سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / آل‌سعود ده‌ها سرباز خود را گردن می‌زند

آل‌سعود ده‌ها سرباز خود را گردن می‌زند

موسسه حقوقی «سند» اعلام کرد که رژیم آل‌سعود در نظر دارد ده‌ها نفر از نظامیان خود را که به دلایل عقیدتی و سیاسی بازداشت شده‌اند، اعدام کند؛ اعدامی که معمولاً در این کشور از طریق گردن زدن با شمشیر انجام می‌شود.

ماشین خشونت رژیم آل‌سعود، بی‌پروا، به حرکت خود ادامه می‌دهد. مؤسسه حقوقی «سند» که مصادیق نقض حقوق بشر و اعدام مخالفان را در عربستان رصد می‌کند، اعلام کرده است که دادگاه نظامی رژیم آل‌سعود حکم اعدام ده‌ها نفر از زندانیان نظامی خود که به دلایل عقیدتی و سیاسی بازداشت شده‌اند را صادر کرده است و آنها از دو ماه پیش به زندان «الحائر» در نزدیکی ریاض منتقل شده‌اند. بر اساس این گزارش، خانواده دو نفر از نظامیان عربستانی که به علت ابراز عقیده و مخالفت با تبعید بازداشت شده‌اند، هیچ خبری از آنها ندارند. آن‌طور که خبرگزاری مهر نوشته، مؤسسه حقوقی «سند» اعلام کرده است که به تلاش‌های خود برای شناسایی همه نظامیان بازداشت شده که قرار است حکم اعدام آنها اجرا شود، ادامه می‌دهد و این نهاد حقوقی از همه فعالان حقوق بشری می‌خواهد تا برای توقف اعدام‌ها و افشای موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم آل‌سعود تلاش کنند. گفتنی است، اعدام در عربستان معمولاً از طریق گردن زدن با شمشیر انجام می‌شود.

همچنین گفتنی است، چندی پیش برخی از منابع آگاه اعلام کرده بودند که مقامات رژیم سعودی در صدد هستند از تعطیلات و جشن‌های سال نو میلادی که جهان، به ویژه غرب را متوجه خود کرده، به عنوان پوششی برای ارتکاب جنایات استفاده کنند، همان‌گونه که در سال ۲۰۱۶ نیز دست‌کم ۵۰ نفر از جمله چندین کودک را در اواخر دسامبر و ایام جشن‌های سال نو میلادی اعدام کردند.

نشریه «نیو ریپابلیک»: بن سلمان، دزدسالارِ سال

خبر دیگر آن‌که به نوشته «نیو ریپابلیک»، اعدام دسته جمعی بیش از 80 نفر در یک روز توسط سعودی در اوایل سال جاری نشان داد، از میزان خشونت «محمد بن‌ سلمان»، ولی‌عهد سعودی، کاسته نشده است. این نشریه نوشته، پس از قمار آغازین دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، علیه محمد بن سلمان، روابط واشنگتن با ریاض به طرز وحشتناکی به حالت گذشته بازگشته است و اکنون، با درگیری «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، در اوکراین و «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین، با کووید-19 در چین، می‌توان گفت که هیچ سیاستمدار دزدسالاری، سالی بهتر از محمد بن سلمان نداشته است. به گزارش العالم از نیو ریپابلیک، در پی جنگ اوکراین محمد بن سلمان نه تنها توانست وارد عمل شود و صدها میلیون دلار در شرکت‌های بزرگ انرژی روسیه سرمایه‌گذاری کند، بلکه ریاض حتی واردات از روسیه را افزایش داد و این امر به محمد بن سلمان اجازه داد تا نفت بیشتری صادر کند و در این فرآیند، پول بیشتری به دست آورد. ثروت خانوادگی او به تریلیون‌ها دلار می‌رسد و دلیل‌اندکی وجود دارد که باور کنیم بن سلمان حرف آخر را در مورد چگونگی مصرف آن نمی‌زند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جواد عزتی برای “تمساح خونی” سیمرغ گرفت/ بهروز افخمی برای “صبح اعدام” سیمرغ بهترین کارگردانی را برد/ “مجنون” بهترین فیلم شد

اختتامیه چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

شعر / پرنده مهاجر

تَحسس نامه ی پرواز سرباز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.