سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / علامه از همان ابتدا اعتقاد داشت دیدگاه منافقین التقاطی است

علامه از همان ابتدا اعتقاد داشت دیدگاه منافقین التقاطی است

۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ بود که آیت‌الله مصباح دار فانی را وداع گفته و چشم از جهان فرو بست.با فرارسیدن سالگرد رحلت این عالم ربانی، ویژه‌برنامه‌ای با نام «مصباح دوستان» با حضور حسین شریعتمداری از شبکه ۳ سیما بر روی آنتن رفت.

: آیت‌الله مصباح یزدی، یکی از معدود مبارزین پیش از انقلاب است که توانایی درک تمامی شبهات را داشته و قادر به پاسخگویی به آن‌ها بوده است. نیرویی مخلص، متواضع و بابصیرت که اقدامات روبه‌جلویش پس از انقلاب اسلامی، موجب شد تا لقب «عمار انقلاب» را بگیرد.

  ۱۲ دی ماه ۱۳۹۹ بود که آیت‌الله مصباح دار فانی را وداع گفته و چشم از جهان فرو بست.با فرارسیدن سالگرد رحلت این عالم ربانی، ویژه‌برنامه‌ای با نام «مصباح دوستان» با حضور حسین شریعتمداری از شبکه ۳ سیما بر روی آنتن رفت.

حسین شریعتمداری که از دوستان قبل از انقلاب آیت‌الله مصباح است، در این برنامه شرح حالی از دوران مبارزه‌ی این عالم عظیم‌الشان داده و روایت‌هایی را از اقدامات وی بیان کرد. در ابتدای این برنامه مدیر مسئول روزنامه کیهان، به نسبت علامه با مبارزه اشاره کرده و بیان کرد: در زمانی که در زندان بودیم، بعضی اوقات نام ایشان برده می‌شد و هیچگاه در رابطه با اینکه اهل مبارزه نیست سخنی به میان نبود.

وی در ادامه افزود: پس از واقعه‌ی ۱۵ خرداد ۴۲ نشریه‌ای را با نام بعثت منتشر کرد که به‌شدت علیه رژیم بود. زمانی که نشریه تعطیل شد، نشریه‌ای به‌نام انتقام را به‌صورت مخفیانه منتشر کرد که مسائل زیادی را علیه رژیم طاغوت مطرح می‌کرد.

شریعتمداری با اشاره به نقش منافقین در جامعه و همچنین نظر آیت‌الله مصباح درخصوص این گروه‌ها تصریح کرد: عده‌ای از آقایان به منافقین خو‌ش‌بین بودند و عده‌ای هم با آن‌ها مخالفت می‌کردند. آقای مصباح از کسانی بود که به‌شدت با این گروه مخالف بوده و اعتقاد داشت که منافقین دیدگاه التقاطی داشته و به انحراف کشیده خواهند شد و به‌ همین دلیل نیز معتقد بود که در کنار آن‌ها نمی‌توان مبارزه کرد.

وی درخصوص این موضوع ادامه داد: منافقین برای گسترش دامنه‌ی کاری‌شان نیاز داشتند تا امام خمینی(ره) آن‌ها را تایید کنند. این گروه دو نفر را با نام تراب حق‌شناس و حسین روحانی به‌عنوان نماینده، خدمت حضرت امام راحل(ره) به نجف فرستادند؛ پس از اتمام بیان مواضعشان، امام(ره) به‌شدت با آن‌ها مخالفت کرده و همان زمان آقایانی که به منافقین خوش‌بین بودند، نغییر نظر دادند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکیدبر غلط بودن این اظهار که آیت‌الله مصباح سابقه انقلابی نداشته است، بیان کرد: اقداماتی همچون انتشار نشریه و از این دست کارها مثال نقض این ادعا است. یکی از ویژگی‌های آقای مصباح شکافتن شبهات بود. ایشان به شدت اعتقاد داشت که مبانی طوری مطرح می‌شوند که تصویر درستی از آن‌ها وجود نداشته و ممکن است برخی با آن‌ها به خطا روند. این عالم ربانی طرح ولایت را بر همین اساس پایه گذاری کرد.

وی در ادامه بیانات خود با اشاره به روند تخریب آیت‌الله مصباح اظهار کرد: تقریبا روند تخریب آیت‌الله مصباح از زمان روی کار آمدن اصلاحات بوده است. تقریبا ۲ خرداد ۷۶ بود. البته ایشان به‌تنهایی وارد میدان شده و شبهات را برطرف می‌کرد. در آن زمان نیز تنها آیت‌الله مصباح مورد هجمه قرار نمی‌گرفت اما ایشان بودند که شناخت دقیقی از حریف داشتند. آیت‌الله مصباح پاشنه آشیل را می‌دید و به آن شلیک می‌کرد. دلیل دیگر این هجمه‌ها نیزپرچم‌داری ایشان بود. آیت‌الله مصباح یک شخصیت برجسته علمی، حوزوی، مجتهد و آشنا با فلسفه‌ی غرب بوده و به‌همین دلیل نیز باید بیشتر به وی هجمه وارد می‌شد.

شریعتمداری با اشاره به دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مصباح تصریح کرد: ایشان پاشنه آشیل را کشف می‌کرد. معتقد بود که نباید تنها به بحثی در یک رسانه و مطبوعات بسنده کرد. این عالم ربانی معتقد بود که باید کادر ساخته شود و اگر واقعیت‌هایی که در اسلام است عرضه شود، حتما برای دیگران جاذبه زیادی خواهد داشت.

مدیر مسئول کیهان ادامه داد: آیت‌الله مصباح به جوانان توصیه می‌کرد و همیشه بر این باور بود که نباید فکر کرد که این جوانان منحرف هستند. این افراد تصویر غلطی دارند و وظیفه دیگران است که تصویر را درست کنند. به همین دلایل نیز معتقد بود که باید کادرسازی صورت گرفته و این افراد در اجتماعات قرار گیرند.

شریعتمداری با اشاره به کادرسازی توسط آیت‌الله مصباح تاکید کرد: این کادرسازی دقیقا نقطه مقابل تلاش‌های دشمن است. بدون اغراق باید گفت که ایشان موفقیت زیادی در این موضوع کسب کردند. 

مدیرعامل روزنامه کیهان در رابطه با نظر مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله مصباح اظهار کرد: خود مقام معظم رهبری گفتنی‌ها را در رابطه با این عالم ربانی گفته‌اند و در پیامشان نیز به‌وضوح پیدا است. نوع نگاه آقای مصباح به مقام معظم رهبری نیز مهم بود. ایشان معتقد بود که آیت‌الله خامنه‌ای نماینده حضرت صاحب(عج) هستند؛ بنابراین سرپیچی از امر ایشان را سرپیچی از امر حضرت حجت(عج) می‌دانست. همچنین مقام معظم رهبری، آقای مصباح را یک شخصیت پا به‌کاری می‌دانست و چیزی گویاتر از پیامی که خودشان دادند نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کسانی به منافقین می‌گفتند: «فرزندان مجاهد؟»

خطای عمدی نهضت آزادی در شب قبل از انفجار حزب جمهوری

صوت شهید ابراهیم هادی پنج روز قبل از شهادت

ويدئو/جاوید الاثر شهید ابراهیم هادی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.