سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بیش از 48 هزار آمریکایی از سال 2021 تاکنون دست به خودکشی زده‌اند

بیش از 48 هزار آمریکایی از سال 2021 تاکنون دست به خودکشی زده‌اند

براساس آمار منتشر شده از سوی یک مرکز بهداشت روان در آمریکا، شهروندان این کشور در سال 2021 آمار حیرت‌انگیزی از خودکشی برجای گذاشته و رکورد زده‌اند. سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستانی که از بی‌عدالتی نظام‌مند رنج می‌برند، بیشترین آمار خودکشی را  دارند.

مشکلات روحی و روانی چنان بر آمریکای صنعتی و ثروتمند! سایه افکنده که آمارهای منتشر شده درخصوص نرخ سالانه خودکشی در آن هر انسانی را به وحشت می‌اندازد. در کنار سایر مشکلات فراگیر در جامعه آمریکا از قبیل تورم، کمبود کالا و نژادپرستی سیستماتیک حالا آمار بسیار بالای خودکشی هم مایه نگرانی جدی شده است.

 به تازگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نرخ خودکشی در سال ۲۰۲۱ میلادی را اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، شمار شهروندان آمریکایی که در این سال اقدام به خودکشی کرده‌اند، برابر با ۴۸ هزار و ۱۸۳ نفر است! براساس اطلاعات منتشر شده از مراکز آمریکایی، این بالاترین آماری است که تاکنون و از سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد ثبت شده است. پیش از این در همین سال 2018، آمار خودکشی خیره‌کننده بود و به رقم ۴۸ هزار و ۳۴۴ نفر رسیده بود. خودکشی در این کشور برای دو سال متوالی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ البته یک روند نزولی طی کرد و به ترتیب به ۴۷ هزار و ۵۱۱ مورد و ۴۵ هزار و ۹۷۹ مورد رسید.

نرخ خودکشی در آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی، به میزان حدود 14 درصد رشد کرده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا البته به دلایل خاص افزایش افرادی که دست به خودکشی زده‌اند، اشاره‌ای نکرده است. در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تنها به ذکر همین مطلب کفایت شده که: «خودکشی یک مشکل پیچیده است که به فاکتورهای متعددی از جمله روابط، شغل یا مدرسه و مشکلات مالی و همچنین بیماری‌های روحی و روانی، مصرف مواد، انزوای اجتماعی، ترومای تاریخی، موانع موجود در خدمات درمانی، و دسترسی راحت به ابزار کشنده و ابزار مربوط به خودکشی در بین افرادی که در خطر ارتکاب این اقدام هستند، مربوط می‌شود». این مطالعه همچنین خودکشی بر حسب نگاه نژادی و قومیتی را هم بررسی کرده است. بر این اساس، بالاترین درصد خودکشی یعنی رقمی معادل با ۲۸ مربوط به سرخپوستان آمریکایی است. براساس این مطالعه، نرخ خودکشی در بین آمریکایی‌های سیاه‌پوست که در بازه سنی ۱۰ تا ۲۴ سال قرار دارند، حدود 36 درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش یافته

است.

توضیح فاکس نیوز درباره علل افزایش خودکشی

همزمان، مجریان سرشناس آمریکایی در شبکه خبری فاکس‌نیور ضمن ابراز تأسف از این آمار نگران‌کننده، دلیل افزایش خودکشی در کشورش را این طور توضیح داده است: «آمریکای کنونی اعتماد به نفس کمتری دارد، متفرق‌تر، سردرگم‌تر و ‌اندوهگین‌تر از چیزی است که در حافظه ما وجود دارد. برای نخستین بار در طول نسل‌ها، ما با خطر واقعی جنگ جهانی رو‌به‌رو هستیم. بهای مواد غذایی در آمریکا تا بیش از بیست درصد افزایش پیدا کرده و بهای بنزین تا چهل درصد و حتی گازوئیل جهش بیشتری داشته». او در ادامه به تشریح چالش‌های اقتصادی پیش‌روی آمریکا می‌پردازد و می‌نویسد: «بدهی کارت‌های اعتباری به بالاترین حد خود رسیده و بر اساس برآوردها بیش از یک تریلیون دلار انباشت بدهی‌هاست! هم اکنون ده‌ها هزار نفر بیشتر از مردم آمریکا در خیابان‌ها زندگی می‌کنند و آمریکا با کمترین میزان امید به زندگی در ۲۵ سال گذشته رو‌به‌رو است. عضویت در کلیسا برای نخستین بار در تاریخ این کشور به زیر پنجاه درصد رسیده و پنتاگون از اهداف سربازگیری خود تا بیست و پنج درصد عقب افتاده است». گفتنی است، اشاره مجری فاکس‌نیوز به بزرگ‌ترین رکود در تاریخ 40 ساله آمریکاست که البته با تورم هم همراه است. این رکود تورمی با آغاز سال جدید میلادی شکل و شمایل تازه‌ای به خود گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آتی به اوج خود برسد. دموکرات‌ها از وضعیت اقتصادی جاری در آمریکا بسیار ناراضی‌اند و تصور می‌کنند که با استمرار این شرایط وضعیتشان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری بسیار متزلزل خواهد بود.

کسری بودجه نجومی

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرده که دولت این کشور در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، با کسری بودجه‌ای به ارزش۴۶۰ میلیارد دلار مواجه است. همچنین دولت آمریکا میان ماه‌های اکتبر تا ژانویه۱.۴۷ تریلیون دلار درآمد مالیاتی داشته که این رقم ۳ درصد کمتر از درآمد مالیاتی در مدت مشابه سال گذشته است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از رسیدن بدهی دولت به سقف ۳۱.۴ تریلیون دلار در ژانویه، «اقدامات فوق‌العاده» را برای جلوگیری از ورشکستگی دولت بایدن اتخاذ کرده است. کنگره آمریکا تا اوایل ماه ژوئن یعنی کمتر از چهار ماه دیگر مهلت دارد تا با بایدن برای افزایش سقف بدهی به توافق برسد تا کاخ سفید بتواند به تأمین هزینه‌های خود ادامه دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.