سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رتبه اول علمی منطقه متعلق به ایران است و ۸۴۰ دانشمند ما جزو دانشمندان یک درصد دنیا هستند

رتبه اول علمی منطقه متعلق به ایران است و ۸۴۰ دانشمند ما جزو دانشمندان یک درصد دنیا هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۸۳ چهار دانشمند یک درصد داشتیم و در حال حاضر بیش از ۸۴۰ دانشمند ایرانی جزو دانشمندان یک درصد دنیا داریم.
  محمدعلی زلفی‌گل در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اظهارداشت: در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۸ هزار سند علمی از ایران منتشر شده و کشور ما رتبه اول علمی در منطقه را کسب کرده است؛ همچنین با احتساب مقالات فارسی بالغ بر ۱۰۰ هزار مقاله علمی و پژوهشی اصیل توسط پژوهشگران به چاپ رسیده است.
زلفی گل افزود: خوشبختانه با تاسیس معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، مدیریت جدیدی بر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حاکم شد و در حال حاضر مطالبات آنها بهتر شنیده و پیگیری می‌شود. تمام تلاش ما این است که معاونت فناوری و نوآوری ما کاملاً با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هماهنگ باشد در حقیقت معاونت فناوری وزارت علوم یک بازوی توانمند برای معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و هیچ‌گونه تقابلی با آنها نداریم بلکه تعامل و هم افزایی در دستور کار قرار دارد.
وی، بهترین راه برای دستیابی به مرجعیت علمی را سرمایه‌گذاری در علم و فناوری عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۸۳ چهار دانشمند یک درصد داشتیم و در حال حاضر بیش از ۸۴۰ دانشمند ایرانی جز دانشمندان یک درصد دنیا داریم و به این معنا است که مرجعیت علمی در کشور در حال خودنمایی است.
 ایران رتبه 15 تولید علم در دنیا
معاون پژوهشی وزیر علوم هم با اشاره به روند صعودی رشد علمی و پژوهشی ایران، گفت: تولیدات علمی ایران در جهان رو به افزایش است و نکته جالب توجه اینکه بسیاری از این تولیدات با همکاری پژوهشگران بین‌المللی انجام شده است.
پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در حال حاضر ایران با یک درصد جمعیت دنیا در رتبه ۱۵ تولید علم جهان قرار دارد و به جز بحث کمیت در زمینه کیفیت نیز در شرایط خوبی هستیم.
صالحی اظهار داشت: امسال با برگزاری همزمان نمایشگاه‌های «ایران ساخت»، «دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار» و «تستا» بزرگ‌ترین نمایشگاه پژوهش و فناوری از ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وزیر علوم خبر داد تصویب آئین‌نامه جذب نخبگان در هیئت دولت

محمدعلی زلفی‌گل

رتبه اول علمی در منطقه متعلق به ایران است

محمد علی زلفی گل وزیر علوم:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.