سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / عصبانیت معنادار اصلاح طلبان؛ ولع مدافعان نجفی برای استعفای زاکانی

عصبانیت معنادار اصلاح طلبان؛ ولع مدافعان نجفی برای استعفای زاکانی

چهار سال ناکارآمدی و رکود در پایتخت خلاصه فعالیت مدعیان اصلاحات در مدیریت سال های 96 تا 1400 تهران بود. چهار سالی که شورای شهر آنها به شورای بازی اسم و فامیل معروف شده بود و مدیریت تهران هم به عهده نجفی افتاد که پس از استعفا همسر خود را با پنج گلوله در حمام کُشت!

پس از آن هم افشانی مدیر تهران شد و بعد از هشت ماه در نهایت از بین آخوندی و حناچی قرعه به نام پیروزخان افتاد که برجسته ترین کار او دوچرخه بازی در سه شنبه ها و راه اندازی بیدود بود!

حال روزنامه اصلاح طلب سازندگی به بهانه آلودگی هوای تهران پیشنهاد داده است که زاکانی باید از شهداری پایتخت برکنار شود! البته که دلیل این تیتر کینه‌های سیاسی و ناراحتی از عملکرد مثبت زاکانی در 16 ماه گذشته است.

ولع عجیب کارگزاران برای استعفای شهردار
در همین باره جوان نوشته است: روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران سازندگی تصویر بزرگی از علیرضا زاکانی شهردار تهران را بر صفحه اول خود منتشر کرده و روی آن با فونت درشت تیتر زده که «برکنارش کنید». ذیل تیتر هم توضیح داده که اعضای شورای شهر تهران در نامه‌ای به سران قوا نوشتند که سالانه ۲۶ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا می‌میرند و در سال جاری فقط دو روز هوای پاک داشته ایم و بعد کارگزاران پرسیده که چرا اعضای شورای شهر تهران علیرضا زاکانی را استیضاح و برکنار نمی‌کنند؟

پاسخ این سؤال را کارگزاران می‌تواند از جمع خودی‌هایشان در جناح اصلاح‌طلب بپرسند زمانی که در تهران زلزله آمد و شهردار وقت تهران از حزب کارگزاران بود و تا روز بعد خبر از وقوع زلزله در تهران نداشت، چرا برکنار نشد؟ همان زمان کارگزارانی‌ها از وضعیت نامناسب زندگی خصوصی او که مؤثر در مدیریت شهری تهران هم بودند، مطلع بودند و پیشنهادی برای استیضاح و برکناری او نداشتند!

از سویی طبق همان آمار شورای شهر، تعداد کشته‌های آلودگی هوا «سالانه» بیان شده، یعنی حداقل چند سال باید آمار گرفت و متوسط عدد را درآورد تا خروجی‌اش چنین آماری شود، حال آنکه زاکانی یک سال است که شهردار تهران شده و پیش از او چهار سال مدیریت شهر تهران با همفکران کارگزاران سازندگی بوده و همین آلودگی هوا و آسیب‌های جسمی بوده و کارگزاران یاد استیضاح و برکناری شهردار نبوده‌اند! یعنی جان آدم‌ها هم برای این جماعت سیاسی و جناحی است. در واقع نگران جان آدم‌ها نیستند، عزادار از دست رفتن سلطه‌شان بر شهرداری پایتخت هستند.

کره‌گیری رسانه حزبی مدافع کارنامه امثال نجفی
مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در واکنش به سازندگی نوشته است: با گزارش مجلس و سازمان بازرسی، برای ۴دستگاه پرونده ترک فعل در آلودگی هوا تشکیل، اما شهرداری تهران متهم نشده. نامه اعضای شورای شهر به سران قوا نیز بدون تعریض به شهرداری، برای جلب کمک ملی به تهران است. حالا رسانه حزبی مدافع کارنامه امثال نجفی، به دنبال کره‌گیری از آب و جنجال است!

چرا شهردار سابق تهران به دلیل آلودگی هوا استیضاح نشد؟!
ناصر امانی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون معضل آلودگی هوای تهران و سیاسی شدن این موضوع اظهار کرد: استفاده سیاسی از مسئله آلودگی هوا که امری وابسته به منافع عمومی است عملی غیر اخلاقی است.

وی با طرح این پرسش که چرا در دوره قبل مدیریت شهری که تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد کسی شهردار وقت را استیضاح نکرد، گفت: تاکنون شورای شهر تهران به اندازه کافی و حتی بیش از وظیفه خود به شهردار تهران در رابطه با مسئله آلودگی هوا تذکر داده‌ است اما حل این معضل تنها وابسته به شهرداری نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این نکته که تنها وظیفه شهرداری در مسئله کنترل آلودگی هوا توسعه حمل‌ونقل عمومی است، افزود: برای حل این بحران نیاز به عزم ملی داریم و باید سران سه قوه نیز پیگیر حل مشکل آلودگی هوا باشند.

امانی با اشاره به برخی از انتقادات رسانه‌های اصلاح‌طلب به عملکرد شورای شهر تهران و مجموعه مدیریت شهری در روزهای اخیر گفت: آلودگی هوا در دوره پنجم شورای شهر نیز وجود داشته است در آن زمان حتی این معضل به قدری جدی بود که کل شهر تهران چندین روز تعطیل شد در حالی که اکنون صرفا به واسطه آلودگی هوا تنها مراکز آموزشی پایتخت تعطیل شده‌اند ولی با این وجود هیچ گاه اعضای دوره پنجم شورای شهر تهران دست به استیضاح شهرداران وقت پایتخت نزدند.

کار که نکردید، حداقل راهکار تقویت اعتماد به نفستان را بگویید
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران هم در واکنش به مطلب سازندگی با مرور جملات سال های مدیریت اصلاح طلبان بر شهرداری تهران در روزهای آلودگی هوا، نوشته است: «کاری که در این چهارسال نکردید، حداقل راهکار تقویت اعتماد به نفس خود را به مردم یاد دهید».

کاربران شبکه های مجازی هم به مطلب سازندگی واکنش نشان دادند که نمونه هایی را خواهید دید:

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به نفع حسن روحانی است ردصلاحیت شود/ رئیسی آدم صادق و بسیار پرتحرکی است

محمد علی وکیلی عضو اصلاح طلب هیئت رئیسه مجلس دهم

روزنامه دنیای اقتصاد وابسته به پنتاگون.. است ؟؟

وابسته..

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.