سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نقش سلاح‌های انگلیسی در کشتار مردم یمن و سؤال مهمی که لندن حاضر به پاسخ آن نیست

نقش سلاح‌های انگلیسی در کشتار مردم یمن و سؤال مهمی که لندن حاضر به پاسخ آن نیست

با وجود درخواست‌هاي متعدد خبرنگاران و فعالان ضد جنگ، انگليس حاضر به علني كردن فهرست سلاح‌هاي فروخته شده به عربستان سعودي در جريان جنگ يمن نشد.

جنگ در يمن اگرچه با حمله ائتلاف سعودي و اماراتي جريان دارد، اما خوراك اصلي اين جنگ تسليحات و ادوات نظامي است كه كشورهاي غربي و اروپايي در اختيار متجاوزان سعودي و اماراتي قرار مي دهند.

تاكنون نيز درخواست‌هاي بسياري از سوي گروه‌هاي حقوق بشري و فعالان اجتماعي در كشورهاي اروپايي و غربي براي قطع كمك‌هاي تسليحاتي به عربستان مطرح شده، اما با وجود اين درخواست‌ها، دولت‌هاي غربي هيچ علاقه اي به قطع فروش تسليحات خود به عربستان و امارات ندارند. پايگاه «ميدل ايست آي» در اين ارتباط گزارش داده كه تاكنون در چند نوبت درخواست‌هايي را از مقامات انگليس براي علني كردن فهرست تسليحات ارسال شده از لندن به رياض داشته است، اما تا به امروز انگليسي‌ها از برآورده كردن چنين درخواستي شانه خالي كرده‌اند و به تازگي نيز وزارت تجارت بین‌الملل انگليس انتشار فهرست تسليحات ارسال شده به عربستان سعودي را به وقت ديگري موكول كرده است. «سام پرلو فریمن»، هماهنگ‌کننده تحقیقات کمپین علیه تجارت اسلحه در انگليس كه در دادگاهي در لندن شكايتي را عليه فروش تسلیحات به عربستان سعودی گشوده است، با انتقاد از عدم پاسخگويي مقامات لندن براي انتشار فهرست تسليحات صادر شده به عربستان گفته: «لندن با به تعويق‌انداختن پاسخ بدنبال دلسرد كردن فعالان ضد جنگ است.» «موسسه آماري درگیری‌های مسلحانه» هم در گزارشي گفته براساس ارزيابي‌ها، نزدیک به 24 هزار نفر از جمله 9 هزار غیرنظامی از زمان آغاز جنگ در یمن در عملیات‌هاي هوایی عربستان سعودي جان خود را از دست داده‌اند كه در اين عمليات‌ها به كرات از سلاح‌هاي ساخت انگليس استفاده شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش

سرنگونی پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

پهپاد ام‌کیو-۹

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.