سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / مرگ حداقل ۶۴ تن در طوفان زمستانی و کولاک شدید آمریکا

مرگ حداقل ۶۴ تن در طوفان زمستانی و کولاک شدید آمریکا

شمار تلفات طوفان‌های شدید زمستانی در سراسر شمال آمریکا رو به افزایش است.

  نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، تاکنون دست کم ۶۴ تن جان خود را در طوفان زمستانی و کولاک شدید در آمریکا از دست داده‌اند.

حدود نیمی از این تلفات مربوط به ایالت نیویورک است. این ایالت یکی از مناطقی است که بیش از همه تحت تاثیر شرایط نامساعد آب و هوایی قرار گرفته است. ارتفاع برف در برخی نقاط این ایالت در روز‌های اخیر به بیش از پنج متر رسیده است. در مرز آمریکا و کانادا دست کم در یکی از مناطق واقع در امتداد دریاچه آنتاریو وضعیت اضطراری اعلام شد. هنوز انبوهی از مسافران منتظر برنامه‌ریزی دوباره شرکت‌های هوایی برای پرواز‌های جایگزین به جای پرواز‌های لغو شده هستند.

 پِتی کالهِین، خبرنگار الجزیره از فرودگاه ملی ریگان در واشنگتن دی سی گزارش داد:«طوفان تاثیر بسیار بدی برای همه خطوط هوایی داشت، اما بیشتر شرکت‌های بزرگ هواپیمایی می‌گویند بین صفر تا دو درصد پروازهای‌شان را لغو کرده‌اند. اما این درباره ساوث وست ایرلاینز صدق نمی‌کند. این شرکت روز گذشته ۶۲ درصد پرواز‌های خود را لغو کرد. همه افرادی که با آنها صحبت کردم از بر هم خوردن برنامه کریسمس‌شان واقعاً عصبانی بودند روی زمین فرودگاه خوابیده بودند. همه افرادی که این‌جا در پایانه ساوث وست می‌بینید در صف ایستاده‌اند و به نظر می‌رسد ساعت‌ها طول می‌کشد تا فقط شاید بتوانند پرواز جدیدی برای خود رزرو کنند یا ببینند چطور می‌توانند در این تعطیلات راه‌حلی برای خلاصی از این وضع پیدا کنند.»

همچنین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه سان، به علت سرمای شدید در بحبوحه وقوع کولاکی عظیم در بیشتر بخش‌های منطقه میدوست و شمال آمریکا، بخشی از آبشار نیاگارا یخ بسته است.

تصاویر پهپادی نشان دهنده لایه‌های ضخیم یخ و برف در اطراف آبشار نیاگاراست.آبشار نیاگارا در مرز بین استان آنتاریو در کانادا و ایالت نیویورک در آمریکا واقع شده است.

 طوفان برف و کولاک زمستانی که این روزها بلای جان آمریکای شمالی شده، بیشترین تلفات و خسارت را به بافلو در نیویورک وارد کرده که حدود ۳۰ کشته از بیش از ۶۰ کشته در سراسر آمریکا مربوط به این شهر است. طوفانی که از روز جمعه آغاز شد و همچنان هزاران نفر در بافلو را بدون برق گذاشته است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با توجه به شدت فاجعه در این شهر، در گزارشی به شرح مصائب مردم در روزهای اخیر پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، «در شبکه‌های اجتماعی برخی از ساکنان پاسخ به طوفان را کُند می‌خواندند و به‌ خصوص از مقاماتی ابراز ناراحتی می‌کردند که گفته بودند کسانی که در حین انتظار برای امدادی که هرگز نرسید، گیر افتادند یا جان باختند باید تا حدی خودشان را مقصر بدانند».

جکی بری کمیسر ایالتی امنیت داخلی و خدمات اضطراری در مصاحبه‌ای گفت شرایط به قدری بد بود که دو سوم ماموریت‌های نجات که در اوج طوفان اعزام شدند، خودشان به امداد و نجات نیاز پیدا کردند.

در این بین، گزارش‌هایی از غارت فروشگاه‌ها هم منتشر شده است. کارل‌اندرسون جونیور ۵۹ ساله صاحب یک رستوران گفت که روز کریسمس را در خانه گیر افتاده بود، در حالی که از طریق دوربین مدار بسته داخل رستوران شاهد ربوده شدن صندوق پول و گاوصندوقش توسط چهار مرد بود که در را شکستند و آنها را روی برف کشیدند و بردند. وی ناتوان از متوقف کردن آن‌ها، گفت که پنج بار با پلیس تماس گرفت اما آنها به صحنه نرفتند. او گفت: «این از نظر مالی من را از پا درمی‌آورد». او تصاویر این اتفاق را در اختیار روزنامه انگلیسی تایمز قرار داد.

به گفته مارک پولونکارز مدیر اجرایی شهرستان ایری ممنوعیت سفر که از زمان آغاز کولاک اعلام شد روز سه‌شنبه همچنان باقی ماند. او در توئیتی نوشت: حجم برف قابل برف‌روبی نیست و باید با کامیون‌های کمپرسی برداشته شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.