سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / امریکای وقیحِ دخترکُش😡

امریکای وقیحِ دخترکُش😡

نماینده پارلمان عراق در پی قتل دختر نوجوان عراقی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکا، خواستار احضار سفیر این کشور شد. این در حالی است که سفارت آمریکا حتی عذرخواهی هم نکرده است.
بیستم اردیبهشت ماه بود که نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه الحریر در ۴۰ کیلومتری شمال شرق اربیل به سمت مناطق مسکونی و خودروهای غیرنظامی شلیک کردند که البته تلفاتی در پی نداشت. در آن زمان ادعا شد که آمریکایی‌ها در حین تمرین نظامی به «اشتباه» به سمت خانه‌های مسکونی شلیک کرده‌اند. اما گستاخی آمریکایی‌ها که گویی عراق را ملک خود می‌پندارند، ادامه پیدا کرد و اقدام «اشتباه» آنها تکرار شد، اما این بار جان یک دختر نونهال عراقی را گرفت.
«احمد طه الربیعی» نماینده پارلمان عراق به شدت از قتل «زینب عصام» دختر نوجوان 15 ساله عراقی توسط نظامیان اشغالگر آمریکا انتقاد کرد. با وجود گذشت چند روز از کشته شدن عصامِ نوجوان به ضرب گلوله نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه ویکتوریا در شمال غرب بغداد در حین تمرین تیراندازی، سفارت آمریکا هنوز به خاطر این اقدام، رسماً عذرخواهی نکرده است. این نماینده با بیان اینکه قتل این دختر در نتیجه استفاده نظامیان آمریکایی از گلوله جنگی برای رزمایش در مناطق مسکونی بوده است، این مسئله را نشانه خطرناکی در بی‌احترامی به حاکمیت عراق و کم اهمیت دانستن خون مردم این کشور دانست. وی از دولت عراق خواست که اقدامات حقوقی مقتضی را برای مجازات عاملان این حادثه انجام دهد، سفیر آمریکا را احضار کند و یادداشت اعتراضی به او تحویل دهد تا اینکه از کنار این حادثه، ساده عبور نشود. عصام، دختر مظلوم عراقی، که در مزرعه پدری خود حضور داشت، به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی کشته شد. مردم ساکن این منطقه در مورد کشته شدن وی توضیحاتی ارائه کردند و گفتند که این گلوله از یک اردوگاه آموزشی نظامی آمریکا در داخل فرودگاه بین‌المللی بغداد شلیک شد. رسانه‌های محلی همچنین جزئیات بیشتری از این حادثه را به نقل از خانواده زینب دختر جوان عراقی منتشر کردند؛ یکی از آنها به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: «گلوله‌ای که به بدن زینب اصابت کرد، از پشت سر آمده بود؛ جایی که یک میدان تیر نظامی داخل فرودگاه بین‌المللی بغداد و در نزدیکی روستای آنها قرار دارد.» گفتنی است، علاوه‌بر مطالبات و درخواست‌ها برای تحقیق در این پرونده، هشتگ «#آمریکا_زینب را_کشت» در شبکه‌های اجتماعی و توسط کاربران عرب‌زبان ترند شد.
پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در گزارشی به تحلیل دو واقعه، درگذشت «مهسا امینی» در ایران و به قتل رسیدن «زینب عصام» دختر عراقی به دست نظامیان آمریکایی پرداخته و نحوه پوشش خبری این دو رویداد توسط رسانه‌ها را بازی با مرگ توصیف کرده است. این رسانه نوشت، در عراق یک دختر عراقی به نام زینب عصام به دلیل اصابت گلوله سرگردان از یک پایگاه آمریکایی به شهادت رسید؛ همزمان با این پیشامد، در ایران نیز دختر جوانی به نام مهسا امینی پس از ارشاد پلیس اخلاقی و به دلایل پزشکی در گذشت. اما افکار عمومی جهان در حالی که به ماجرای زینب «بی‌اعتنایی» کردند و در موضوع فوت مهسا حلقه‌ای از «آتش» را گشودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حامیان FATF یک عذرخواهی بدهکارند

وزارت اقتصاد دولت روحانی

خاطره رئیس جمهور از سفر به نیویورک/ دبیر کل سازمان ملل گفت من دو عذرخواهی به شما بدهکارم

دبیر کل سازمان ملل به من گفت که من دو عذرخواهی به شما بدهکارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.