سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / گل محمدی، پاک کننده کبد چرب و کیسه صفرا

گل محمدی، پاک کننده کبد چرب و کیسه صفرا

گل سرخ یا محمدی طبعی گرم دارد و به صورت خشک یا گلاب در دسترس است، همانند سایر گیاهان دارویی خواص زیادی برای سلامتی دارد.

ادرار آور بودن یکی از خواص گل محمدی است و سبب افزایش حجم ادرار می‌شود، به همین دلیل مصرف آن به اندازه کافی در پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و بیماری‌های کلیوی موثر است.

از دیگر خواص گل محمدی می‌توان به پاکسازی کبد چرب و کیسه صفرا اشاره کرد.

یکی از دیگر خواص گل سرخ این است که دارای ترکیباتی از جمله؛ تانن‌ها، بتاکاروتن‌ها، ویتامین‌های گروه B، بیوفلاونوئیدها، ویتامین K و پکتین‌ها است و مصرف این گیاه دارویی موجب از بین بردن عفونت و التهاب در بدن می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که از بوی بد دهان خود رنج می‌برید و روش‌های مختلفی را امتحان کرده اید و نتیجه نگرفته اید، از گل محمدی یا گلاب که عصاره آن است، کمک بگیرید، به اینصورت که با قرقره کردن عصاره گل سرخ یا گلاب می‌توانید از بوی بد دهان خود راحت شوید.

جالب است بدانید که برای درمان قرمزی و سوزش چشم می‌توان از عصاره گل سرخ یا گلاب استفاده کرد و کافی است چند قطره از عصاره گل محمدی را در چشم بچکانید تا موارد یاد شده به راحتی و به سرعت درمان شوند.

اگر از یبوست و دفع سخت رنج می‌برید، دمنوش گل محمدی مصرف کنید، زیرا حاوی مقادیر بالای فیبر و آب است و از این طریق به درمان یبوست و مشکلات و عوارض تشی از آن کمک می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاسنی؛گیاهی با مزایای فراوان

درمان ناراحتی معده، یبوست، اختلالات کبد و کیسه صفرا، سرطان و تپش قلب

ارتباط سرعت غذا خوردن با سندرم متابولیک

کبد چرب، دیابت نوع ۲، بیماری‌ های قلبی - عروقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.