سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خبر خوب| این آمبولانس تحریم‌ها را دور می‌زند!

خبر خوب| این آمبولانس تحریم‌ها را دور می‌زند!

 همین حالا پنجره اتاق یا محل کارتان را کنار بزنید و بگذارید نور خورشید بنشیند به جان‌تان! اگر حوالی شما باران هم می‌آید که چه بهتر. چند دقیقه‌ای را به دیدن و شنیدن صدای باران اختصاص دهید. پنجره را باز بگذارید. نفس عمیق بکشید بگذارید قطره‌های باران بنشیند روی دست‌تان و ببینید همین چند کار کوچک چقدر حال و روزتان را بهتر می‌کند.

 : بلند شوید.همین حالا پنجره اتاق یا محل کارتان را کنار بزنید و بگذارید نور خورشید بنشیند به جانتان! اگر حوالی شما باران هم می‌آید که چه بهتر. چند دقیقه‌ای را به دیدن و شنیدن صدای باران اختصاص دهید. پنجره را باز بگذارید. نفس عمیق بکشید. بگذارید قطره‌های باران بنشیند روی دست‌تان و ببینید همین چند کار کوچک چقدر حال و روزتان را بهتر می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکثر روانشناسان معتقدند این حال گرفته و چهره عبوس و صورت غمگین ما به خاطر دوری از طبیعت است. طبیعت منبع انرژی و آرامش است. همین نور خورشید همین باران و همین شهر سفیدپوش از برف می‌تواند آنقدر انرژی به بدن شما بدهد و آنقدر آرامش برای روح‌تان به ارمغان بیاورد که روزتان را بسازد پس قبل از اینکه خبرخوب امروز را بخوانید، پرده‌ها را کنار بزنید.

این آمبولانس تحریم‌ها را دور می‌زند! 

مثل همیشه پرچم‌دار خبرهای خوب‌مان نخبگان کشور هستند و شرکت‌های دانش بنیان که روز به روز مچ تحریم‌ها را بیشتر می‌خوابانند. حالا هم رفته‌اند سراغ آمبولانس بومی که با بدنه باریکی که دارد از هر کوچه و پس کوچه تنگ و باریکی خودش را در سریع‌ترین زمان ممکن برساند به بیمار. البته فقط همین که نه! این آمبولانس بومی کاملا هوشمند است و در مقابل آمبولانس‌های دیگر بسیار چابک‌تر است و مصرف سوخت کمتری دارد. «مجتبی‌گودرزی» یکی از فناوران کشورمان می‌گوید:« این آمبولانس از لحاظ طولی نصف اتوبوس طول دارد. به شدت قدرت مانور بهتری دارد و حتی امکان تجهیز این خودرو به اتاق عمل سیار و امکانات احیای بیمار هم وجود دارد.»‌

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن، این است که بدنه آمبولانس کاملا ضدباکتری است و در حین حرکت هم می‌توان فرآیند امدادرسانی را به طور کامل بر روی بیمار انجام داد. خلاصه که هرچه که بخواهید این آمبولانس تولید ملی‌مان دارد و دیگر نیازی به نمونه‌های خارجی‌اش هم نداریم! دم فناوران و نخبگان کشورمان گرم که در مچ‌اندازی با تحریم‌ها هر روز بیشتر شکوفا می‌شوند.

پلیسی که پس از شهادتش، جان 11 نفر را نجات داد!

حافظان امنیت همیشه قهرمانند. همان‌هایی که جان‌شان می‌شود سپر هزار بلا که گزندی به من و شما و امنیت‌مان نرسد. حالا یکی از این قهرمان‌ها حتی بعد از شهادتش هم جان چند نفر از هم‌وطنان‌مان را نجات داده. سرهنگ دوم «تورج اردلان»‌ اوایل آبان ماه امسال در جریانات اغتشاشات بانه از ناحیه سر مجروح شد و به‌خاطر جراحت‌های شدیدی که داشت به مرگ مغزی دچار شد. این پلیس فداکار پس از 28 سال خدمت در راه مردم و امنیت لباس سبز پلیس را با لباس سفید شهادت عوض کرد. همسرش می‌گوید:«‌ شهید تورج همیشه دلش می‌خواست کارت اهدای عضو داشته باشد. گاه گاهی هم از اهدا حرف می‌زد اما زمانی که زنده بود وقت نشد کارت اهدای عضو بگیرد. وقتی گفتند همسرم مرگ مغزی شده و روز به روز وضعیت وخیم‌تری دارد. تصمیم گرفتم آخرین آرزویش را که اهدای عضو بود برآورده کنم. اعضای بدن شهید، جان 11 نفر را نجات داد که اغلب بیماران اورژانسی بودند.»‌ خوشا به حال شهدا و خوشا به حال حافظان امنیت با این قلب بزرگ و روح بلندشان.

مهاجران سیبری در تهران!

اما بشنوید از حال محیط زیست و حیات‌وحش! غول آلودگی هوا را پشت سر گذاشتیم و شاخص‌های آلودگی در تهران و چند کلان شهر کاهش یافته و به حد قابل قبول رسیده. اما شما همچنان شیر بخورید. ماسک بزنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا نفس شهرمان دوباره به شماره نیفتد.

پرندگان مهاجر سیبری هم در کوچ زمستانی‌شان مهمان ایران شدند و زمستان را در دریاچه شهدای خلیج فارس تهران می‌گذرانند. حضور این پرندگان مهاجر یکی از جاذبه‌های جذاب گردشگری دریاچه در این فصل به شمار می‌آیدکه حتما وقتی بگذارید و لذت تماشای این مهمان‌های ناخوانده را به خود و خانواده‌تان هدیه کنید.

حال توران و آذر همان توله‌یوزهایی که توسط یک چوپان پیدا شده بودند هم خوب است و طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست این دو توله یوز به وزن مناسبی رسیده‌اند وشرایط مطلوبی دارند.

سطح آب چند دریاچه نیز در استان فارس  به لطف بارش‌های الهی افزایش یافته . سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ای مربوط به 3 دریاچه طشک، بختگان و مهارلو از افزایش سطح آب آنها خبر داده است. شکر بخاطر این همه اتفاق خوب!

این هواداری دوطرفه است! 

نمی‌شود حرف از خبرخوب باشد و پای ورزشکاران کشورمان درمیان نباشد. آنهایی که جز رسم قهرمانی مرام پهلوانی را هم خوب می‌دانند. این بار شجاع خلیل‌زاده، بازیکن فوتبال کشورمان با حرکت انسان‌دوستانه و خداپسندانه‌اش این سکو از خبر خوب را به نمایندگی از جامعه ورزشی فتح کرده‌است. او بخشی از هزینه‌ی درمان یک جوان مبتلا به سرطان خون را پرداخت کرده تا باری از دوش این بیمار بردارد و قدمی برای درمان او برداشته باشد! چقدر لذت‌بخش است شنیدن چنین اخباری که نشان می‌دهد همانطور که مردم طرفدار ورزشکاران کشورمان هستند، ورزشکاران ایران هم خود را در غم و شادی ملت شریک می‌دانند و هرچه از دستشان برآید برای آنها انجام می‌دهند.

عملی که از هزار رکعت نماز مستجبی نزد خدا محبوب تر است!

شیرینی این خبرهای خوب زمانی به ثمر می‌نشیند که از خودمان شروع کنیم و جهان را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنیم و زمینه‌ساز ظهور امام زمان عجه‌الله تعالی فرجه‌الشریف باشیم.  البته نه اینکه کار سختی را پیش بگیریم فقط کافی است به وظیفه‌مان به عنوان یک مسلمان عمل کنیم. حالا یکی از این وظایف‌مان که خیلی هم باید حواسمان به آن باشد همین غیبت نکردن است که گاه و بی‌گاه میان تعریف‌ها و صحبت‌های روزمره‌مان خدایی نکرده ننشیند روی زبان‌مان! چراکه امام جعفر صادق علیه السلام می‌فرمایند:«غیبت کردن بر هر مسلمانی حرام است. غیبت مانند آتشی که هیزم را با حرص و وَلع می‌خورد حَسنات انسان را به کلی از بین می‌برد.» و در حدیث دیگری پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم از خشنودی خدا در برابر فردی که از غیبت خودداری می‌کند این‌طور می‌فرمایند:« خودداری از غیبت کردن، در نزد خدای متعال از ده هزار رکعت نماز مستحبّی محبوبتر است!»

فرقی نمی‌کند حتی اگر شنونده غیبت هم باشیم. خدا از بهشتش ما را محروم می‌کند. حسنات‌مان از بین می‌رود. ایمان‌مان ویران می‌شود و آتش جهنم جایگاه‌مان خواهد بود چرا که پیامبر صلی‌الله عیله و آله غیبت شونده و غیبت کننده را یکسان می‌بینند و می‌گویند:«گوش‌های خود را از شنیدن غیبت منزّه بدارید (و بدانید) که گوینده و شنونده غیبت هر دو در گناه شریکند.»

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیل نشریه کنگره آمریکا: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

کنگره آمریکا

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار رسید

دانش بنیان و فناوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.