سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / صدها پلیس در لندن به جرم فساد اخلاقی و آزار جنسی اخراج می‌شوند

صدها پلیس در لندن به جرم فساد اخلاقی و آزار جنسی اخراج می‌شوند

بعد از افشای رسوایی ۲۴ مورد تجاوز توسط یک مأمور پلیسِ پایتختِ انگلیس، یک مقام ارشد پلیس این کشور گفت که صدها نیروی پلیس لندن احتمالاً به دلیل جرایم جنسی و آزار خانگی اخراج می‌شوند.

گزارش‌های مکرر نهادهای غیردولتی و بین‌المللی در خود انگلیس نشان می‌دهد، این کشور در موضوع حقوق زنان و دختران عملکرد ضعیفی دارد. زنان در انگلیس بیش از گذشته قربانی انواع خشونت می‌شوند و اقدامات پیشگیرانه قانونی و حقوقی نه تنها نتوانسته از رشد خشونت علیه زنان در این کشور بکاهد بلکه در مواردی باعث افزایش موارد سوءاستفاده و خشونت علیه زنان و دختران شده است.

بر اساس گزارش سالانه اداره آمار انگلیس تجاوز و سایر جرایم جنسی گزارش شده به پلیس شهر لندن، پایتخت انگلیس، پس از افزایش شدید تعداد قربانیان در سال گذشته، به رکورد جدیدی رسید، به گونه‌ای که در سال منتهی به پایان مارس ۲۰۲۲ (فروردین 1401) حدود ۹ هزار و ۲۷۲ مورد تجاوز جنسی در پایتخت انگلیس به ثبت رسیده است.

این میزان ۲۴ درصد نسبت به کل ۱۲ ماه گذشته افزایش داشته و هزار و ۷۸۵ مورد تجاوز جنسی بیشتر در طول سال به پلیس شهر لندن گزارش شده است. حالا بر طبل رسوایی جنسیِ خودِ پلیسِ لندن کوبیده شده است.

بلندپایه‌ترین مقام پلیس انگلیس سه‌شنبه (۱۸ ژانویه، ۲۸ دی) در حالی که به دنبال جلب اعتماد عمومی بعد از اعتراف یک مامور پلیس به تجاوز زنجیره‌ای بود، گفت که صدها نیروی پلیس در لندن احتمالاً به دلیل جرایم جنسی و آزار خانگی اخراج می‌شوند.

پلیس متروپولیتن لندن که در سال‌های اخیر با روسوایی‌های زیادی رو‌به‌رو بوده، پس از اعتراف «دیوید کریک»، پلیس ۴۸ ساله، به ارتکاب ۲۴ مورد تجاوز در دو دهه گذشته در حین خدمت در پلیس در حالی که همکاران وی فرصت‌ها برای متوقف کردن او را از دست دادند، در بحران بیشتری فرو رفته است.

این پرونده در ادامه افشای یک سری تخلفات جدی در این نیرو، بزرگ‌ترین نیرو در بریتانیا با ۴۳ هزار مامور و کارمند و مسئولیت هدایت واکنش این کشور به تروریسم و مسائلی مثل استرداد است. کمیسر «مارک رولی» که چهار ماه پیش برای رهبری پاک‌سازی پلیس وارد عمل شد، گفت که تحقیقات درباره حدود ۸۰۰ مامور در ارتباط با هزار ادعای آزار جنسی و خانگی در جریان است. وی افزود بسیاری از مشاغل به عنوان بخشی از این روند از بین خواهد رفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.