سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پولیتیکو: شرایط جسمی بسیاری از مقامات آمریکا همانند بایدن است

پولیتیکو: شرایط جسمی بسیاری از مقامات آمریکا همانند بایدن است

در حالی که دولت آمریکا این روزها با مشکلات و بحران‌های متعددی در داخل و خارج دست و پنجه نرم می‌کند نشریه آمریکایی «پولیتیکو» نوشته بحران پیری بین مقامات دموکرات نیز به این مشکلات اضافه شده و شرایط جسمی بسیاری از مقامات دموکرات مانند بایدن است.

تارنمای «هیل» متعلق به کنگره آمریکا در گزارشی درباره مشکلات این روزهای دولت دموکرات آمریکا نوشته« دولت بایدن با چالش‌هایی جهانی از جمله پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای مواجه است. » در داخل نیز دولت بایدن با افزایش خطر تورم و تشدید رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. به این مشکلات و بحران‌ها به نوشته «پولیتیکو» باید کهولت سن و رهبران و مقامات عالی رتبه حزب دموکرات نیز باید اضافه شود. بر اساس گزارش این رسانه کهولت سن رهبران و مقام‌های عالی رتبه حزب دموکرات آمریکا دست مایه گلایه برخی از نمایندگان این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا شده است.

  نقل از تارنمای پولیتیکو،« الیسا اسلوتکین» نماینده دموکرات ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی‌سی گفت: دموکرات‌ها به رهبرانی نیاز دارند که جوان‌تر باشند. «اسلوتکین» که ۴۶ سال دارد، افزود:« ما به نسل جدید نیاز داریم. ما در حزب دموکرات و در مجلس نمایندگان، سنای آمریکا و حتی کاخ سفید به خون جدید نیاز داریم.» «اسلوتکین» به جو بایدن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا‌، «نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان و «استنی هویر»

و «جیم کلیبورن» از رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اشاره داشت که به اعتقاد بسیاری پا به سن گذاشته‌اند.«اسلوتکین» گفت با وجودی که از انتخاب دوباره جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده است ولی او از جمله افرادی است که به پلوسی برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان رای نداد.

بر اساس این گزارش مشکلات ناشی از کهولت سن رئیس‌جمهور آمریکا این روزها بدل به دغدغه اصلی اهالی کاخ سفید شده است. این روزها مدام خبر جدیدی درباره گاف‌های گفتاری و رفتاری بایدن در سخنرانی‌ها و بازدیدهای روزانه‌اش منتشر می‌شود. بایدن که به مدت ۳۶ سال نماینده ایالت«دلاور» در مجلس سنا بود، قبل از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور فعلی، هشت سال نیز به عنوان معاون رئیس‌جمهور در رکاب باراک اوباما تجربه حضور در کاخ سفید را داشت. بر اساس این گزارش به تازگی بایدن گاهی اوقات «وقتی راه می‌رود، تعادلش به هم می‌خورد»، در حالی که برخی از دستیارانش نگران این هستند که او ممکن است گاهی زمین بخورد. همچنین اشاره شده است که همین عده هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم عمومی نفس خود را حبس می‌کنند به این امید که او بدون هیچ گاف بزرگی از اظهارات خود عبور کند.

در سراشیبی رکود

خبر دیگر از آمریکا این که مشاور ارشد اقتصادی گروه تحلیلی« آلیانز» معتقد است اشتباه‌های متعدد سردمداران اقتصادی آمریکا خصوصا «فدرال رزرو»، این کشور را به ورطه رکود غیرقابل‌گریزی کشانده است. به گزارش ایرنا از تارنمای نشریه «تریبیون»، «محمد الاریان» مشاور ارشد اقتصادی گروه تحلیلی آلیانز روز یکشنبه در گفت وگو با سی بی‌اس، گفت: آمریکا به سمت رکودی می‌رود که در بحبوحه نگرانی‌های مداوم در مورد تورم و ثبات اقتصادی «کاملاً قابل اجتناب بود.»

«الاریان» با بیان اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اشتباهاتی مرتکب شده است که در کتاب تاریخ ثبت خواهد شد، به سی بی‌اس، افزود: «بانک مرکزی تورم را گذرا توصیف کرد. این اشتباه شماره یک آنها بود و سپس اشتباه شماره دو، این بود که زمانی که در نهایت متوجه شدند که تورم پایدار و بالا است، اقدام مناسبی نکردند. آنها به شیوه‌ای معنادار دچار بی‌عملی شدند.» بر اساس این گزارش با افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود بالقوه اقتصاد آمریکا، فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش داد تا تورم را کاهش دهد. سازمان ملل نیز هفته گذشته نسبت به رکود جهانی هشدار داد زیرا اقتصادهای بین‌المللی بزرگ چون آمریکا در تلاش برای تورم خود هستند.یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که تقریباً از هر ۱۰ مدیرعامل بانک‌های مرکزی کشورها، ۹ نفر انتظار دارند در سال آینده رکود‌گریبانگیر اقتصادهای بزرگ شود.حتی جروم پاول رئیس‌فدرال رزرو به این موضوع اذعان کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.