سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انصارالله: محاصره اگر برداشته نشود هزاران بیمار یمنی از نبود دارو خواهند مُرد

انصارالله: محاصره اگر برداشته نشود هزاران بیمار یمنی از نبود دارو خواهند مُرد

بيش از هشت سال جنگ ائتلاف سعودي عليه مردم يمن باعث شده كه جان 4 هزار بيمار يمني به‌دليل عدم دسترسي به دارو در خطر جدي قرار گيرد.
جان هزاران بيمار يمني به‌دليل ادامه جنگ ائتلاف سعودي در خطر است. در همین رابطه مسئول همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله نسبت به در خطر بودن جان بیش از ۴ هزار بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی در نتیجه کمبود دارو در این کشور به دلیل محاصره آن توسط ائتلاف سعودی هشدار داد.
«مرتضی المرتضی»، مسئول همکاری‌های بین‌المللی در وزارت بهداشت یمن در این باره گفت: «داروهای مربوط به بیماری نارسایی کلیه در انبارهای وزارت بهداشت تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد. چهار هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در صورت قطع جلسات دیالیز و تمام شدن داروها با مرگ حتمی مواجه خواهند شد، بنابراین به سازمان ملل متوسل می‌شویم.» المرتضی سازمان ملل را به عدم پاسخگویی به درخواست‌های صنعاء برای تهیه داروهای دیالیز متهم کرد و گفت: «ماه‌هاست که برای تهیه داروهای نارسایی کلیه برای سال ۲۰۲۳ به سازمان‌های زیرمجموعه سازمان ملل مراجعه کرده‌ایم و اما درحال حاضر تأخیر بر اوضاع حکمفرما است.» این مقام مسئول در وزارت بهداشت صنعاء خاطرنشان کرد: «به دلیل محاصره فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده، دولت قادر به واردات دارو نیست.»
پيش‌تر در ژانویه ۲۰۲۲ نيز وزارت بهداشت یمن با هشدار نسبت به اتمام موجودی انبارهای دارویی یمن در نتیجه محاصره، از سازمان بهداشت جهانی خواسته بود تا داروهای نارسایی کلیه مورد نیاز بیماران یمن را تهیه کند.
مداخله نظامی عربستان در یمن، فاجعه‌ای را به وجود آورد که به اعتراف سازمان ملل به «حادترین بحران انسانی در جهان» تبدیل شده است. اکنون پس از گذشت حدود هشت سال از جنگ در یمن، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند، تعداد زیادی از فقر و گرسنگی رنج می‌برند، غیرنظامیان و به ویژه کودکان بسیاری قربانی حملات عربستان و نیروهای ائتلاف شده‌اند و حیات 80 درصد مردم این کشور به کمک‌های بشردوستانه وابسته شده است؛ این در حالی است که عربستان ده‌ها پل ارتباطی که برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به مردم بوده را از بین برده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت به ولایت امیر المومنین علیه السلام بر بام کعبه

ويدئو/ اذان در مسجد الحرام اشهد ان امیر المومنین علیا ولی الله بر بام کعبه

یمنی‌ها موشک مافوق صوت آزمایش کردند

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.