سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / لشگر حساب‌های جعلی و ربات‌ها تحریک‌کننده برخی سلبریتی‌ها

لشگر حساب‌های جعلی و ربات‌ها تحریک‌کننده برخی سلبریتی‌ها

شواهد نشان می‌دهد یک جریان رسانه‌ای خطرناک پشت سواستفاده از احساسات هنرمندان قرار گرفته و با فشار بر آن‌ها تلاش داشته تا آن‌ها را وادار به موضع گیری علیه کشور و نظام کنند.

: در روزهای اخیر فوت مهسا امینی، باعث تأثر همگان شد. اتفاقی تلخ که مستلزم پیگیری جدی و روشن شدن همه ابعاد آن است. در این میان اما این اتفاق بهانه‌ای شد تا عده‌ای با تحریک مردم و دوقطبی سازی، فضای کشور را متشنج کرده و به آشوب بکشند. برخی از افراد شناخته شده کشور از بازیگران و خوانندگان تا ورزشکاران نیز خواسته یا ناخواسته در این امر مشارکت کردند و واکنش‌های افراطی و به دور از عقلانیت آنان منجر به ناآرامی کشور در روزهای اخیر شد.

  شواهد نشان می‌دهد یک جریان رسانه‌ای خطرناک پشت سواستفاده از احساسات هنرمندان قرار گرفته و با فشار بر آن‌ها تلاش داشته تا آن‌ها را وادار به موضع گیری علیه کشور و نظام کنند. این فشار از سوی رسانه‌های بیگانه، شبکه حساب‌های جعلی توئیتری، لشکر ربات‌ها و… برای این عملیات روانی انتخاب شده است. در این بین، واکنش‌های متفاوتی از سوی برخی از چهره‌های مطرح کشور وجود دارد که قابل تامل است و تایید کننده فشارهای پشت پرده به چهره‌هاست.

حمید هیراد خواننده معروف کشور در انتقاد به کسانی که او را تحت فشار قرار دادند تا نسبت به وقایع اخیر واکنش نشان دهد و کنسرت خود را لغو کند در بخشی از پیام خود نوشت:«سلام. روی حرفم با کسانی است که با ربات یا پیج‌های فِیک به من و دوستانم که خواننده و یا بازیگر و ورزشکار هستند و معلوم است از طرف کی حمله می‌کنند و دور از جون مردمم، هر چیزی که لایق خودشان و خانواده‌شان است را به ما عنوان می‌دهند. من نه سلبریتی هستم و نه هیچ کسی، منم مثل تک تک مردمم هستم فقط شغلم فرق می‌کند، همین.

تویی که با پیج فِیک می‌آی و می‌گویی در مورد کنسرت و هزار تا چیز دیگه حرف می‌زنی، حتی نمی‌توانی درک کنی که چندتا انسان از این راه خرج زن و بچه‌شان را می‌دهند و من خبر دارم که چند نفرشان در اوضاع بی پولی و کرونا که شغل ما تعطیل شد، طلاق گرفتند و زندگی‌شان نابود شد در حالی که همدیگر را دوست داشتند و منی که در این همه سال با درد و بیماری و هزار بدبختی به اینجا رسیدم و مردمم منو کردند«حمید هیراد» تا حالا شده خم به ابرو بیاورم».

وحید امیری بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس نیز، در واکنش به اتفاقات اخیر در صفحه شخصی خود نوشت:

«این که یک عده‌ای در مورد مسئله‌ای به این مهمی و مرگ یک انسان بی‌گناه آن هم دختری از دختران سرزمینمان سکوت می‌کنند، دلیلی بر بی‌اعتنایی نیست اما برای کسی مثل من که همیشه از دودستگی گریزان بوده سخت بود در مورد مرگ مظلومانه مهسا امینی بنویسم ولی در مورد آتش زدن قرآن توسط عده‌ای ننویسم. قرآنی که کتاب مقدس میلیاردها انسان در کره زمین است».

وی ادامه داد: «سخت بود که در مورد برخورد بسیار زشت عده‌ای از مامورین نیروی انتظامی که قلب انسان را به درد می آورد بنویسم و در مورد بریدن گلوی ماموری بی‌گناه و وظیفه شناس دیگر ننویسم و آتش زدن ماموری دیگر را نبینم. زجر کشیدم وقتی احساسات پاک و معصوم کشورم را که اعتراضی به حق داشتند را به همراه سواستفاده عده‌ای دیگر در تخریب اموال عمومی و جسارت به پرچم اباعبدالله را دیدم».

این بازیکن کشورمان در آخر نوشت: «اینکه حمایت یکی مثل مریم رجوی و گروهکش که جنایاتشان بر هیچ کس پوشیده نیست را ببینم و نفهمم چیزی جز دودستگی و ویرانی برای ما درنظر ندارند و نفهمم که عده‌ای خواب تجزیه کشورم را دارند و می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند».

حملات ناجوانمردانه و سازمان دهی شده به مهدی ترابی فوتبالیست کشورمان که با عملیات روانی دشمن همراهی نکرد نیز دلیل دیگری است که به خوبی نشان دهنده هجمه برنامه‌ریزی شده برای این پروژه در دستور کار است. 

 

از طرفی محمد اصفهانی از پیشکسوتان حوزه موسیقی کشور که تجربه‌اش در اتفاقات این‌چنینی بیشتر است در متنی طولانی ضمن ابراز تاسف از فوت مهسا امینی و دعوت جوانان به پیگیری مطالبات خود در فضایی عقلانی و به دور از هیجانات، در بخشی از پیامش نوشت: «سلام به آن‌ها که منتقد تردید یا تأخیر من در اظهار نظرند. علت نفت نریختن بنده روی آتش این روزها شاید سن و تجربه‌ام باشد. می‌ترسم از خون جوانان، تجزیه ایران و نداشتن پاسخ به نسل‌های آینده. می‌دانم که اراده قوی برای تجزیه ایران وجود دارد. باید خیلی هوشمندانه مواظب هر دو سوی پشت‌بام و سقوط‌های احتمالی باشیم».

این اظهارات نشان‌دهنده آن است که بسیاری از سلبریتی‌ها تحت فشار عده‌ای هستند که از ناآرامی فضای کشور سود می‌برند؛ این افراد با لشکرکشی سایبری به پیج‌های شخصی افراد شناخته شده و مورد توجه مردم، آن‌ها را مجبور به موضع‌گیری و اظهارنظر نسبت به وقایع مختلف نظیر اتفاق اخیر و مرگ مهسا امینی می‌کنند، به‌گونه‌ای که در یکی از همین اعمال فشارها، کار را به جایی رساندند که حسن یزدانی قهرمان صاحب نام کشورمان مجبور به توضیح درباره دنبال نکردن(آنفالو) «علی کریمی» در فضای مجازی و در ادامه موضع گیری نسبت به وقایع اخیر شد. 

مرگ مهسا امینی اتفاق تلخی است که احساسات همه مردم را برانگیخت. پیگیری مراجع ذی‌صلاح در شفاف‌سازی این اتفاق ناگوار و روشن شدن همه ابعاد آن خواسته طبیعی و بحق همه ماست. اما باید توجه داشت افرادی قصد دارند با سوءاستفاده از این موضوع، مردم را درمقابل مردم قرار دهند. کشور را به آشوب کشیده و امنیت مردم را به خطر بیندازند. آنان برای پیشبرد اهداف شوم خود، از ظرفیت رسانه‌ای افراد شناخته شده بهره می‌گیرند و در مواردی با اجبار آنان را وادار به همراهی با خود می‌کنند.

به همین خاطر می‌توان انتظار داشت برخورد مراجع قضایی با برخی نخبگان، هنرمندان و ورزشکارانی که این روز‌ها تحت همین فشارها، واکنش‌های نسنجیده‌ای داشتند با تسامح همراه باشد و در عین حال کسانی که رسما و با آگاهی در پروژه سوریه سازی ایران و ایجاد زمینه برای درگیری داخلی تلاش کرده و می‌کنند با قاطعیت مورد برخورد قرار بگیرند. 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فوت «سارا تبریزی» از دروغ پراکنی تا واقعیت

قوه قضائیه

فوت ۳۷۳ نفر در تصادفات نوروزی تا چهارم فروردین

رئیس پلیس راه راهور فراجا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.