سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن

واکنش کاربران به حذف ایران از کمیسیون مقام زن

 روز( چهارشنبه ۲۳آذر) قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. انتشار این خبر واکنش‌های فراوانی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. بر این اساس، با تلاش غیرقانونی ایالت متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران که طی یک فرایند دموکراتیک و با اکثریت آرا به عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل درآمده بود، از این کمیسیون حذف شد.

کمیسیون مقام زن ملل متحد دارای ۴۵ عضو است و بالاترین نهاد نظارتی سازمان ملل متحد در زمینه برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان در جهان به شمار می‌رود.

گفتنی است، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۶ آذرماه در نشستی خبری در واشنگتن، در ادامه دخالت‌های دولت بایدن در امور داخلی ایران و تلاش برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن گفته بود: «شروع این اقدام به اوایل ماه گذشته برمی‌گردد، زمانی که «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا قصد ما را برای همکاری با شرکایمان در سراسر جهان برای حذف ایران به عنوان عضوی از کمیسیون مقام زن بیان کرد. این اقدامی درست و مناسب است و نشان می‌دهد ما در کنار زنان در ایران و سراسر جهان و همچنین گروه‌های مختلف جامعه مدنی هستیم.»

واکنش کاربران

انتشار این خبر واکنش‌های فراوانی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است و این سازمان را به داشتن استاندارد دوگانه در موضع‌گیری نسبت به کشورهای مختلف محکوم کرده‌اند. کاربران نوشته‌اند با وجود آمارهای فراوان موجود در مورد عدم رعایت حقوق زنان در آمریکا و کشورهای غربی، از جمله تعداد بالای زندانیان در آمریکا و همچنین آمار بالای تجاوز به زنان در کشورهای غربی و… چرا آن‌ها همچنان عضو این کمیسیون هستند؟ و این کمیسیون تا کنون چه اقدامی در حمایت از حقوق زنان داشته است؟ برخی از این واکنش‌ها را در ادامه می‌خوانید:

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

 قتل یک سیاه‌پوست دیگر درآمریکا زیر زانوی پلیس

قتل وحشیانه «جرج فلوید» وقتل فرانک تایسون آمریکایی در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.