سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بازداشت گسترده دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا

بازداشت گسترده دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا

پلیس آمریکا در چند دانشگاه اقدام به بازداشت دانشجویان طرفدار فلسطین کرد و دانشگاه کلمبیا نیز به خاطر وضعیت امنیتی همه کلاس‌ها را تعطیل نمود.

: رویترز نوشت: پلیس روز دوشنبه ده‌ها نفر را در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه ییل در کانکتیکات و دانشگاه نیویورک در منهتن دستگیر کرد. سرکوب پلیس پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را لغو کرد. این اقدام دانشگاه کلمبیا در پاسخ به معترضانی که در محوطه دانشگاه چادر نصب کرده بودند صورت گرفت.

تظاهرکنندگان ترافیک اطراف محوطه دانشگاه ییل در نیوهون، کانکتیکات را مسدود کردند و خواستار قطع ارتباط دانشگاه با تولیدکنندگان تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود، پلیس بیش از ۴۵ معترض را دستگیر کرد.

در دانشگاه نیویورک نیز پلیس شب هنگام به دانشجویانی که روی زمین دراز کشیده بودند تا چادرهایشان مورد حمله قرار نگیرد حمله ور شد و تعداد زیادی را بازداشت نمود. در حالی که تظاهرکنندگان با افسران درگیر می‌شدند و شعار می‌دادند: ما متوقف نمی‌شویم، ما آرام نمی‌گیریم. افشا کنید. واگذار کنید.

تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین صورت می‌گیرد.

نعمت مینوچه شفیق، رئیس کلمبیا، روز دوشنبه در ایمیلی به کارکنان و دانشجویان کلمبیا گفت که دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو می‌کند و آموزش را آنلاین می‌کند تا تنش‌زدایی از کینه توزی را کاهش دهد و به همه ما فرصتی دهد تا مراحل بعدی را بررسی کنیم.

هفته گذشته، شفیق از پلیس نیویورک خواست تا چادرهایی را که معترضان در زمین چمن اصلی کلمبیا ایجاد کرده بودند تا مدرسه را از سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با اسرائیل منصرف نمایند، پاکسازی کند، اقدامی غیرعادی که برخی از اساتید آن را محکوم کردند.

در حالیکه بایدن رییس جمهور آمریکا نسبت به آنچه آزار و اذیت دانشجویان یهودی در دانشگاه کلمبیا خواند اعتراض کرده بود یکی از مهمترین اهداکنندگان مالی این دانشگاه که یهودی است تهدید به قطع کمک‌های مالی خود کرد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.