سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / آبان؛ ماه بدرقه‌های باشکوه دیار نصف جهان با لاله‌های خود/ تشییع شهدای مدافع امنیت بر دستان مردم قدرشناس اصفهان+ فیلم و عکس

آبان؛ ماه بدرقه‌های باشکوه دیار نصف جهان با لاله‌های خود/ تشییع شهدای مدافع امنیت بر دستان مردم قدرشناس اصفهان+ فیلم و عکس

پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی ۲۵ آبان ماه خانه اصفهان شهید سرهنگ اسماعیل چراغی، شهید محمد حسین کریمی و شهید محسن حمیدی صبح امروز از میدان بزرگمهر اصفهان به سمت گلستان شهدا بر روی دستان مردم قدرشناس اصفهان در حال تشییع است.

 پیکر مطهر شهیدان حادثه تروریستی 25 آبان خانه اصفهان شامل شهید سرهنگ “اسماعیل چراغی”، شهید “محمدحسین کریمی” و شهید “محسن حمیدی” روز یکشنبه 29 آبان از ساعت 9:30  دقیقه بر روی دستان مردم قدرشناس اصفهان تشییع شد.

مردم لبیک یا حسین(ع) و الله اکبر گویان به میدان می‌رسند

مردم اصفهان مسیر میدان بزرگمهر به گلستان شهدای اصفهان را هر بار برای عزیزی طی کرده‌اند، اما چیزی که چهره‌های امروز نشان می‌دهد، تفاوت‌هایی با گذشته دارد.

مردم لبیک یا حسین(ع) و الله اکبر گویان به میدان می‌رسند، شعارها هماهنگ نیست و همه را دلی فریاد می‌زنند، آمده‌اند به بدرقه فرزندان‌شان محمدحسین کریمی، محسن حمیدی و سرهنگ اسماعیل چراغی.

باز هم تصاویر سردار شهیدشان را در دست دارند، حاج قاسم برایشان نماد امنیت است و نماد شجاعت است، نماد «ایران» است، این بیرق مردانگی را بالا می‌برند تا بگویند راه این سرباز وطن ادامه دارد.

آیین تشییع با سرود ملی جمهوری اسلامی و نوای زیات عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) آغاز شد و در مسیر، پیکرهای گلگون کفن فرزندان رشید شهر با نوای “حیدر، حیدر” و “لبیک یا حسین” از خیابان‌های اصفهان عبور کرد.

مردم اصفهان با در دست داشتن پرچم‌ جمهوری اسلامی ایران شعار این گل پرپر آمده به عشق رهبر آمده را سر می‌دهند؛ اقشار مختلف در مراسم امروز حضور دارند از مسئولین لشکری و استانی گرفته تا بازاریان و دانشجویان ومردم عادی، ازپیر وجوان گرفته تا زن ومرد و کودک ونوجوان همه امروز آمده‌اند تا اعلام کنند مماشات دیگر کافیست.تا بگویند این فتنه هم به زودی سرکوب می‌شود و روسیاهیش برای دشمنان و مخالفان نظام و براندازان می‌ماند.

امروز مردم شهید پرور اصفهان از ساعات اولیه مراسم تشییع شهدای امنیت 25 آبان حاضر شدند. در روزی غیرتعطیل خیل عظیمی از مردم در مسیر میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا به چشم می خورد ، از هر قشر و هر سنی و هرجنسی در بین همراهان این مراسم به چشم می خورد.

در این آیین، جمعی از مسئولان استانی، فرماندهان نظامی، انتظامی و همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمع کثیری از مردم حضور دارند. در این مراسم بانوان محجبه و دانش آموزان به چشم می خوردند که  آمدند تا از عاملان و آمران اغتشاش‌های اخیر ابراز انزجار کنند.

نماز این شهدا به امامت آیت الله مهدوی اقامه شد .

پیکر مطهر محسن حمیدی در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شود و پیکر محمد حسین کریمی در زادگاهش دلیگان برخوار و پیکر سرهنگ اسماعیل چراغی از نیرو‌های فراجا در زرین شهر و در جوار شهید قجه‌ای به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش تسنیم، سرهنگ اسماعیل چراغی از نیرو‌های انتظامی متولد هفتم آبان ماه سال 1360 و دو نفر از نیرو‌های بسیج هم به نام‌های محمد حسین کریمی 30 ساله و محسن حمیدی 54 ساله در عملیات تروریستی شامگاه بیست و پنجم آبان در اغتشاشات منطقه خانه اصفهان به شهادت رسیدند.

هم اکنون آئین تشییع پیکر مطهر این شهدا از میدان بزرگمهر آغاز شده و پس از تشییع توسط مردم شهید پرور اصفهان در گلستان شهدا آرام می‌گیرند.

.

اصفهان؛ سربلند و استوار در تمام صحنه‌ها

بسیجی‌های جوان دور جمعیت حلقه زده‌اند، آن‌ها را از لباس‌هایشان می‌شناسم و سوز گریه‌های بی‌وقفه‌شان؛ حق دارند، رفیق از دست داده‌اند و جا مانده‌اند.

روزگار در این سال‌ها تا توانسته به ما سخت گرفته و آنکه همیشه از این جدال‌ها سربلند بیرون آمده ملت ایران بوده است، گواهش تصاویر جوانان رشید و رعنایمان است که بر مزارهایشان در این گلستان می‌درخشند.

می‌درخشند چون مردم این دیار در هر نقطه از تاریخ در جای درست خود قرار گرفتند و دلیل جمع شدن امروزشان به دور سه فرزندشان هم همین است.

چهل و یکی دو سال پیش، شیرمردان و پسرانشان را راهی جبهه‌ها کردند تا بیگانه پا در این خاک نگذارد و حالا هم قصه همان است، ناامنی و آشوب داخلی پیش زمینه جنگ خارجی است و غیرت جوان ایرانی اجازه نمی‌دهد کار به آنجا بکشد.

اقامه نماز بر پیکر شهدای امنیت اصفهان

مردم به جلو می‌خوانند تا نماز را برقرار کنند، خانم‌ها جلوی ماشین را گرفته‌اند و حرکت برای تابوت شهدا سخت شده، از فریاد یازهرای و دل سوخته‌شان حدس می‌زنم که از اقوام شهدا باشند؛ روی سر و دست زن و مرد، شهدا به جایگاه‌شان می‌رسند و آیت‌الله مهدوی آماده نماز می‌شوند.

پیکر مطهر این سه شهید والامقام پس از اقامه نماز بر پیکر آنان به امامت آیت‌الله مهدوی، برای وداع و خاکسپاری رهسپار شدند.

.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صد رحمت به توپ میرزا آقاسی..

وعده صادق

معلول نخاع گردنی نجف آبادی چطور طراحی صنعتی می کند؟

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.