سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شمار خودکشی نظامیان در ارتش آمریکا از تلفات میادین جنگ پیشی گرفت

شمار خودکشی نظامیان در ارتش آمریکا از تلفات میادین جنگ پیشی گرفت

رشد نرخ خودکشی در آمریکا حتی در بین نظامیان ارتش این کشور، نگرانی را به دل مقامات پنتاگون‌انداخته، گزارش‌های رسمی می‌گوید ظرف 20 سال اخیر شمار خودکشی‌ میان نظامیان آمریکایی چهار برابر بیشتر از تلفات میدان جنگ بوده است!

هفته اخیر متقارن شد با گزارش‌ مرکز پیشگیری و کنترل آمریکا درخصوص نرخ خودکشی‌ها به‌وقوع پیوسته در ایالت‌های مختلف آمریکا، اینکه روند خودکشی در آمریکا طی دو سال اخیر صعودی بوده و حالا تبدیل به یک معضل اجتماعی در این کشور شده تنها بخشی از حقیقت تلخ این گزارش و بازتاب شرایط اجتماعی در آمریکا بود، بتدریج و طی روزهای اخیر ضمیمه‌هایی به این گزارش پیوست که ابعاد ماجرا را بیشتر آشکار می‌کرد. مثلا گزارش سه روز ‌پیش نیویورک تایمز که گفته بود آمار خودکشی به‌واسطه سلاح گرم بسیار بیشتر از قبل شده یا به تعبیر دیگر دسترسی به سلاح‌های کشنده برای شهروندان آمریکایی آسان‌تر شده است. حالا گزارش دیگری از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شده که آمار تکان‌دهنده دیگری را بازگو می‌کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن اعتراف به شمار زیاد نظامیان کشته‌شده بر اثر اقدام به خودکشی، می‌نویسد: «پنتاگون هم اکنون در حال مقابله با افزایش میزان خودکشی در رده‌های نظامی خود است، جنگ افغانستان یکی از پیامدهای بروز بحران سلامت روان درمیان نظامیان آمریکایی است». این خبرگزاری در ادامه به مصادیق بحران‌های روحی و روانی نظامیان آمریکایی هم می‌پردازد و می‌نویسد: «نظامیان آمریکایی مستقر در آلاسکا به علت شرایط انزوا و شرایط سخت آب وهوایی در معرض فشار روحی روانی و خطر خودکشی قرار دارند». به‌گفته پنتاگون، نرخ خودکشی میان رده‌های مختلف فعال نظامی در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی با جهش ۴۰ درصدی رو‌به‌رو بوده است! براساس تازه‌ترین  مطالعاتی که در سال ۲۰۲۱ میلادی از سوی متصدیان نظامی و امنیتی آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد از زمان حادثه برج‌های دوقلو در یازده سپتامبر تا زمان تنظیم گزارش، نرخ خودکشی در میان رده‌های مختلف نظامی و کهنه سربازان در ارتش آمریکا چهار برابر میزان تلفات در صحنه‌های نبرد بوده است. گفتنی است موارد استرس‌زا همچون قرار داشتن در معرض آسیب‌های روحی، تعرضات جنسی،  فرسودگی شغلی، تأثیر سلطه‌جویی مردانه در ارتش از جمله دلایل معضلات روحی و روانی منجر به خودکشی اشاره شده است. در گزارش آسوشیتدپرس همچنین تاکید شده که برخلاف آمار رسمی منتشر شده از سوی مقامات دولتی، روزانه و به طور متوسط ۲۴ کهنه‌سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند، این رقم ۳۷ درصد بیشتر از گزارش «وزارت امور کهنه‌سربازان» آمریکا است. در سال ۲۰۰۸، تعداد خودکشی‌ها در هر ۱۰۰ هزار نیروی نظامی ارتش آمریکا حدود ۱۷ نفر بود، اما حالا با گذشت ۱۴ سال این تعداد حدودا به ۲۹ نفر رسیده که یک افزایش ۷۰ درصدی را به نمایش می‌گذارد.

جدا از آنچه رسانه‌های آمریکا از آمار و ارقام می‌گویند، آسیب‌های روحی و روانی نظامیان آمریکا در سوءرفتارهای متعدد آنها با غیرنظامیان کشورهای منطقه در طول ده‌ها سال اشغالگری برای ملت‌ها آشنا و آشکار است. از شکنجه‌های غیرعادی و شوک‌آور  در زندان‌های عراق گرفته تا تجاوز و تعدی به دختران ژاپنی!

حمله بزرگ سایبری به فرودگاه‌های آمریکا

 خبر دیگر از آمریکا اینکه، بنا به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، حملات سایبری گسترده چندین فرودگاه بزرگ آمریکا را مورد هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش، سلسله حملات سایبری مذکور وب‌سایت فرودگاه‌های آمریکا را هدف قرار داده و از طرف روسیه طرح‌ و برنامه‌ریزی شده است.

۱۴ تارنمای مربوط به فرودگاه‌های آمریکا از جمله فرودگاه بین‌المللی‌هارتسفیلد- جکسون در آتلانتا هک شدند. وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس هم در ابتدا با اختلالاتی مواجه شد اما سپس به حالت قبل بازگشت. گروه هکری موسوم به «کیل‌نت» مسئولیت این حمله را پذیرفته است. گفتنی است، این گروه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، فعالیت خود را با هدف ابجاد اختلال در سازمان‌های مستقر در ناتو افزایش داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازداشت ۶۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به نسل کشی در غزه

پلیس آمریکا صدها دانشجوی معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرده

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.