سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تورم کار دست نظامیان انگلیسی داد هجوم نیروهای مسلح انگلیس به مؤسسات خیریه برای دریافت غذای رایگان

تورم کار دست نظامیان انگلیسی داد هجوم نیروهای مسلح انگلیس به مؤسسات خیریه برای دریافت غذای رایگان

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که در بحبوحه تورم بالا و بحران هزینه‌های زندگی، شمار قابل توجهی از نیروهای مسلح این کشور ناگزیر به استفاده از بانک غذا شده‌اند.
بحران اقتصادی ناشی از جنگ اوکراین در اروپا انگلیس را بیش از سایر کشورها تحت تاثیر قرار داده است. اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر چندین بحران متوالی در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد و کشور به گفته رئیس ‌بانک مرکزی دوره طولانی رکود اقتصادی را تجربه می‌کند.
نرخ تورم از محدوده ۲ به ۸ درصد رسیده و انگلیس تنها کشور در حوزه اروپای غربی است که بالاترین تورم را تجربه می‌کند.
مقام‌های دولت انگلیس وعده‌هایی را برای کاهش نرخ تورم و مهار اوضاع اقتصادی مطرح کرده‌اند اما «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس به صراحت اعلام کرده است که مردم نباید توقع داشته باشند که دولت حلال تمام مشکلات آنها باشد؛ ضمن آنکه چالش‌های اقتصادی نیز امسال از بین نخواهد رفت. از سوی دیگر خبرها حاکی است بحران هزینه‌های زندگی باعث شده است نیروهای مسلح انگلیس به استفاده از بانک‌های غذا رو بیاورند. در همین رابطه «اسکای نیوز» به اسناد محرمانه‌ای دست پیدا کرده که نشانگر تاثیر گسترده بحران هزینه‌های زندگی بر سربازان این کشور است. به گزارش ایرنا این شبکه خبری به نقل از یک مقام نظامی نوشت؛ یک بانک غذای غیررسمی در یک پایگاه بزرگ نیروی هوایی انگلیس در «لینکلن شایر» وجود دارد که ابتدا برای جمع‌آوری کمک‌های غذایی به منظور توزیع بین جوامع نیازمند راه‌اندازی شده بود اما اکنون توسط سربازان استفاده می‌شود. بر اساس این گزارش برخی از کارکنان ارتش حتی هزینه سفر به خانه برای بازدید از خانواده خود را ندارند. یکی از هوانوردان زن هم مجبور شد تا به مدت چهار روز از خوردن غذای گرم صرف نظر کند، زیرا آخرین درآمد خود را خرج خرید شیر خشک کرده بود. این درحالی‌است که برخی افراد حتی قادر به پرداخت هزینه غذاهای یارانه‌ای ارتش نیستند. گفته می‌شود که حجم درخواست برای دریافت کمک‌های مالی از موسسات خیریه، توسط پرسنل نظامی بیش از دو برابر شده است.
این گزارش می‌افزاید: دولت انگلیس وعده‌هایی را برای حمایت بیشتر مطرح کرده‌ اما منابع نظامی، این میزان را کافی نمی‌دانند. یک منبع نظامی به اسکای نیوز گفت که بانک‌های غذا در ارتش به عنصری محبوب برای کارکنان تبدیل شده است. یک سخنگوی نیروی هوایی انگلیس نیز گفت که بانک غذا توسط این فرماندهی راه‌اندازی نشده است اما درباره استفاده پرسنل نظامی از این تسهیلات اظهارنظر نکرد. وزارت دفاع انگلیس هم استفاده نیروهای مسلح از بانک غذا را یک مقوله شخصی خواند و از اظهار نظر اجتناب کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فقط خودمان بودیم.

عبدالله گنجی آنچه مهم‌تر است اینکه در آن شب مدافعان مقابل ما، چهار قدرت اتمی دنیا، یعنی امریکا، فرانسه، انگلیس و اسرائیل بودند

طنز/ اوس قربون نترس!

آمریکا و انگلیس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.