سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / استقبال 5 هزار نفری افغانستانی‌ها از پویانفر در کابل

استقبال 5 هزار نفری افغانستانی‌ها از پویانفر در کابل

محمدحسین پویانفر مداح کشورمان شب گذشته برای دومین بار راهی افغانستان و شهر کابل شد و در تکیه چنداول به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) مرثیه‌خوانی کرد. مراسمی که با استقبال بیش از 5 هزار نفری افغانستانی‌ها همراه شد.

محمدحسین پویانفر مداح  کشورمان شب گذشته شنبه ۲۶ فروردین‌ماه مصادف با ۲۴ ماه رمضان برای دومین بار راهی افغانستان و شهر کابل شد و در تکیه چنداول به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین (ع) مرثیه‌خوانی کرد. تِکیه‌خانه عمومی چِنداوُل واقع در بخش شیعه‌نشین کابل پایتخت افغانستان است. این تکیه، سال ۱۳۱۷ شمسی در دوران پادشاهی محمد نادرشاه توسط سیداحمد کابلی مشهور به میرعلی احمد حجت از علمای شیعه افغانستان پایه‌گذاری شد. میرعلی احمد حجت منزلی برای احداث حسینیه خریداری کرد و آن مکان را تکیه خانه عمومی نامید. گفته شده است این مکان پیش‌تر نیز محل عزاداری مخفیانه شیعیان در چنداول بوده است.


پویانفر مداح سرشناس کشورمان شب گذشته برای دومین بار راهی کابل شد تا در تکیه چنداول مداحی کند

استقبال بیش از ۵ هزار زن و مرد شیعه افغانستانی از پویانفر

چِنداوُل یکی از محله‌های شیعه‌نشین کابل است که قوم هزاره مهمترین پایگاه شیعی افغانستان در این منطقه زندگی می‌کند. در این منطقه حسینیه‌ها و مساجد بسیاری وجود دارد که شب گذشته مجلس عزاداری در مسجد میرعلی احمد حجت برگزار شد. در برنامه دیشب بیش از ۵ هزار زن و مرد شیعه افغانستانی برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله حجت متولی مسجد و حسینیه سخنرانی کرد.

افغانستانی‌ها در مناسبت‌ها مانند ماه رمضان مجالس عزاداری، مناجات و احیا برگزار می‌کنند. در شب‌های احیا مهمترین مجلس در افغانستان در زیارتگاه صفی که منسوب به قدمگاه امیرالمومنین (ع) است، برگزار می‌شود.


بیش از ۵ هزار زن و مردم افغانستانی در این مراسم حضور پیدا کردند

نوحه وحدت‌آفرین پویانفر

پویانفر در این مراسم نوحه‌ای با مضمون وحدت میان ایرانیان و افغانستانی‌ها برپایه محبت به امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) خواند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و آنان این نوحه را با او همخوانی کردند. در بخشی از شعر این نوحه آمده بود.

برادریم ما به برکت مولا
برادریم زیر سایه زهرا
برادریم در مسیر کرببلا
شیعه مولا بیداره
شیعه مولا سربازه
شیعه مولا دنیارو
برای ظهور می‌سازه
العجل سیدی، العجل سیدی
یا مولانا یا صاحب الزمان

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دستگیری دو بانوی شیعه در جمهوری آذربایجان به اتهام شعار علیه رژیم صهیونیستی

علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان

قیام جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه

ويدئو/ شیعه در آخرالزمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.