سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / طول عمر بیشتر با تحرک بیشتر

طول عمر بیشتر با تحرک بیشتر

 به سوی ایستگاه اتوبوس بدوید. با عجله از پله‌ها بالا بروید. با بچه‌های خود «گرگم به هوا» بازی کنید. با سرعت بیشتری اتاق نشیمن را جاروبرقی بکشید. بر اساس مطالعه جدید و جذابی که درباره ارتباط سرعت حرکت و مرگ و میر شده است، افزایش انرژی و تشدید فعالیت‌های روزانه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر طول عمر ما داشته باشد.
این مطالعه نشان می‌دهد تنها سه دقیقه فعالیت شدید روزانه سبب کاهش ۴۰ درصدی خطر مرگ زودهنگام در بزرگسالان می‌شود، حتی زمانی که آن‌ها اصلا ورزش نمی‌کنند.
اولریک ویسلوف مدیر مرکز جبسن برای ورزش در پزشکی در دانشگاه علم و صنعت نروژ در تروندهایم در سخنانی گفت: «نتیجه این تحقیقات خارق العاده است. او ارتباط فعالیت داشتن و طول عمر را به طور گسترده مطالعه کرده است، اما در مطالعه جدید مشارکت نداشته است.
نتایج این مطالعه از جمله شواهد علمی فزاینده‌ای است که نشان می‌دهد افزودن کمی تحرک به زندگی بدون نیاز به تجهیزات اضافی، آموزش، عضویت در باشگاه یا ورزش در زمان خاص، مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد.
این ایده که نحوه حرکت بر طول عمر تأثیر می‌گذارد، موضوع جدیدی نیست. در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که ورزش منظم با عمر طولانی‌تر مرتبط است، از جمله دستورالعمل‌های رسمی ورزش برای سلامت عمومی که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط را در هفته برای سلامتی و طول عمر توصیه می‌کند.
با این حال، تحقیقات متمرکزتر نشان می‌دهد تشدید برخی از فعالیت‌های بدنی با اطمینان از افزایش ضربان قلب و تنفس، مزایای مرتبط با سلامتی را تقویت می‌کند. به عنوان مثال، در یک مطالعه در مقیاس بزرگ در سال ۲۰۰۶ در آزمایشگاه ویزلوف نشان داده شد تنها ۳۰ دقیقه ورزش شدید در هفته در مقایسه با افرادی که تحرک ندارند، خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی را در مردان و زنان به نصف کاهش می‌دهد. به طور مشابه، مطالعه‌ای که سال گذشته در مجله پزشکی جاما منتشر شد، نشان می‌دهد احتمال مرگ زودهنگام افرادی که گهگاه در حین ورزش به خود فشار می‌آورند، حدود ۱۷ درصد کمتر از سایر افرادی است که به همان میزان، اما با سرعت ملایم‌تر و متوسط ورزش می‌کنند.
با این حال، هر دو این مطالعات و تحقیقات مشابه صورت گرفته در گذشته مبتنی بر یادآوری ذهنی افراد از میزان و شدت ورزش بودند.
امانوئل استاماتاکیس پروفسور فعالیت بدنی و مطالعات سلامت در دانشگاه سیدنی استرالیا که این مطالعه جدید را رهبری کرد، در سخنانی گفت: اگر صادق باشیم باید بگوییم که اکثر مردم به کلمه ورزش حساسیت دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تمایل کشورهای جهان برای همکاری با ایران در زمینه سلامت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

رونق گردشگری سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.