سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دیپلمات آزاد شده از زندان بلژیک با امیرعبداللهیان دیدار کرد

دیپلمات آزاد شده از زندان بلژیک با امیرعبداللهیان دیدار کرد

اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان که پس از تحمل حدود ۵ سال بازداشت و زندانی شدن غیرقانونی ابتدا در آلمان و سپس بلژیک، اخیرا آزاد و به میهن اسلامی بازگشته است، عصر امروز در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران و دیپلماتهای کشورمان قرار گرفت.

آقای امیرعبداللهیان ضمن خوشامدگویی، بازگشت سرافرازانه و مسرت بخش این دیپلمات کشورمان به میهن اسلامی را به ایشان، همسر، فرزندان و خانواده او و نیز جمع همکاران وزارت امور خارجه تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ضمن تجلیل از استقامت ستودنی آقای اسدی در طول مدت طولانی بازداشت غیرقانونی و طاقت فرسا در زندانهای بلژیک و صبوری و سلوک عزتمندانه وی برای تأمین منافع ملی و پاسداری از عزت و اقتدار کشور و ملت بزرگ ایران، خطاب به آقای اسدی گفت؛ دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در پی دستگیری غیرقانونی و اتهام بی اساس وارد شده به دیپلمات کشورمان و نقض فاحش کنوانسیون وین، تمام توان و ظرفیت خود را به کار بست و با اتخاذ مواضع و‌ گام های منطقی و قاطع، خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن اين تلاش ها و حضور شما در کشور هستیم.

اسدالله اسدی دیپلمات آزاد شده کشورمان نیز در این دیدار، با بیان اجمالی دوران بازداشت و زندانی شدن خود ابتدا در آلمان و سپس در زندانهای بلژیک، از تلاش‌های مجدانه و مؤثر دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران برای تحقق آزادی خود و نیز ناکام گذاشتن طراحی صهیونیست‌ها و تروریست‌ها بمنظور تحقق اهداف نامشروع شان، تشکر و قدردانی کرد.

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش بود که در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ به اتهامهای واهی و به رغم داشتن مصونیت دی‍‍پلماتیک حدود 5 سال در بلژیک زندانی بود.

دیپلمات کشورمان که به طور غیرقانونی در بلژیک در زندان به سر می برد، پنجم خرداد ماه بعد از پنج سال اسارت در آلمان و بلژیک به کشور بازگشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آزادی هزار و ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد

سید اسدالله جولائی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور

وقتی اسم آلمان را میشنوید یاد چه چیزی میافتید؟

آلمان به خاطر صنعت و خودروسازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.