سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا با بیماری‌های ایدز و هپاتیت وارد جنگ اوکراین می‌شود

آمریکا با بیماری‌های ایدز و هپاتیت وارد جنگ اوکراین می‌شود

آمریکا طرح‌هایی را آماده کرده تا با رواج بیماری‌های مرگباری چون ایدز، هپاتیت ‌ب، ابولا و مالاریا در جنگ اوکراین، اقدام به کشتار نظامیان روس کند. این بخشی از نتایج پژوهش‌هایی است که وزارت دفاع روسیه به آن رسیده است.
دو سال پیش بود که جو در شرق اروپا بسیار متشنج شد و روسیه دائم تأکید می‌کرد که پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو و به‌طور کلی گسترش ناتو امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند و در مقابل، اوکراین و سایر کشورهای اروپایی همسایه، روسیه پوتین را به تلاش برای احیای «امپراتوری روسیه/ اتحاد جماهیر شوروی» و به‌‌دنبال آن سیاست‌های نظامی تهاجمی متهم می‌کردند؛ خلاصه هرچه که بود در 5 اسفند 1400 یا 24 فوریه 2022 روسیه به اوکراین حمله کرد و جنگی شروع شد که معلوم نیست به کجا خواهد رسید. جنگ روسیه و اوکراین پس از 1 سال و 3 ماه و 24 روز از آغازش همچنان ادامه دارد و تبعات منفی مستقیم و غیرمستقیم آن نیز همچنان اروپا و برخی از دیگر نقاط جهان را گرفتار کرده است و هر روز چیزهای سیاه زیادی از این جنگ هویدا می‌شود. ناتو به رهبری آمریکا، به‌دلیل پیامدهای بسیار مهم حاصل از نتیجه این جنگ نشان داده دست به هرکاری می‌زند تا روسیه در این جنگ پیروز نشود و به‌قول چامسکی، در این بین کثیف می‌جنگد. استفاده از آزمایشگاه‌های بیولوژیک و رواج بیماری‌های مرگبار، یکی از این کارهاست که روس‌ها در همان نخستین هفته‌های آغاز جنگ، درباره آن هشدار داده بودند و بعدها سیمور هرش، خبرنگار مشهور آمریکایی افشاگری‌هایی در این باره کرد. بعد از افشای اسنادی از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی نظامی آمریکا در اوکراین با هدف تولید تسلیحات بیولوژیک، مسکو دیروز (دوشنبه؛ 29 خرداد برابر با 19 ژوئن) از تصمیمات پنتاگون و کی‌یف برای ایجاد بیماری‌های خطرناک خبر داد. آن‌طور که فارس نوشته، «ایگور کریلوف» رئیس ‌بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه گفت که اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که رژیم کی‌یف به‌دنبال استفاده از پشه‌های ناقل بیماری‌هایی از جمله «هپاتیت ب»، «مالاریا»، «ابولا» و «ایدز» علیه نیروهای روسی در این جنگ است. کریلوف طی نشست خبری در مسکو توضیح داد: «سطح بالای آمادگی فنی آمریکا برای استفاده از ناقلین آلوده [به بیماری‌های خطرناک] به‌وسیله هواپیمای بدون سرنشین را رصد کرده‌ایم که برای پخش کردن پشه‌های آلوده در هوا استفاده می‌شوند.»

وی اظهار داشت: «پهپادها وظیفه دارند بسته‌های حاوی حشرات را به یک منطقه خاص برده و آنها را رها کنند. پشه‌ها با نیش زدن نیروهای نظامی [روسیه]، آنها را به بیماری‌های خطرناکی مانند مالاریا، ایدز و هپاتیت ب مبتلا می‌کنند.» این مقام روس با بیان این‌که اقدام رژیم کی‌یف در ایجاد سیل در استان خرسون ممکن است کانون گسترش بیماری «تب نیل غربی» شود، گفت: «با توجه به مهاجرت پرندگان مبتلا به آنفلوانزا از خاک اوکراین، میزان آلودگی در روسیه به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.» کریلوف ضمن ‌اشاره به سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد پوندی انگلیس در تحقیقات بیولوژیک آمریکا با کاربردهای دوگانه، اضافه کرد: «پنتاگون در حال تلاش برای به دست آوردن نسخه اصلاح ژنتیکی یافته پشه‌ای است که می‌تواند حامل ابولا، هپاتیت ب و ایدز باشد.»
وی با ارائه اسناد و مدارک مختلفی به رسانه‌ها در این نشست خبری، گفت: «پروژه‌های بیولوژیکی نظامی پنتاگون که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند امکان دسترسی به پاتوژن‌های بالقوه برای سلاح‌های بیولوژیک را فراهم می‌کند.» طبق این گزارش، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه ادامه داد: «آمریکا اما عملاً کنترل آزمایشگاه‌های خصوصی را که با پاتوژن‌های خطرناک کار می‌کنند، از دست داده است. به همین دلیل، خطر وقوع حوادث در آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا حین انتقال نمونه‌ها به کشورهای ثالث از جمله اوکراین در حال افزایش است.» گفتنی است، کریلوف پیش از این نیز ضمن ‌اشاره به فعال بودن آزمایش‌های بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین، گفته بود واشنگتن اهداف بلندمدتی برای استفاده از این‌گونه تسلیحات علیه رقبای راهبردی خود تعیین کرده است.
تانک‌های انتحاری مملو از مواد منفجره
خبر دیگر از میدان نبرد این‌که در جدیدترین اقدام کرملین برای پیشروی در صحنه نبرد، سربازان روسی ‌تانک‌های دوران شوروی مملو از مواد منفجره را به سمت مواضع ارتش اوکراین می‌فرستند. به گزارش ایسنا از روزنامه «نیویورک‌پُست»، در یک ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده یک ‌تانک ۷۰ ساله مدل تی-۵۴ با شش تن مواد منفجره را می‌تواند مشاهده کرد که با یک کنترل از راه دور به سمت یک سنگر اوکراینی هدایت می‌شود. این خودروی زرهی بمب‌گذاری شده حین حرکت به سمت محل مورد نظر به روی یک مین رفت و پیش از آنکه توسط یک موشک ضد‌تانک اوکراینی نابود شود، آتش گرفت و منفجر شد. این انفجار بزرگ حدود ۲۰۰ فوتی سربازان اوکراینی رخ داد که ممکن است تعداد زیادی از آنها به‌دلیل این انفجار کشته یا زخمی شده باشند. در این میان، رسانه‌های روسی نیز مدعی‌اند که این وسیله انفجاری کنترل از راه دور باعث تلفات زیادی در میان اوکراینی‌ها شده اما آمار آن تأیید نشده است.

تانک‌های رژیم صهیونیستی
همچنین یک کارشناس نظامی لهستانی که نامش فاش نشده است، معتقد است که اوکراین و لهستان می‌توانند تعداد زیادی از ‌تانک‌های اسرائیلی مرکاوا را که از رده خارج شده‌اند، خریداری کنند. به گزارش والای اسرائیل، رژیم آپارتاید اسرائیل می‌تواند تحت فشار واشنگتن مذاکراتی را برای صادرات ‌تانک‌ آغاز کند. این کارشناس لهستانی معتقد است که مقصد این خودروهای زرهی می‌تواند لهستان و اوکراین باشد. یک منبع از مقامات اسرائیلی مذاکره با دو کشور اروپایی را تأیید و ‌اشاره کرد که هنوز برای صحبت در مورد توافق زود است. پیش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم آپارتاید اسرائیل گزارش داده بود که این دولت در حال مذاکره برای فروش بیش از ۲۰۰ فروند مرکاوا نسل دوم و سوم با دو کشور است که یکی از آنها در قاره اروپا واقع شده است.
واحدهای نظامی اوکراین نزدیک بلاروس
خبر دیگر آن‌که وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که کی‌یف واحدهای نظامی بزرگی را در مرز با بلاروس مستقر کرده و در تلاش است تا توانایی دفاعی روسیه فدرال را محک بزند. «الکسی پولیشچوک»، رئیس ‌دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت خارجه روسیه، گفت: «اطلاعاتی که ما در اختیار داریم و بارها در بیانیه‌های مقامات اعلام شده است، نشان می‌دهد که ارتش اوکراین واحدهای بزرگی را در امتداد مرز بلاروس و اوکراین مستقر کرده است و به‌طور دوره‌ای تلاش می‌کند تا ظرفیت دفاعی کشور فدرال را به طریقی آزمایش کند.»
احتمال حمله روسیه به سوئد!
در این میان همچنین یک رسانه سوئدی گزارش داد که پارلمان این کشور حمله مسلحانه روسیه به سوئد را محتمل می‌داند و چنین احتمالی را نمی‌تواند رد کند. به گزارش راشا تودی، رسانه سوئدی اس‌.وی.‌تی با استناد بر گزارش کمیته دفاع پارلمان این کشور گفت: «احتمال حمله مسلحانه روسیه به سوئد را نمی‌توان نادیده گرفت.» در این گزارش آمده است: «روسیه همچنین آستانه تحملش را برای استفاده از نیروهای نظامی کاهش داده و انگیزه خطر نظامی و سیاسی بالایی را از خود نشان داده است. توانایی روسیه برای انجام دادن عملیات‌هایی با نیروی دریایی، نیروی هوایی، تسلیحات دوربرد و یا تسلیحات هسته‌ای علیه سوئد دست نخورده باقی مانده است.» رسانه اس.‌وی‌.تی به نقل از یک منبع ناشناس که بر روی این سند کار می‌کند، گفت که مقامات سوئدی می‌خواهند پیام روشنی به روسیه ارسال کنند.
صلح بی‌صلح!
همچنین خبر می‌رسد که رئیس ‌دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت خارجه روسیه گفت، همکاری نزدیک کی‌یف با ناتو تنها حل و فصل بحران را به تأخیر می‌اندازد. رئیس ‌دپارتمان دوم کشورهای همسود در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری تاس گفت: «متأسفانه هدف غرب امنیت اوکراین نیست، بلکه استفاده از آن به‌عنوان ابزاری برای مبارزه با روسیه است. همکاری نزدیک امروز بین رژیم کی‌یف و ناتو، حتی بدون ثبت رسمی عضویت در ائتلاف، ما را به صلح نزدیک نمی‌کند، اما حل و فصل بحران را به تاخیر می‌اندازد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.