سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رقیب اصلی انتخاباتی اردوغان زندانی شد!

رقیب اصلی انتخاباتی اردوغان زندانی شد!

هزاران نفر از مردم ترکیه در حمایت از شهردارِ اسلامبول و یکی از رقبای اصلی اردوغان در انتخابات سال آینده میلادی، که به دو سال و نیم زندان محکوم شده، به خیابان‌های آمده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، گویا می‌خواهد پس از «مصطفی کمال آتاتورک» طولانی‌ترین دوران حُکمرانی را در ترکیه به خود اختصاص دهد. او که سال‌ها به عنوان نخست‌وزیر و پس از آن با تغییر قانون اساسی به عنوان رئیس‌جمهور قدرت را در دست داشته، مخالف و دشمن نیز کم ندارد و البته چندان نیز مخالفان خود را تحمل نمی‌کند.

«اکرم امام» اوغلو شهردار اسلامبول یکی از همین مخالفان است که از محبوبیت نیز برخوردار است.

او توسط دادگاه اسلامبول روز چهارشنبه به اتهام توهین به اعضای کمیته عالی انتخابات ترکیه مجرم شناخته شد. به گزارش ایسنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حکم، شامل ۲ سال و ۷ ماه و ۱۵ روز زندان و ممنوعیت هر گونه فعالیت سیاسی است.

روز پنجشنبه هزاران نفر برای دومین روز در اعتراض به این حکم، در مقابل شهرداری اسلامبول تظاهرات کردند. امام اوغلو قصد دارد به این حکم اعتراض کند، در حالی که احزاب مخالف می‌گویند این محاکمه تلاشی برای حذف یکی از مخالفان بسیار مهم رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه است.

گفتنی است، امام اوغلو به اتهام «توهین به مقامات دولتی» که منظور رئیس‌و اعضای کمیسیون عالی انتخابات ترکیه هستند، به دلیل اظهاراتی که پس از انتخابات ۲۰۱۹ مطرح کرد، محاکمه می‌شود. امام اوغلو در ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (11 فروردین 1398) پاکدستی کمیسیون عالی انتخابات را زیر سؤال برده و اعضای این کمیسیون انتخاباتی را به «حماقت» متهم کرده بود.

امام اوغلو از حمایت حامیان گروه‌های مختلف اپوزیسیون ترکیه، به ویژه بزرگ‌ترین حزب مخالف، حزب خلق جمهوری خواه که اوغلو وابسته به آن است، برخوردار است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بابا نداشت!

جو بایدن، رئیس‌جمهور خُل و چِل آمریکا

طنز/ نخور!

ایران، آمریکا و اسرائیلی را موشک‌باران کرد که می‌گفتند هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.