سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان

ناآرامی‌های سیاسی در «باکو» و بازداشت گسترده معترضان

رسانه‌ها از برگزاری تجمعات گسترده ضد دولتی در پایتخت جمهوری آذربایجان و بر قراری جو امنیتی در این شهر خبر دادند.

رسانه‌ها روز سه شنبه  از برگزاری تجمعات مردمی در  شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان علیه دولت این کشور و دستگیری گسترده مخالفان از سوی نیروهای امنیتی خبر دادند.

  احزاب مخالف دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان  از جمله حزب اپوزیسیون «جبهه مردمی» هواداران خود را به برگزاری تجمعاتی در روز سه شنبه دعوت کردند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، پلیس ساعاتی قبل از تجمع برنامه ریزی شده شروع به دستگیری اعضای احزاب و سایر شرکت کنندگان کرد و مانع گفت‌وگوی آن‌ها با خبرنگاران حاضر در این مراسم شد. یکی از خواسته‌های هواداران حزب جبهه مردمی اجرای اصلاحات دموکراتیک بود.

حاضران در این تجمعات خواهان آزادی زندانیان سیاسی و افزایش حقوق بازنشستگان شدند. شعار  برخی حاضران در این تجمعات اعتراضی «آزادی» و «استعفای علی اف» بود.

یک رسانه جمهوری آذربایجان نیز در این  زمینه گزارش داد که معترضان توسط پلیس بازداشت و به داخل خودروهای پلیس برده شدند. این منبع خبری به حضور بانوان در این تظاهرات اشاره کرد  و نوشت این تظاهرات ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر سه شنبه به پایان رسید.

آخرین تظاهرات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان در  ماه می ۲۰۲۲ برگزار شد. در آن برهه نیز اقشار مختلف جمهوری آذربایجان از جمله دانشجویان با حضور در خیابان‌ها استعفای علی اف را خواستار شدند. پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان در دور قبلی تظاهرات با استفاده از  باتوم، پرتاب گاز اشک آور و دستگیری‌های گسترده با معترضان مقابله کردند.

در تداوم جو  اختناق و سرکوب در جمهوری آذربایجان، منابع خبری چندی قبل از دستگیری «اهلیمان رستم‌ اف»، واعظ شیعه و امام جماعت مسجد «حاجی جواد» در باکو، توسط سرویس‌های امنیتی دولتی علی اف خبر دادند.

رستم اف از  شخصیت‌های برجسته شیعه در جمهوری آذربایجان است. «قاسم رستم‌اف»، پسر رستم اف در مصاحبه‌ای گفت که ماموران  امنیتی ۱۵ کتاب مذهبی را که متعلق به پدرش بود، مصادره کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراض‌های ضدصهیونیستی به 7 دانشگاه آمریکا اف ‌بی‌آی  وارد معرکه شد

حمله نیروهای امنیتی آمریکا اف‌بی‌آی برای کنترل اوضاع وارد معرکه شده

روی دیگر نهضت آزادی در مستند «۴۳ روز»

دولت موقت مهدی بازرگان ،عدم برخوردش با معاندین، دموکرات ها و کومله ها را در رسیدن به هدف خود که جدایی کردستان بود را دنبال می‌کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.