سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نگاهی به تاریخ؛ عفو در ایران، هلاکت در عراق/ زهره قائمی، مسئول عملیات ترور شهید صیاد شیرازی که بود؟

نگاهی به تاریخ؛ عفو در ایران، هلاکت در عراق/ زهره قائمی، مسئول عملیات ترور شهید صیاد شیرازی که بود؟

قائمی بعدها می‌گوید «سال ۱۳۶۵ که از زندان آزاد شدم، درصدد وصل بودم که نهایتاً دی‌ماه وصل شده و کد رادیویی گرفتم و هفتم اسفند ۱۳۶۵ اعزام شدم.»

٢١ فروردین ١٣٧٨ تیم عملیاتی سازمان منافقین با موفقیت توانست شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را ترور کند.
پانزده سال بعد، در شهریورماه ۱۳۹۲، در جریان درگیری فرزندان انتفاضه شعبانیه با نیروهای منافقین در داخل پادگان اشرف چند تن از منافقین به هلاکت رسیدند.
یکی از آنها زنی ۴۹ساله بود که یکی از برگ‌های کارنامه‌اش، مسئولیت عملیات ترور شهید صیاد شیرازی بود: زهره قائمی.
  قائمی متولد ۱۳۴۳ در تهران بود. دانش‌آموز دبستان بود که پدرش فوت کرد و سرپرستی خانواده بر دوش برادرش مهدی افتاد. در سال ۱۳۵۸، به‌واسطه نسبت خانوادگی که با «سعید محسن»، از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق، داشتند، زهره در ۱۵سالگی به تبعیت از برادرش به سازمان پیوست. وقتی که در سال ۱۳۶۰ دستگیر شد، چون پرونده زهره سنگین نبود به حبس محکوم شد؛ برخلاف برادرش که فعال بود و پس از دستگیری و یکی دو بار فرار نهایتا اعدام شد.
زهره در زندان قزل‌حصار عضو تشکیلات مخفی منافقین در زندان بود و پس از لو رفتن فعالیتش در این تشکیلات، در سال ۱۳۶۳ مجددا به پنج سال حبس محکوم شد.
اما دو سال بعد، عفو خورد و از زندان آزاد شد.
سرانجام زنی که مسئول ترور سپهبد صیاد شیرازی بود - تابناک | TABNAK
زهره قائمی پس از چند ماه به خارج فرار کرد. مقصدش عراق بود؛ جایی که مرکزیت سازمان به‌تازگی از فرانسه به آنجا منتقل شده بود.
قائمی بعدها می‌گوید «سال ۱۳۶۵ که از زندان آزاد شدم، درصدد وصل بودم که نهایتاً دی‌ماه وصل شده و کد رادیویی گرفتم و هفتم اسفند ۱۳۶۵ اعزام شدم.»
سال ۱۳۶۶ که ارتش آزادی‌بخش منافقین در عراق و زیرنظر ارتش صدام تشکیل شد، زهره هم یکی از اعضای آن بود و در عملیات‌های آفتاب و چلچراغ و نهایتا فروغ جاویدان در سال ۱۳۶۷ هم شرکت داشت که اگر در سال ۱۳۶۵ عفو نشده بود، چنین امکانی را نمی‌یافت.
او همچنین در عملیات مروارید (سرکوب کرد‌های عراق در اسفند ۱۳۶۹ توسط سازمان) از فرماندهان میدانی بود.
علاوه بر زهره، برادرش مرتضی هم از منافقین ساکن اشرف بود.
در دهه ۱۳۷۰، پس از آن که مریم رجوی مسئول اول سازمان مجاهدین خلق شد، زهره قائمی برای چند سال یکی از مسئولین دفاتر او بود.
در سال ۱۳۷۷ قائمی فرمانده قرارگاه پنجم منافقین می‌شود.
این قرارگاه در واقع همان مقر موزرمی در استان العماره عراق است که نامش در خاطرات خیلی از بریدگان منافقین به چشم می‌خورد.
چند سال پس از اشغال عراق توسط آمریکا، تأمین امنیت قرارگاه اشرف توسط آنها صورت می‌گرفت و پس از استقرار بدنه اصلی منافقین در کمپ لیبرتی در فرودگاه بغداد و باقی‌ماندن تعدادی از اعضا در اشرف، این کار به دولت عراق محول شد.
در تابستان سال ۱۳۸۸، قائمی در جریان درگیری پلیس عراق با منافقین به شدت زخمی شد و بنا بر برخی نقل‌ها، به بیمارستان نیروهای آمریکایی در بغداد منتقل و آنجا معالجه شد.
شهریورماه ۱۳۹۰، زهره اخیانی که پس از مریم رجوی، در ظاهر مسئول اول سازمان منافقین بود، او را هم‌ردیف مسئول اول سازمان معرفی کرد.
قائمی در بازه سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ فرماندهی قرارگاه اشرف را بر عهده داشت. سرانجام در تابستان سال ۱۳۹۲، زهره قائمی در حمله جریان مقاومت عراق به پادگان اشرف کشته شد.
فرجام قاتل شهید صیاد شیرازی چه شد؟ - موسسه فرق و ادیان زاهدان | موسسه فرق و  ادیان زاهدان

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.