سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پیروزی بزرگ در شمال غرب یمن پس از ۴۵ روز درگیری سنگین و نفس‌گیر

پیروزی بزرگ در شمال غرب یمن پس از ۴۵ روز درگیری سنگین و نفس‌گیر

اهمیت استان حجه در شمال غرب یمن اگر بیشتر از استان راهبردی الحدیده نباشد بدون شک کمتر نیست چرا که بخش زیادی از نیروها و تجهیزات از طریق این استان به مناطق ساحلی الحدیده ارسال می شود.

در بخش نخست گزارش تحولات میدانی شمال استان حجه به 30 روز درگیری سنگین نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در بخش راهبردی «حرض» اشاره کردیم.(اینجا)

 

نیروهای مزدور ائتلاف از دهم دی ماه امسال با تمامی امکانات برای محاصره نیروهای یمنی در بخش «حرض» وارد عمل شدند و حملات سنگین آنان حدود 20 روز ادامه یافت اما در نهایت تمامی حملات به طور کامل دفع شد.

 

نیروهای یمنی که در حدفاصل بازه زمانی دهم تا بیست و نهم دی ماه موفق شدند سه موج سنگین حملات مزدوران ائتلاف را ناکام بگذارند از ابتدای بهمن ما از لاک دفاعی خارج شدند و موضع هجومی گرفتند تا مناطق اشغالی را در این محور بازپس بگیرند.

 

چند عملیات معکوس نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در 10 روز باعث شد ابتکار عمل از دست نیروهای مزدور ائتلاف خارج شود و شمار معکوس برای بیرون آمدن بخش راهبردی « حرض» از شبه محاصره به صدا درآید.

 

 

به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، نیروهای یمنی از روز دهم بهمن ماه امسال عملیاتی را برای بازپس گیری و کنترل مجدد بر مناطق مهمی از جمله « مثلث عاهم، بنی علی» به همراه حومه جنوبی کوه « حصنین» آغاز کردند.

 

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله پس از 8 روز درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند ضربات مهلکی را به مزدوران وارد آورند و مناطق مهمی را در محور شمال شرق و جنوب شرق بخش راهبردی «حرض» آزاد کردند.

 

در جریان این عملیات، بخش وسیعی از کوه راهبردی « النار و حصنین» از اشغال مزدوران خارج و در نهایت نیروهای یمنی موفق شدند مناطق مهم دیگری از جمله «حوثله و شعب النبع» را به همراه نقاط حومه به طور کامل پاکسازی کنند.

 

 

نیروهای یمنی در مجموع با پاکسازی حدود 24 منطقه، ایستگاه دفاعی و خاکریز توانستند بخش راهبردی «حرض» را در شمال استان حجه از شبه محاصره مزدوران ائتلاف خارج و خطر را تا حدود زیادی برطرف کنند.

 

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در بازه زمانی هجدهم تا بیست و پنجم بهمن ماه توانستند مواضع را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت و خود را برای ادامه عملیات پاکسازی مناطق اشغالی در بخش « حرض» آماده کنند.

 

 

در حال حاضر، مناطق مهمی از جمله بخش هایی از کوه « النار» به همراه « مثلث عاهم و منطقه بنی علی» در شمال استان حجه در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف هستند و نیروهای یمنی درصدد هستند این مناطق را باز پس بگیرند.

 

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای اخیر و پس از درگیری های سنگین، تعدادی از ارتفاعات و بلندی ها در حومه جنوبی کوه «النار» باز پس گرفته شده است و در منطقه «مثلث عاهم» چند منطقه دیگر به کنترل رزمندگان یمنی درآمد.

 

به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، اهمیت استان حجه در شمال غرب یمن اگر بیشتر از استان راهبردی الحدیده نباشد بدون شک کمتر نیست چرا که بخش زیادی از نیروها و تجهیزات از طریق این استان به مناطق ساحلی الحدیده ارسال می شود.

 

حجه دروازه شمالی برای ورود به استان الحدیده محسوب می شود و در صورتی که نیروهای مزدور ائتلاف بتوانند این استان راهبردی را به اشغال دربیاورند، ارتباط نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله رزمندگان از محور غربی با دریای سرخ قطع و انتقال نیرو و تجهیزات به استان الحدیده با مشکل جدی روبه رو می شود.

 

 

این استان راهبردی همچنین دروازه جنوبی برای ورود به استان صعده (مهمترین و اصلی ترین پایگاه انصارالله در یمن) به شمار می آید؛ در صورت اشغال حجه، مزدوران ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی برای نخستین بار از محور جنوبی به استان صعده نفوذ می کنند.

 

به گزارش گروه بین الملل رجانیوز، استان حجه از محور شمالی با استان جیزان عربستان هم مرز است و از محور غربی به دریای سرخ و از محور شرقی به استان های صعده و عمران و از محورجنوبی با استان های «المحویت والحدیده» هم مرز است و همین مسئله اهمیتش را چند برار کرده و یک نقطه اتصال مهم به شمار می آید.

 

در حال حاضر، 10 درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمده اما نیروهای یمنی بیش از 90 درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

رسانه های فارسی زبان معاند

قبل و بعد افاضات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.