سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هزاران پناهجوی افغان در انگلیس به زودی آواره خیابان‌ها می‌شوند

هزاران پناهجوی افغان در انگلیس به زودی آواره خیابان‌ها می‌شوند

هزاران پناهجوی افغان که با برنامه «عملیات استقبال گرم» در انگلیس به‌سر می‌برند، تابستان امسال از محل اسکان خود در هتل‌ها تخلیه می‌شوند و جایی برای اقامت نخواهند داشت. این را روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است.
24 مرداد 1400 زمانی که کابل به دست طالبان سقوط کرد کشورهای غربی به خصوص آمریکا و انگلیس در یک ژست انسان دوستانه اعلام کردند که به هزاران افغانستانی که با نیروهای این کشورها در دوران ‌اشغال افغانستان همکاری کرده‌اند پناهندگی می‌دهند.
این تبلیغات باعث شد که ده‌ها هزار نفر برای رفتن به غرب روانه فرودگاه کابل شوند. برخی نیز متاسفانه حتی به چرخ‌های هواپیما‌ها آویزان شدند که هنگام پرواز پرت شده و کشته شدند حالا با گذشت نزدیک به 2 سال از آن وعدها معلوم شده که بسیاری از این پناهجوها تعیین تکلیف نشده‌اند و باید به زودی دوباره شوند.
روزنامه گاردین در گزارشی در همین زمینه نوشت: تابستان امسال هزاران پناهجوی افغان از هتل‌های انگلیس تخلیه می‌شوند. بر اساس این گزارش مقام‌های شوراهای پناهندگی به تازگی در جلسه بحران به مقامات خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیر انگلیس) و کارمندان وزارت کشور هشدار دادند که حدود ۸ هزار پناهجوی افغان که در سال ۲۰۲۱ تحت شعار عملیات استقبال گرم وارد این کشور شدند، تا اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد)به دلیل پایان ضرب‌الاجل دولت، از هتل‌های محل اقامت خود تخلیه خواهند شد و جایی برای رفتن ندارند.
 به گزارش ایرنا به نوشته گاردین، پیش‌بینی می‌شود سوناک در پارلمان این کشور به خاطر این مسئله دچار مشکل شود چرا که طرح وی تعدادی از تعهدات بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند و به این معناست که بریتانیا «به اکثریت قریب به اتفاق پناهندگان پشت می‌کند»
کمیته مشترک حقوق بشر در گزارشی انتقادی از انگلیس خواسته است نقش خود را در نظام جهانی حمایت از پناهندگان ایفا کند و به تعهدات قانونی خود در قبال پناهندگان، کودکان و قربانیان برده‌داری مدرن پایبند باشد.
در جلسه بحران روز پنجشنبه گذشته که تعدادی از پیمانکاران خصوصی وزارت کشور نیز حضور داشتند، مقام‌های انگلیسی همچنین درباره گزینه‌های «کم‌هزینه» برای جابه‌جایی بیش از ۵۰ هزار پناهجو که در هتل به‌سر می‌برند، بحث کردند.
با این حال، به‌سرعت مشخص شد که شوراها به دلیل کمبود شدید مسکن برای کمک کردن، با مشکل مواجه خواهند شد.
سوناک پیشتر گفته بود که دولت وی برای کاهش تعداد پناهجویانی که در هتل‌ها زندگی می‌کنند و گفته می‌شود روزانه ۶ میلیون پوند هزینه دارد، دو کشتی بزرگ دیگر را برای اسکان تقریبا ۱۰۰۰ پناهجو خریداری کرده است.خرید این کشتی‌ها سؤال‌های مهمی را مطرح کرده است.
روزنامه آبزرور فاش کرده که دولت انگلیس به یک پیمانکار دست‌کم یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوند پرداخت کرده تا یک پایگاه نظامی غیراستاندارد و قدیمی را به مرکز پذیرش پناهجویان تبدیل کند اما هرگز از آن برای اسکان پناهجویان استفاده نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.