سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رهگیری و اخراج ناوشکن آمریکایی توسط ارتش چین در دریای چین جنوبی

رهگیری و اخراج ناوشکن آمریکایی توسط ارتش چین در دریای چین جنوبی

ارتش چین روز پنج شنبه از رهگیری و اخراج یک ناوشکن آمریکایی که به صورت غیرقانونی وارد آبهای مورد مناقشه این کشور با فیلیپین شده بود خبر داد.
براساس گزارش رویترز، ناوشکن آمریکایی در حال حرکت اطراف جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی بود.
پاراسل، مجمع الجزایر واقع در چین جنوبی است که مورد ادعای چین، ویتنام و تایوان است.
ارتش چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، ناوشکن «یو اس اس میلیوس» که مجهز به موشکهای هدایت شونده است وارد قلمروی دریایی چین و در آبهای پر رفت و آمد صلح و ثبات را به خطر انداخته است.
تیان جونلی، سخنگوی فرماندهی شاخه جنوبی چین گفت: «نیروهای ما همیشه در حالت آماده باش خواهند بود و تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حاکمیت و امنیت ملی و صلح و ثبات در دریای چین جنوبی انجام خواهند داد.»
نیروی دریایی آمریکا با رد مواضع ارتش چین مدعی شده که ناوشکن نیروی دریایی این کشور در مسیر عملیاتی خود در دریای چین جنوبی است و اخرج نشده است.
ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته، ایالات متحده به عملیاتهای دریانوردی و هوایی خود تا جاییکه قوانین حقوق بین‌المللی اجازه می‌دهد ادامه خواهد داد.
دریای جنوب چین به عنوان یک مسیر حیاتی برای کشتیرانی جهانی و منبع مهم انرژی، به ویژه نفت و گاز است که مناقشات سرزمینی را میان چین و سایر همسایگان از جمله تایوان، فیلیپین، ویتنام و مالزی ایجاد کرده است.
ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از آبهای سرزمینی اش اخراج کرد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت

رسانه‌های صهیونیستی

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.