سرخط خبرها
خانه / صراط عشق /  افزایش عجیب خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی

 افزایش عجیب خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی

 طبق جدیدترین آمار منتشرشده از سوی یک مرکز آمار رسمی در آمریکا، شمار خودکشی سال گذشته میلادی در این کشور از مرز

47 هزار نفر عبور کرده است.

«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا به طور سالانه آمار خودکشی‌های رخ داده در این کشور را منتشر و اطلاعات آن را بر اساس شاخص‌های گوناگون ارائه می‌کند. بر اساس داده‌های رسمی این مرکز که به تازگی منتشر شده، نرخ خودکشی در آمریکا در سال 2021 مخصوصا در بین نوجوانان این کشور رشد چشمگیر و نگران‌کننده‌ای داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده در همین گزارش، تعداد خودکشی‌های ثبت شده در ایالات مختلف آمریکا از حدود 46 هزار نفر در سال 2020 به 47 هزار و 650 نفر در سال 2021 رسیده است. در گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جامعه آماری که دچار بیشترین افزایش در شمار خودکشی شده‌اند هم ذکر شده؛ بیشترین افزایش در میان پسران و مردان جوان بین 15 تا 24 سال است. به عبارت دیگر شمار خودکشی‌ها در این جامعه آماری، هشت درصد افزایش داشته است. این مرکز در ادامه این را هم گفته که خودکشی دومین عامل مرگ و میر در بین افراد 10 تا 34 ساله آمریکایی است.

«ژیل‌هارکاوی فریدمن»، پزشک «بنیاد پیشگیری از خودکشی» در آمریکا، درخصوص ریشه‌های این شیب افزایشی نگران‌کننده در شمار خودکشی‌ها، به خبرگزاری فرانسه گفته که علت‌ و پیامدهای این نرخِ خودکشی در میان جامعه آمریکایی موضوعی است که در بلند ابعاد آن مشخص خواهد شد.

در مقام علت‌یابی این معضل، عدم دسترسی آسان نوجوانان مرد آمریکایی به روانشناس و سایر راهکارهای حل معضلات درمانی دلیل اصلی این افزایش عنوان شده است. معضلی که حتما عدم دسترسی عادلانه و متناسب همه آمریکایی به سیستم درمانی در شکل‌گیری آن بی‌تاثیر نبوده است.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا

از افزایش هزینه زندگی در این کشور

نتایج تازه‌ترین گزارش آماری وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد که افزایش جدی قیمت‌ کالاهای اساسی در این کشور موجب افزایش هزینه‌های زندگی در ماه اوت (10 مرداد تا 10 شهریور) شده است. این افزایش هزینه‌ها، به طور عمده خوراک و مسکن را شامل می‌شود.

بر اساس این آمار انتشار یافته، گرانی موجب شده تا آمریکایی‌ها همچون گذشته نتوانند همان‌اندک پول باقی‌مانده را پس‌انداز کنند. به طوری که نرخ پس‌انداز در ماه اوت حدود سه درصد بوده، در صورتی که این مبلغ برای مردم آمریکا حتی در دوران همه‌گیری کرونا به کمتر از 8 درصد نرسیده بود.

کاخ سفید در پاسخ به این آمار نگران‌کننده مدعی شده که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا علت اصلی کاهش رشد اقتصادی در این کشور است. دولت آمریکا همچنین گزارش‌ها مبنی بر احتمال رخ دادن رکود اقتصادی را رد کرده است. گفته مقامات کاخ سفید در حالی بیان می‌شود که طبق اعلام دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا، جدیدترین آمار اقتصادی منتشر شده با معیارهای تعریف «رکود» مطابقت دارد. همچنین «گاس فاچر» تحلیلگر اقتصادی هم در یادداشتی برای سی‌ان‌ان ضمن تایید آمارها، اذعان کرده که اقتصاد آمریکا در نیمه اول سال 2022 کوچک‌تر شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 3100 مزدور خارجی برای اوکراین با روسیه می‌جنگند

آمریکا، کانادا، بریتانیا و گرجستان

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.