سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / غلبه لیبرالیسم بر شریعتِ یهودی؛ چرا اسرائیل به مقر همجنس بازان تبدیل شد؟

غلبه لیبرالیسم بر شریعتِ یهودی؛ چرا اسرائیل به مقر همجنس بازان تبدیل شد؟

اسرائیل از یک سوی با یهودیان متشرع و تهدیداتِ آن‌ها علیه همجنس‌گرایان مواجه است و از سوی دیگر تمام تلاش خود را به کار بسته است تا یک تصویرِ لیبرالی را از خود در کشورهای غربی ترویج کند. حمایت‌های تمام قد اسرائیل از همجنس‌گرایان نیز دقیقا در همین چارچوب قابل تعریف است.

:  امروز اسرائیل افتخار می‌کند که در مقایسه با کشورهای منطقه خاورمیانه، بیشترین استقبال را از جامعه دگرباشان جنسی و جنسیتی به عمل می‌آورد. طبق نظرسنجی انجام شده در سال 2017، این پدیده با مقبولیت اجتماعی گسترده مواجه است.

:  اسرائیل همواره خود را به عنوان تنها دولتِ لیبرال در میان دولت‌های عربیِ خودکامه و محافظه‌کارِ مذهبی معرفی کرده است. در همین راستا، باید گفت که اسرائیل از سیاست «فضای باز جنسی» به عنوان برگ برنده‌ای برای جذب جوانانی که از لحاظ جنسی در کشورهای عربی آزادیِ عمل ندارند، بهره‌برداری کرده است.

:  هرچند که در طول سال‌های اخیر در بسیاری از رسانه‌ها اینگونه گفته شده است که اسرائیل محل تجمع گروه‌های یهودی افراطی و نیز شهرک‌نشینان از نقاط مختلفِ جهان است، اما با این حال به نظر می‌رسد که مقامات تل آویو در آنجا که منافعشان اقتضاء کند رویکرد لیبرالی را بر شریعتِ یهودی ارجح می‌دانند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ما با یک پیچ تاریخی مهم مواجهیم؟؟

ويدئو/ زبیگنیِف برژینسکی

ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست

ارزیابی روزنامه گاردین از حمله ایران به اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.