سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سال ۱۳۹۷ اوج بی‌تدبیری در مسائل کشور

سال ۱۳۹۷ اوج بی‌تدبیری در مسائل کشور

سال 1397 در حالی آغاز شد که با بی‌تدبیری دولت، 30 میلیارد دلار از طریق مسافران نوروزی و شیفتگان خارج، از کشور بیرون رفت و پس از آن با اعمال سیاست غلط دلار 4200 تومانی، رانت خواری 18 میلیارد دلاری صورت گرفت و با این غارت ارزی و فروش ارزان سکه، جیب دلالان و وابستگان به باند قدرت و ثروت پر و روزبروز بر بدبختی مردم افزوده شد.

علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری همچنان چشم امید به اروپا دوختند و بدون اینکه برای رفع مشکلات مردم کاری اساسی انجام دهند، 9 ماه منتظر ماندند و آخر متوجه شدند که پیش بینی حضرت آقا در عدم اعتماد به اروپا کاملاً درست بوده است.

قاچاق‌های سازمان یافته در واردات و صادرات از مبادی ورودی رسمی با حجم‌های سنگین و آمارهای وحشتناک که یک قلم آن 1128 کانتینر بوده، نمونه‌ای از فساد دولتی است که تاکنون بی سابقه بوده و مؤید این مطلب تعداد مدیران فاسد دستگیر شده در این دولت می‌باشد که رکوردها را شکسته است.

در این سال تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، خود تبدیل به رانت خواری گسترده شده و اکثریت مردم بی نصیب از دریافت و تهیه این کالاها بودند و این به خاطر شرایط نامناسب صف‌های طویل که از بی تدبیری دولتمردان ایجاد شده بود، بر گرفتاری مردم روزبروز افزود.

فعال نشدن کارت سوخت در سال 97 نیز موجب قاچاق و خسارت هزاران میلیاردی بر کشور و مصرف بی رویه سوخت در داخل شده است.

افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها علاوه بر کالاهای اساسی که زندگی را بر مردم مشکل کرده، همه از عدم نظارت و بی برنامگی و بی‌تدبیری دولت حکایت دارد که تنها بخشی از مشکلات مردم است.

در پایان امیدواریم در سال جدید حداقل در سیستم توزیع تحول اساسی صورت گیرد تا مردم شک نکنند که دولت تعمداً در ایجاد نابسامانی‌ها دخیل است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

رونق گردشگری سلامت

سهمیه جدید استخدام ۱۳۰ هزار جوان، در سراسر کشور

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.