سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 5 هزار واحد نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته است

5 هزار واحد نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته است

رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای احیا‌شده در سراسر کشور به 5 هزار واحد رسیده و مردم اطمینان پیدا کرده‌اند که وقتی دولت توانسته 5 هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را احیا کند، می‌تواند بقیه این واحدها را نیز احیا کند و این حاصل تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی است. دشمن به دنبال مشکل‌تراشی برای ماست، اما ملت ایران با قدرت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری پایان سفر دو روزه دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد، هدف اصلی دور دوم سفرها را پیگیری مصوبات دور اول سفرها عنوان کرد و گفت: پروژه‌های آب‌رسانی و از جمله سد چمشیر، تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران، تولید برق از سد چمشیر و جاده‌های مواصلاتی مثل جاده پاتاوه – دهدشت که ساخت آن آرزوی 28 ساله مردم استان بود، جزو طرح‌های مصوب سفر اول دولت به کهگیلویه و بویراحمد بودند که با تلاش شبانه‌روزی تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با بهره‌برداری از جاده پاتاوه – دهدشت، هم خود دهدشت و هم 400 روستا از بن‌بست خارج شده و از موهبت این مسیر بهره‌مند می‌شوند، افزود: مقرر شد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروهای کار استان، ساخت باقیمانده این مسیر نیز با همان نیروهای فعلی ادامه یابد. آمار حاکی از کاهش کلی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است، اما همچنان به کار بیشتر در این زمینه نیاز داریم.

اولویت در جذب نیرو، باید بومی‌گزینی باشد

دکتر رئیسی با ‌اشاره به تاکیدات خود به مدیران استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که دیشب برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه تاکید کردم که اولویت در جذب نیرو، باید بومی‌گزینی باشد. همچنین تاکید کردم که عامل مدیریت صحیح و کارآمد می‌تواند موثرتر از اعتبارات و منابع، کارها را به پیش ببرد.

تمهید مقدمات برای آغاز ساخت 10 هزار واحد مسکونی

در یاسوج

رئیس‌جمهور همچنین تمهید مقدمات برای آغاز ساخت 10 هزار واحد مسکونی در یاسوج را از دیگر دستاوردهای این سفر عنوان و تصریح کرد: ساخت این تعداد واحد مسکونی در کنار اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان باعث می‌شود، عقب‌ماندگی‌های کهگیلویه و بویراحمد در طرح ساخت 4 میلیون واحد مسکونی جبران شود.

دکتر رئیسی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره مصوبات سفر دوم دولت مردمی به استان، ضمن قدردانی از استقبال گرم مردم در شهرهای مختلف از خدمتگزاران خود گفت: احداث فازهای جدید پالایشگاهی، پتروپالایشگاهی و پتروشیمی، اختصاص سهم 2 هزار و 600 میلیارد تومانی از سهم مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به توسعه استان، تسریع در تکمیل سد تنگ‌سرخ و احداث سد سقاوه، تکمیل محور مواصلاتی شیراز-سپیدان-یاسوج و راه‌های اصلی و فرعی دیگر، رفع تنش‌های آبی و آبرسانی به شهرها و روستاها، توسعه راه‌های عشایری، تامین پنل‌های خورشیدی برای عشایر و تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از جمله تصمیمات این سفر است.

رئیس‌جمهور درباره فعال‌تر شدن فرودگاه یاسوج و اتصال استان به خط‌‌ آهن سراسری اظهار داشت: فرودگاه استان ظرفیت فعال‌تر شدن و برقراری حداقل یک پرواز روزانه به تهران را دارد. همچنین اینکه گفته شد در گذشته زمان لازم برای اتصال استان به خط‌ آهن را 60 سال در نظر گرفتند، از نظر ما این زمان خیلی طولانی و دور است و با توجه به همجواری کهگیلویه و بویراحمد به فارس و خوزستان که به خط‌ آهن سراسری اتصال دارند، این استان نیز با تلاش جهادی زودتر از اینها به شبکه سراسری ریلی کشور می‌پیوندد.

آیت‌الله رئیسی از اصحاب رسانه خواست با پیگیری‌های خود اولا با اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده برای مردم امیدآفرینی کنند و در گام بعدی باعث تسریع در اجرای مصوبات شوند.

دولت در حال تلاش برای ایجاد ثبات

در سفره و معیشت مردم است

دکتر رئیسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره ایجاد ثبات در قیمت کالاهای اساسی مرتبط با معیشت مردم اظهار داشت: دولت در حال تلاش برای ایجاد ثبات در سفره و معیشت مردم و حتی بازار و حذف تاثیرگذاری نوسانات ارزی در قیمت کالاهای اساسی و کلیت بازار است. اعطای کالابرگ و اجرای این طرح می‌تواند تاثیرگذاری نوسانات ارزی بر سفره مردم را تا حدود زیادی کنترل کند.

وی به احیای 44 واحد صنعتی و تولیدی در استان ‌اشاره کرد و گفت: تعداد کل واحدهای احیا شده در سراسر کشور به 5 هزار واحد رسیده و مردم اطمینان پیدا کرده‌اند که وقتی دولت توانسته 5 هزار واحد تعطیل یا نیمه تعطیل را احیا کند، می‌تواند بقیه این واحدها را نیز احیا کند و این حاصل تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی است. دشمن به دنبال مشکل‌تراشی برای ماست، اما ملت ایران با قدرت همه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

بهره‌برداری

از بیمارستان 32 تختخوابی شهید سلیمانی بهمئی

دکتر رئیسی در دومین روز از برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح سه‌شنبه از بیمارستان 32 تختخوابی شهید سلیمانی شهرستان بهمئی بهره‌برداری کرد.

این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 135 میلیارد تومان و زیربنای 5 هزار متری در دو طبقه و دارای 32 تخت احداث شده است که ظرفیت افزایش تا 64 تخت را دارا بوده و شامل بخش‌های مختلفی از جمله، جراحی، اتاق عمل، زنان و زایمان، اطفال و دیالیز با امکانات رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه و پد اورژانس است.

با راه‌اندازی این بیمارستان تعداد بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به 12 و تعداد تخت‌های بیمارستانی آن به بیش از یک هزار و 500 تخت می‌رسد.

روند احداث این بیمارستان از اسفند 93 آغاز اما با کندی مواجه بود که با رویکرد محرومیت‌زدایی، عملگرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت سیزدهم، شتاب بیشتری گرفت و به مرحله بهره‌برداری رسید.

دکتر رئیسی: بهمئی ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید برای رفع نیازهای مردم و توسعه شهرستان فعال

و به‌کارگیری شود

دکتر رئیسی پیش از ظهر سه‌شنبه در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، در اجتماع پرشور مردم شهرستان بهمئی که در مصلای امام رضا‌(ع) این شهرستان برگزار شد، رشادت، ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب را از جمله شاخصه‌های مردم بهمئی برشمرد و افزود: امروز نوبت خدمتگزاری مسئولان به این مردم عزیز است و جبران این ایستادگی و رشادت‌ها باید جزو اولویت‌های کاری همه مدیران باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه با طرح این پرسش که آیا محرومیت استان به‌دلیل عدم وجود ظرفیت برای توسعه است؟ تصریح کرد: پاسخ این است که ظرفیت‌های بسیاری در این استان و به‌ویژه در شهرستان بهمئی وجود دارد که باید برای رفع نیازهای مردم فعال و به‌کارگیری شود.

اعتبارات خوبی از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت

برای پیشرفت منطقه در نظر گرفته شده است

دکتر رئیسی وجود ذخایر و میادین نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله ظرفیت‌های عظیم این استان برای توسعه دانست و گفت: در این راستا وزارت نفت موظف شده است که بخشی از درآمد حاصل از استخراج میادین نفتی این استان در قالب مسئولیت اجتماعی، به رفع مشکلات و نیازهای مردم آن از جمله تولید و ‌اشتغال تخصیص یابد.

رئیس‌جمهور جاذبه‌های گردشگری، اماکن زیارتی و امام‌زادگان، سنگ‌نوشته‌ها و نقش‌های برجسته تاریخی را از دیگر ظرفیت‌های استان به‌ویژه شهرستان بهمئی و نشانه قدمت تاریخی و تمدنی آن برشمرد و افزود: فعال‌‌سازی این ظرفیت‌های بزرگ نیازمند ایجاد زیرساخت نظیر بیمارستان و جاده‌های مواصلاتی است که بحمدالله با افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی در این شهرستان و همچنین محور مواصلاتی پاتاوه-دهدشت بخشی از مشکلات زیرساختی در این منطقه حل خواهد شد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه خدای متعال از همه مسئولان نسبت به نعمت‌های بزرگی که به این منطقه عنایت کرده سؤال خواهد کرد، اظهار داشت: بنای این دولت عبور از کنار مسائل و چالش‌ها نیست، بلکه ما در بطن چالش‌ها خواهیم رفت و برای حل آنها چاره‌جویی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه به مشکل آب شهرستان بهمئی و استان کهگیلویه و بویراحمد ‌اشاره کرد و گفت: مشکل این مناطق بی‌آبی نیست بلکه مدیریت منابع آبی برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی است. به‌رغم کمبود نزولات آسمانی در برخی نقاط کشور، اما این دولت برای مدیریت منابع آبی اهتمام جدی دارد.

دکتر رئیسی افزود: برای انتقال آب و آبرسانی به نقاط مختلف این استان اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که اگر با یک کار جهادی توام شود حتما مردم این شهرستان نیز شاهد رفع مشکل آب خواهند بود.

رئیس‌جمهور بار دیگر بر لزوم بومی گزینی دستگاه‌های اجرایی در استان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت تاکید کرد و گفت: وقتی نیروی انسانی کارآمد در استان وجود دارد، آوردن نیروی کار از شهرهای دیگر غیرعقلایی است و نباید بار دیگر از تریبونی بشنوم که اعلام شود برای تامین نیروی انسانی استان به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه شده است.

دکتر رئیسی ضمن تشکر و قدردانی از حضور پر شور مردم در استقبال از کاروان دولت مردمی و عذرخواهی از مردمی که بیرون مصلی در گرمای طاقت‌فرسا اجتماع کرده بودند، ابراز امیدواری کرد که این حضور باشکوه برای مدیران در خدمت‌رسانی به این مردم انگیزه مضاعفی ایجاد کند.

رئیس‌جمهور در ادامه عدم بهره‌مندی مردم از وجود سدهای متعدد در استان کهگیلویه و بویراحمد را از جمله مشکلات و مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: از دیگر اولویت‌های مهم دولت در این استان چاره‌جویی برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر مردم استان از منابع آبی این سدهاست.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار، بیکاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته، اما در سطح شهرستان بهمئی به دلیل نبود کارخانجات و زمینه کشاورزی این اتفاق نیفتاده است، گفت: مسئولان موضوع ایجاد ‌اشتغال در شهرستان بهمئی را با فوریت دنبال کنند تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان در این زمینه برطرف شود.

دکتر رئیسی خطاب به وزارت میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد که برای اجرای ماموریت‌های خود در راستای صیانت از میراث فرهنگ و عرصه‌های زیست محیطی، باعث اختلال و توقف در روال عادی زندگی مردم نشوند و اگر در جایی کار و زندگی مردم با عرصه‌های فرهنگی و طبیعی تداخل پیدا کرد، به جای متوقف کردن زندگی و کار مردم، برای رفع این اختلال راهکار کارشناسی پیدا کنند.

نیاز و اولویت اصلی امروز کار و مدیریت جهادی است

دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان کهگیلویه و بویراحمد، با قدردانی از استقبال گرم مردم یاسوج از خادمان خود و ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور آنان، این حضور باشکوه را نشانه عشق مردم به نظام و انقلاب و ولایت‌مداری آنان دانست که ریشه در سلحشوری اهالی کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ و در عرصه‌های دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها دارد.

شخصا پیگیر مسئله مسکن مردم هستم

رئیس‌جمهور تامین مسکن مورد نیاز مردم و نیز توجه به ایجاد ‌اشتغال و کاهش بیکاری را از جمله مطالبات اصلی مردم و مسائل مورد توجه دولت در این سفر برشمرد و افزود: شخصا پیگیر مسئله مسکن مردم هستم و در این راستا جلسات شورای‌عالی مسکن را حداقل ماهی یکبار تشکیل می‌دهم.

رئیس‌جمهور خطاب به کارگزاران و مدیران دستگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد کار و مدیریت جهادی را نیاز اصلی امروز عنوان و تصریح کرد: نباید در ادارات شاهد روابط ناسالم، اعمال نفوذ و پارتی‌بازی باشیم؛ مردم انتظار دارند که ادارات و سازمان‌ها مسئولانه در خدمت آنها باشند و از هر گونه رابطه ناسالم پرهیز کنند.

دکتر رئیسی همچنین با ‌اشاره به بازدید خود از منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در ابتدای دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که 2 هزار واحد مسکونی در این منطقه باز‌سازی و مقاوم‌‌سازی شده است.

رئیس‌جمهور با ابراز خشنودی از آمار 20 درصدی عضویت زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سفر به کهگیلویه و بویراحمد بر اهمیت کرامت اجتماعی زنان تاکید داشتند و امروز خوشحالیم که زنان استان همت کرده و حضور موثری در فعالیت‌های اجتماعی و علمی و سیاسی دارند.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به مدیران استان تاکید کرد که در زمینه انجام مسئولیت‌های خود و انتخاب نیروها از دیگر مسئولان استانی مشورت بگیرند، اما به هیچ وجه تحت نفوذ آنان نباشند، چرا که مسئولیت اقدامات و انتصابات استانی شرعا بر عهده آنان است و آنها باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

هر کس آمادگی کار تحولی، انقلابی و جهادی ندارد

از مسیر ایجاد تحول کنار گذاشته شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مکرر اعلام کرده‌ام که هر کس آمادگی کار تحولی، انقلابی و جهادی ندارد از مسیر ایجاد تحول کنار گذاشته شود، گفت: دولت مردمی لحظه‌ای آرام ندارد و همه موجودیت خود را در خدمتگزاری به شما زنان و مردان باغیرت کشور تعریف می‌کند؛ تمام هم و غم ما تامین مطالبات شماست و هیچ شأنی جز خدمتگزاری و نوکری شما مردم برای خود قائل نیستیم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم.

بازدید دکتر رئیسی

از نمایشگاه واحد‌های اقتصادی احیا‌شده

در استان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر رئیسی روز دوشنبه در ادامه برنامه‌های روز نخست سفر خود به این استان، از نمایشگاه 44واحد تولیدی و صنعتی احیا شده در این استان که در محل کارخانه قند یاسوج برپا شده بود، بازدید کرد.

با احیای این واحد‌های تولیدی احیا شده در حوزه‌های گردشگری، مواد غذایی، صنعتی و کشاورزی 2هزار و 680 فرصت شغلی و بیش از 5هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.

دکتر رئیسی: دولت مصمم به احیای همه واحد‌های تولیدی است

که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند

آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در جریان دومین سفر دولت مردمی به کهگیلویه و بویراحمد، در مراسم جشن احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد استان، ضمن ابراز رضایت از خوشحالی و خرسندی کارگران کارخانه قند یاسوج و خانواده آنها در نتیجه احیای این کارخانه گفت: احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل شده در دستور کار دولت است و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت نیز مصمم است این مسیر را با قوت ادامه دهد.

رئیس‌جمهور با ‌اشاره به احیای 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد و تعطیل افزود: دولت مصمم به احیای همه واحد‌های تولیدی و صنعتی است که در دهه گذشته به تعطیلی کشیده شده‌اند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه با احیای واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و تعطیل بخش قابل توجهی از مشکل ‌اشتغال نیز حل خواهد شد، تصریح کرد: آنچه که امروز با بهره‌برداری از سد چمشیر، مجتمع پتروشیمی گچساران و احیای واحد‌های اقتصادی راکد حاصل شد، جلوه‌ای از شعار« ما می‌توانیم» ملت ایران است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران و همت و مجاهدت شما کارگران و خانواده صبورتان، دشمن خواست و نتوانست، اما ما خواستیم و توانستیم، افزود: اینکه با احیای کارخانه قند یاسوج 130شغل احیا،70 فرصت شغلی دیگر در انتظار جذب نیروی کار و برای 600 نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده، اقدام بسیار ارزشمندی است که با همت کارگران، این کارخانه به جایگاه برتر و بالاتری هم خواهد رسید.

احیای 18 هزار فرصت شغلی

با احیای 5 هزار واحد تولیدی راکد گامی مهم

در کاستن از بیکاری و احیای امید در جامعه است

دکتر رئیسی همچنین احیای 18 هزار فرصت شغلی در نتیجه احیای 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی راکد را گامی مهم و شایسته تقدیر در کاستن از بیکاری و احیای امید در جامعه دانست.

رئیس‌جمهور همچنین به وضعیت کارخانه آرد یاسوج در مجاورت کارخانه قند این شهر نیز‌اشاره کرد و به سازمان اقتصادی کوثر دستور داد که ظرف مدت 2 ماه این کارخانه را مجددا راه‌اندازی کند و در غیر این‌صورت مالکیت آن به سازمان دیگری واگذار خواهد شد.

امروز همه در جهت رشد تولید مسئولیت داریم

و نمی‌شود و نمی‌توانیم در فرهنگ ما جایی ندارد

دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز همه ما در جهت رشد تولید مسئولیت و ماموریت داریم، تصریح کرد: تحقق این مهم با تکیه بر ظرفیت‌های کشور و زنان و مردان مصمم و با اراده کاملا امکان‌پذیر است و نمی‌شود و نمی‌توانیم در فرهنگ ما جایی ندارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران به بزرگ‌ترین تولید‌کننده برق بیوگاز در منطقه تبدیل شد 

افتتاح نیروگاه بیوگاز سوز فاضلاب غرب تهران توسط رئیس‌جمهور

تولید رادیوداروی تشخیصی جدید

متخصصان صنعت هسته ای کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.