سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ورود کشور به موج هشتم کرونا

ورود کشور به موج هشتم کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: آمار‌ها نشان می‌دهد زیر سویه جدید امیکرون از نظر شیوع، از نظر درگیری و از نظر مرگ و میر نسبت‌به گونه‌های قبلی این ویروس در موج‌های ششم و هفتم خطرناک‌تر است.

 

دکتر قاسم برجویی فرد با اشاره به اینکه تا کنون ابتلای سه مورد به سویه جدید کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت تایید شده است، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا ضروری است.

 

وی عنوان کرد: افراد که بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون و دیابت دارند حتما واکسن یادآور را دریافت کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: زدن واکسن یادآور پیش از ورود به موج جدید کرونا به ما در کاهش ابتلا و شیوع بیماری کمک می‌کند و زمانی که وارد موج بیماری شدیم و نشانه‌های ابتلا نمایان شد دیگر تزریق واکسن تاثیر چندانی ندارد و کنترل بیماری سخت می‌شود.

به گفته وی میزان دریافت دز سوم واکسن کرونا در استان بوشهر زیر ۴۰ درصد است، بنابراین ۶۰ درصد مردم می‌توانند دز سوم را دریاف کنند و میزان دز چهارم نیز کمتر از ۱۰ درصد است.

دکتر برجویی فرد گفت: باید با تزریق دز یادآور و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمینه را فراهم کنیم که موج هشتم کرونا را به سلامت پشت سر بگذاریم.

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جان باختن ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در یک هفته گذشته

کووید۱۹

کرونا در آمریکا دوباره اوج گرفت، فعالیت رسانه‌ها محدود می‌شود

بهداشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.