سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ملت ایران و عجایب کمک‌های دولتی

ملت ایران و عجایب کمک‌های دولتی

 علی المومن نویسنده عراقی از یارانه‌های دولتی در ایران شگفت زده شد و نوشت: م.م جوان عراقی ۴۰ ساله است که ازدواج کرده و ۳ فرزند دارد.

او در شهر مشهد زندگی می کند. به خاطر آن مادرش ایرانی است تابع ایران را آورده است. او به خانه من در نجف آمد و صحبت‌های طولانی از وضعیت زندگی و خدمات در ایران شد و گاهی اوقات با خدمات در سوئد و امارات مقایسه می‌کرد چون در گذشته سه سال در استکلم و دو سال در دبی زندگی کرده بود.

م.م می‌گوید که دولت ایران به هر شهروند ایرانی چه فقیر و چه پولدار ماهیانه مبلغی معادل 300 هزار تومان می‌کند و چون خانواده هر پنج نفر ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان می‌کند که معادل 40 دلار آمریکاست.

فکر می‌کردم این مبلغ بسیار ناچیز است و اصلاً چیزی نیست.

اما م.م مرا شگفت زده کرد که این مبلغ برای پرداخت همه خدمات دولت کافی است. رقم‌هایی که باورش سخت است بدین قرار می‌باشد: تومان به ماهیانه که مساوی ۱۱ دلار است.

قیمت آزاد هشت سنت برای هر لیتر. دولت ایران برای هر خودروی شخصی ماهیانه ۶۰ بنزین سوبسید دار می‌دهد با مبلغ ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر معادل ۴ سنت که ارزان‌ترین بنزین در جهان است، یعنی دولت به هر خودرو ۶۰ لیتر ماهیانه بنزین می‌دهد معادل ۵ دلار. اما خرید بنزین با قیمت آزاد یعنی 8 سنت در هر نامحدود و بدون جیره بندی است 9- هزینه بیمه بهداشتی برای پنج نفر ماهیانه 300 هزار تومان معادل 8 دلار که انواع عمل جراحی و مداوا و دارو و رادیولوژی و سونوگرافی را پوشش می دهد و به این ترتیب.

مجموع آنچه م.م ماهیانه برای پرداخت هزینه برق و گاز و ارتباطات و اینترنت و بیمه و معالجه و بنزین می‌پردازد حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان معادل ۳۴ دلار آمریکا است که ۲۰۰ هزار تومان کمتر از مبلغ کمک مالی دولت است.

یعنی هم مبلغی که دولت به همه شهروندان می دهد همه هزینه های دولتی را پوشش می دهد و قسمتی زیاد می دهد یعنی دولت ایران عملا همه این خدمات را مجانی به ملتش عرضه می کنند و چنین حالتی در کل دنیا بی‌نظیر است از جمله خدمات پیشرفته غربی و پیامکی. ثروتمند عربی.

به این خدمات باید کمک دولت به بخش های آموزش تامین اجتماعی و تفریحی را اضافه کرد. آنطور که م.م می‌گوید که از ایرانی‌ها قدر نعمتی که در آن هستند را نمی‌دانند و اگر فقط یک روز در کشور دیگری زندگی می‌کنند ارزش کشورشان را می‌فهمند.

در مقابل‌های عربی و غربی تصویر موهوم سیاهی از رسانه‌های ایران می‌گویند از کشوری در مریخ سخن می‌گویند. می‌گوید از ایرانی‌ها قدر نعمتی که در آن هستند را نمی‌دانند و اگر فقط یک روز در کشور دیگری زندگی کنند، ارزش کشورشان را خواهند فهمید. در مقابل‌های عربی و غربی تصویر موهوم سیاهی از رسانه‌های ایران می‌گویند از کشوری در مریخ سخن می‌گویند.

می‌گوید بعضی از ایرانی‌ها قدر نعمتی که در آن هستند را نمی‌دانند و اگر فقط یک روز در کشور دیگری زندگی کنند، ارزش کشورشان را خواهند فهمید.

در مقابل‌ عربی و غربی هایک تصویر موهوم سیاهی از رسانه‌های ایران می‌گویند از کشوری در مریخ سخن می‌گویند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نوروز آن سال| روزی که مردم ایران نوع حکومت را معلوم کردند، عید واقعی بود

نوروز ۱۳۵۸ شمسی در ایران ،۱۲ فروردین نخستین‌ روز حکومت الله

افزایش محبوبیت رئیسی به 78 درصد نگاه منفی به آمریکا 85 درصد

نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.