارتش آمریکا نوشت که اوکراین تلفات زیادی در میان سربازان خود متحمل شده است. او گورستان «کراسنوبلسکی» کیف را یکی از بزرگ‌ترین گورستان‌ها در اوکراین معرفی کرد که اجساد تعیین هویت شده و نشده هزاران سرباز اوکراینی را در خود جای داده است و هنوز هم آماده پذیرش تلفات بیشتر از این جنگ است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس

تلاش‌های آمریکا برای نجات اوکراین و اسرائیل با تصویب کمک 95 میلیارد دلاری در مجلس نمایندگان

نجات اوکراین و رژیم صهیونیستی از شکست در جنگ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.