سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 50 هزار زندانی انفرادی در آمریکا با حداقل استانداردهای حقوق بشری

50 هزار زندانی انفرادی در آمریکا با حداقل استانداردهای حقوق بشری

روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی به نقل از دانشگاه ییل آمریکا نوشت حداقل استانداردهای حقوق بشری نیز در مورد ده‌ها هزار زندانی در زندان‌های آمریکا رعایت نمی‌شود.

آمریکا بر اساس گزارش مراکز حقوق بشری این کشور تقریباً ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندانی دارد، با این تعداد زندانی، این کشور در صدر آمار بیشترین زندانی در جهان قرار دارد. از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که علی رغم ادعاهای دولت این کشور حداقل استانداردهای حقوق بشری نیز درباره ده‌ها هزار زندانی در زندان‌های این کشور رعایت نمی‌شود. به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، دانشکده حقوق دانشگاه ییل آمریکا با استناد به آمارهای دولتی آمده در گزارش خود اعلام کرده است که در حال حاضر حدود ۵۰هزار نفر از زندانیان آمریکایی در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند که طبق قوانین سازمان ملل این نوع از زندانی شکنجه محسوب می‌شود.

طبق گزارش این دانشکده بیشتر سلول‌هایی که زندانیان در آنجا نگهداری می‌شوند، فضای بسیار محدودی دارند و از نظر حقوق انسانی حداقل استانداردها نیز رعایت نمی‌شود.گفته می‌شود بیش از ۶هزار زندانی به طور مطلق در انزوا نگهداری می‌شوند و نزدیک به هزار نفر از این تعداد یک دهه در چنین شرایطی بوده‌اند.مطالعات نشان می‌دهد که حتی دوره‌های کوتاه انفرادی نیز می‌تواند مشکلات روانی شدیدی از جمله افسردگی، پرخاشگری و افکار خودکشی را به همراه داشته باشد.«جودیت رسنیک»، استاد حقوق دانشگاه ییل نیز می‌گوید در سال‌های دهه هشتاد میلادی از زندان انفرادی به عنوان روش مبارزه با خشونت در زندان‌ها استفاده می‌شد ولی حالا این پدیده تبدیل به امری عادی در زندان‌های آمریکا شده است.در گزارش دانشگاه ییل مسئله نگران‌کننده‌ای ذکر شده است که نشان می‌دهد بیش از هزار نفر از زندانیان آمریکایی به خاطر این شرایط دچار بیماری‌های روانی مزمن شده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

داعش خراسان، سگان آمریکایی

ويدئو/ داعش خراسان، سگان آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.