سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بدهی سنگین آمریکا و خشم ‌اندیشکده هریتیج از ریخت و پاش‌های نمایندگان کنگره

بدهی سنگین آمریکا و خشم ‌اندیشکده هریتیج از ریخت و پاش‌های نمایندگان کنگره

نشریه معتبر آمریکایی در گزارشی به مقامات دموکرات کنگره هشدار داده که در شرایط بدهی کلان وزارت خزانه‌داری، مصالح ملی را فدای منافع حزبی نکنند
و در چند هفته باقی مانده از کنگره طرح‌های بیهوده را از جیب مالیات دهندگان آمریکایی به تصویب نرسانند.
همزمان با بحران عمیق اقتصادی در آمریکا و مواجهه سخت مردم این کشور با گرانی و تورم بی‌سابقه، برخی اخبار داخلی در این کشور گویای سوءاستفاده مقامات آمریکایی نسبت به مسائل مالی است. موضوعی که حساسیت محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا را برانگیخته و واکنش‌های تندی را به‌همراه داشته است. در گزارشی که هریتیج آن را به انتشار رسانده تاکید شده که در شب‌های منتهی به سال جدید میلادی که آمریکایی‌ها به سختی می‌توانند مایحتاج سال نو را تهیه کنند، برخی سران کنگره از جیب مردم برای مصارف سیاسی حزبی خود استفاده می‌کنند.
گزارش هریتیج این‌طور آغاز شده که: «این برای همه ما اتفاق افتاده است: تعطیلات سال نوی میلادی خیلی سریع فرا می‌رسد و حتما شما در حال تلاش برای تهیه هدیه لحظه آخری برای اطرافیان خود هستید. شاید زمان را از دست داده باشید اما دست‌کم قصد دارید تا پول خود را برای شخص دیگری خرج کنید. درست برعکس، سیاستمداران کنگره در حال آماده شدن برای خرج کردن پول مردم آمریکا برای و منافع خاص خودشان هستند». این گزارش در ادامه این سؤال را مطرح می‌کند که در لیست آرزوهای کریسمس این سیاستمداران چه چیزهایی نوشته شده است؟ هریتیج تاکید می‌کند که انبوهی از بریز و بپاش‌ها و غارت‌های منتسب به دموکرات‌ها در شرایط فعلی در حال رخ دادن است حتی اگر مردم آمریکا با صراحت مخالفت خود با این تصمیمات را در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان اعلام کرده باشند. از آن جمله طرح‌های بزرگ و پرهزینه عبارت است از اعطای شهروندی به گروه‌های بزرگ مهاجرانی که به طور غیرقانونی در این کشور زندگی می‌کنند، کمک‌های مالی برای برنامه‌های شکست خورده انرژی پاک و از همه مهم‌تر ارسال بیشتر سرمایه و امکانات به اوکراین و دامن زدن بیهوده به جنگ اوکراین. همه این هزینه‌های اضافی در حالی قرار است خرج شود که دولت فدرال پیش از این چند تریلیون دلار را صرف همه این موارد کرده است. گزارش هریتیج در ادامه نسبت به اضطرار نمایندگان کنگره برای تصویب این موارد در بازه زمانی کوتاه قبل از تعطیلات کریسمس واکنش نشان می‌دهد و دلیل آن را بیان می‌کند. دموکرات‌ها مجلس نمایندگان را از دست داده‌اند و کنگره منتخبی که در ژانویه آغاز به کار خواهد کرد، احتمالا به این لیست طرح‌های گران قیمت تمایلی نداشته باشد. خرج‌های غیرضروری کنگره و مجلس نمایندگان در حالی رقم می‌خورد که خزانه‌داری آمریکا سقف بدهی خود را کنار زده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. به زبان ساده، وزارت خزانه‌داری بیش از این نمی‌تواند استقراض کند و تصویب طرح‌های پرهزینه در چنین شرایط اعتباری اصلا معقول و منطقی به‌نظر نمی‌رسد. در بخش دیگر این گزارش تصریح شده: «با بدهی ناامیدکننده 31.5 تریلیون دلاری خزانه‌داری آمریکا، فضایی برای استقراض و هزینه بیشتر وجود ندارد. به ویژه توسط کنگره‌ای که اولویت‌های آن آشکارا با مردم آمریکا همسو نیست. لیبرال‌ها ممکن است در مورد عشق خود به دموکراسی فریاد بزنند، اما اقدامات آنها درست در مقابل خواست مردم و اراده جمعی آمریکاست». کسری‌های عظیم فدرال در دو سال گذشته باعث انفجار وضعیت تورمی کشور شده و خطر افزایش قیمت‌ها تا زمانی که مخارج کاخ سفید بدون توجیه بالا برود، از بین نمی‌رود. وضعیت اقتصادی در آمریکا از تابستان امسال و در پی سیاست‌های اشتباه دولت دموکرات از یک سو و پدیدارشدن نتایج اقتصادی همه‌گیری کرونا از سوی دیگر، وارد یک وضعیت بحرانی شد. ناظران اقتصادی در آمریکا پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت پولی در این کشور وارد شرایطی می‌شود که در پی آن، اقتصاد آمریکا هم دچار رکود و هم دچار تورم خواهد شد. در چنین شرایط بغرنج اقتصادی، عدم توجه مقامات آمریکایی به مصالح ملی و به‌جای آن تاکید بر منافع حزبی و جناحی، مردم این کشور را بیشتر آزار می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.