سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / آمریکا  طی 22 سال به بهانه مبارزه با تروریسم 930هزار انسان را قتل عام کرده است

آمریکا  طی 22 سال به بهانه مبارزه با تروریسم 930هزار انسان را قتل عام کرده است

به گزارش بیزینس اینسایدر، در ۷۶ کشوری که آمریکا مدعی است در آنها با «تروریسم»[!] مبارزه می‌کند، حدود ۹۳۰ هزار انسان طی عملیات‌های این کشور کشته شده‌اند.

پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 آمریکا یک سلسله جنگ‌های دیوانه‌وار را به بهانه مبارزه با تروریسم آغاز کرد. گرچه دولت جمهوری‌خواه «جورج بوش» آغاز گر این جنگ‌ها بود، اما به هر روی دیگر دولت‌ها نیز به این جنگ‌ها ادامه دادند و کم-و-بیش این روند کشنده همچنان ادامه دارد.

بیزنس اینسایدر، در حالی که خروج فضیحت‌بار آمریکا از افغانستان به یک سالگی خود رسیده است، گزارش «پروژه هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون که جزئیات مرگبار بودن این جنگ‌ها را نشان می‌دهد، منتشر کرد. این گزارش، میزان تلفات در افغانستان و پاکستان بین ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ و در عراق بین ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد. در این سه کشور دست‌کم ۵۰۰ هزار تن بر اثر جنگ کشته‌اند. در مجموع تعداد تلفات در کشورهای مختلف درگیر در این «جنگ با تروریسم»[!] که آمریکا آن را پیش می‌برد به ۸۹۷ هزار تا ۹۲۹ هزار تن رسیده است.

در سال ۲۰۰۱، آمریکا به بهانه شکست دادن گروه‌های تروریستی القاعده و طالبان به افغانستان حمله کرد و ۲۰ سال بعد، در سال ۲۰۲۱، آمریکا خروج پرهمهمه نیروهای خود را از افغانستان به پایان رساند و طالبان دوباره کنترل کامل این کشور را به دست گرفت. اما همین خروج هم کم تلفات نبود، در طی هفته‌های نزدیک به خروج آمریکایی‌ها، یک بمب‌گذار انتحاری ۲۰۰ تن را در کابل کشت و بعدا در روزهای پایانی جنگ در جریان حمله هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده ۱۰ غیرنظامی افغان کشته شدند.

در سال ۲۰۰۳، آمریکا به عراق حمله کرد و رژیم «صدام» را به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی و به‌ویژه سلاح‌های هسته‌ای سرنگون کرد. آمریکا در سال ۲۰۱۱ از این کشور خارج شد و راه را برای ظهور داعش و استقرار مجدد نیروهای آمریکایی هموار کرد. یعنی این خروج نیز کم تلفات نبود. اوضاع پاکستان کمی نامشخص‌تر و مبهم‌تر است. از ۱۱ سپتامبر، آمریکا صدها حمله با هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان انجام داد و از این کشور به عنوان یک منطقه نظامی استفاده کرد اما اسلام‌آباد همچنین به پناه دادن به «تروریست‌ها» متهم شده است. گزارش «هزینه‌های جنگ» که داده‌هایی را از دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، رسانه‌ها و غیره جمع‌آوری می‌کند، اشاره کرده است که تعداد واقعی کشته‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که مستند کردن تلفات در مناطق درگیر دارد، به نظر بیشتر از این است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کمک ۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.