سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تجاوز معلم تبعه انگلیس به 130 دانش‌آموز کُرد در دهوک عراق!

تجاوز معلم تبعه انگلیس به 130 دانش‌آموز کُرد در دهوک عراق!

در گزارشی تکان‌دهنده منابع خبری فاش کردند که یک معلم اهل انگلستان که در دهوک عراق به کودکان کُرد زبان انگلیسی درس می‌داده، از بیش از 130 دانش‌آموز سوءاستفاده جنسی کرده است!

سوءاستفاده جنسی از کودکان در دسته خشونت علیه کودکان قرار می‌گیرد. گونه اعمال یا رفتارهای جنسی که از جانب بزرگسالان علیه افراد کم سن (زیر 12 و 13 سال و به طور کلی افرادی که به بلوغ فکری، جسمی و جنسی نرسیده‌اند) انجام می‌شود، سوءاستفاده جنسی از کودکان گفته می‌شود که در جهان مجازات سنگینی به همراه دارد. حالا تصور کنید فردی به کشور دیگری برود و به اسم آموزش به کودکان آن سرزمین از آنها سوءاستفاده کند!

منابع خبری شامگاه روز یکشنبه یک رسوایی بزرگ توسط یک معلم انگلیسی در منطقه کردستان عراق را فاش کردند؛ خبری که بسیار تکان‌دهنده بود. صابرین به نقل از سایت «لیورپول اکو» گزارش داد، «نیک کلایتون»، معلم انگلیسی، از بیش از ۱۳۱ دانش‌آموز کُرد سوءاستفاده جنسی کرده است. این سایت خبر داد که کلایتون گفت‌وگوهای جنسی و تحریک‌آمیزی از طریق فیسبوک با این کودکان کُرد داشته است. این کودکان، همگی زیر ۱۰ سال بوده‌اند.

بنا بر گزارش فارس، کلایتون معلم مدرسه انگلیسی در دهوک در شمال عراق در پی سوءاستفاده و تجاوز به این کودکان بوده است. این معلم در سال ۲۰۱۷ و در هنگام بازگشت به انگلیس، در یکی از فرودگاهها بازداشت شده بود. این معلم انگلیسی اما در هنگام بازداشت، این ماجرا را انکار کرده بود. کلایتون اما بعد اعتراف کرد که قصد داشته است از این کودکان سوءاستفاده جنسی کند. هنوز جزئیات بیشتری درباره این پرونده از سوی مسئولان منطقه کردستان عراق منتشر نشده است.

به نظر می‌رسد انگلیسی‌ها هم در سطح کلان و این‌ طور که در اخباری اینچنینی هویدا می‌شود، هم در سطح فردی جز مشکل برای عراقی‌ها نداشته‌اند. در همین ارتباط و درباره نقش منفی انگلیس در سطح کلان در عراق، «هیثم الخزعلی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت که فتنه اخیر در این کشور توسط انگلیس و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس طرح‌ریزی شد اما به دلیل ترس از ناآرامی‌ها در بازار نفت، غرب از حمایت از این طرح عقب‌نشینی کرد. ماجرا از این قرار بود که در اوایل شهریور ماه روز دوشنبه‌ای پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند. پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد. به گفته این تحلیلگر این ماجرا ریشه‌ای خارجی داشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دولت قبل پیگیر سند ۲۰۳۰ بود، مسیر این دولت سند تحول است/ نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ جذب ۱۵ هزار معلم پرورشی پس از ۱۵ سال

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش   حجت الاسلام محمدحسین پورثانی

آقای معلمی که در برزخ هست و کلماتش هنوز نفس می‌کشند

شهید آیت‌الله مرتضی مطهری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.