سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / استقبال صهیونیست‌ها از سخنان محمد جواد ظریف

استقبال صهیونیست‌ها از سخنان محمد جواد ظریف

وب‌سایت صهیونیستی nziv به بازتاب اظهارات وی پرداخت: «وزیر خارجه سابق ایران، حکومت آیت‌الله خامنه‌ای را با حکومت شاه مقایسه می‌کند

مواضع اخیر محمد جواد ظریف در فضای مجازی در میان عبری زبانان صهیونیست نیز بازتاب داشته است. وب‌سایت صهیونیستی nziv به بازتاب اظهارات وی پرداخت: «وزیر خارجه سابق ایران، حکومت آیت‌الله خامنه‌ای را با حکومت شاه مقایسه می‌کند.»

این وب‌سایت صهیونیستی در ادامه آورده «محمدجواد ظریف یکی از باتجربه‌ترین دیپلمات‌های رژیم ایران به شمار می‌رود و در طول هشت سال ریاست جمهوری حسن روحانی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، مسئولیت وزارت خارجه ایران را نیز بر عهده داشت.

او حکومت آیت‌الله خامنه‌ای را با حکومت شاه مقایسه می‌کند» ظریف در صفحه اینستاگرام خود بدون اشاره به موضوعی خاص، در رابطه با آنچه که «آشتی» در سیاست خارجی می‌خواند، نوشت و خواستار «درک درست و انتخاب عاقلانه» شد و خاطرنشان کرد: در ۷۵ سال گذشته منابع ملی کشور را از بین برده و توسعه ملی در عمل ایجاد نشده است، زیرا اکثر برنامه‌ها به جای ترسیم راهی برای جبران عقب ماندگی در ارتباط با توانایی‌ها و فرصت ها، خواسته‌های رهبران کشور را دنبال می‌کردند.

ظریف در ادامه نوشت: برخی از سیاستمداران ایرانی در گذشته تلاش کردند تا آسیب‌های ناشی از حرکت‌های جاه‌طلبانه را به حداقل برسانند، اما آن‌ها را «سازشکار» و حتی «خائن» نامیدند. او نسبت به یک «ترکمنچای» دیگر در صورت عدم تغییر در سیاست‌های حکومت هشدار داد.

ظریف با انتقاد از رویکرد کنونی دولت در ایران، گفت: نظام سیاسی ایران اهداف خود را بر اساس توانمندی‌ها و ابزار‌های موجود تعیین نکرد، بلکه اهداف را بر اساس جاه‌طلبی‌ها تدوین کرده است و توضیح داد که «اثرات این اشتباه در سیاست خارجی و داخلی ایران ملموس است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حسن روحانی انیمیشن سازان را بدبخت کرد

انتقاد بهرام عظیمی در برنامه برمودا از حسن روحانی

چرا دهه ۹۰ را دهه از دست رفته می‌خوانند؟/ دولت‌های روحانی چه فرصت‌هایی را از کف دادند؟

دوره هشت ساله دولتداری حسن روحانی با توجه به آمار و ارقام از جمله زمان‌هایی بود که کشورمان فرصت‌های نابی را از دست داد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.